Op Eerste Pinksterdag heb ik met bokkers nobje, Maris en Liannexzorro, Lianne en paarden Poon, Watje en Mata Hari, een heerlijke bosrit gemaakt door het bos van boswachterij Staphorst aka De Zwarte Dennen.
Ik had er gelijk een kleine trektocht van gemaakt. Zaterdagavond ben ik vertrokken naar het logeeradres waar mijn paard, Mata Hari, een nachtje mocht overnachten. Zondagochtend om ongeveer 8.00 uur zijn wij vertrokken richting de Zwarte Dennen.
Maris en Lianne vertrokken vanaf de parkeerplaats in het bos. Daar ben ik als eerst naartoe gereden. Daar kwamen we alle drie tegelijk aan. Top timing! Mata Hari kreeg van Maris een lekker emmertje met slobber en daarna mocht ze genieten van een heerlijke grasmaaltijd:

Na het opzadelen en inspannen zijn we vertrokken. Het eerste rondje ging al lekker. We kwamen op hetzelfde punt uit als waar we waren begonnen
We zijn toen een andere kant uit gegaan en hebben vervolgens een heerlijke ronde gereden! We kwamen ook nog langs het spring/crossbos. Daar hebben Lianne en ik een paar sprongetjes gewaagd.

Na deze leuke sprongetjes vervolgden wij onze weg. Onderweg kwamen we nog een leuke op en/of afsprong tegen. Hier moesten wij natuurlijk ook even gebruik van maken.

En hier volgen nog wat plaatjes van de heerlijke rit!
Poontje:

En Mata zou Mata niet zijn als ze onderweg ook niet even zou snoepen van het gras om vervolgens haar weg te vervolgen met een hangende graspluk uit haar mond

Vervolgens weer verdwaald...

I believe I can flyyyy!

De routes die ik gereden heb:
De route vanaf huis naar het logeeradres. Dit was 14.6 km.

Dit was de route vanaf het logeeradres naar het bos en de ronde in het bos. Dit was 31.88 km

Dit is de route vanaf de parkeerplaats naar huis. Dit was 22.9 km

In totaal heb ik zondag zo'n 54 km gereden! Ik heb in totaal 3 pauzes van elk een half uur genomen. Het is dus niet zo dat ik in een stuk door ben gereden. Mata Hari kan het makkelijk doen. Wij rijden 3x in de week ritten tussen de 20 en 30km. Heel af en toe maken we een keer een uitschieter naar dit soort ritten.
De foto's zijn geupload met de bokt upload en komen ook nog een van Facebook, dus de kwaliteit is zwaaaar achteruit gegaan.
Bedankt voor het kijken en hopelijk tot de volgende gezellige rit!
Simone.
Vond het echt super gezellie snel weer doen!