Na onze aller eerste rijles in de bak zijn we vooral lekker veel naar buiten geweest. Eerst maar 1x in de 10-14 dagen en sinds eind maart 1x per week.
Verder vooral veel wandelen en af en toe lange lijnen en longeren in de bak. Maaar natuurlijk is het rijwerk in de bak ook heel belangrijk, dus na een bezoekje van de osteopaat en de zadelmaker vorige week was het vandaag tijd voor onze tweede les.
Vorige update:
[RIJ-ITP] Nog meer ritjes met Rolo de appie
Eerst nog wat foto's van buitenritjes de afgelopen tijd:

Voor het eerst zonder begeleiding vanaf de grond met andere paarden mee op buitenrit, trots!

Rolo kan praten met zijn ogen, blijft leuk

Poseren in een grasveld....blijft lastig

Bruggetje af

'Hooo'
Vandaag vooral veel technische dingetjes:
-In de bak heeft hij de neiging om halt te houden zodra hij ook maar iets van druk op z'n neus voelt, dus vandaag geoefend met nóg meer op mijn zit sturen.
-Pony recht/op één spoortje laten lopen
-Figuren vloeiend rijden (dus zonder halthouden zoals hierboven) en binnen achterbeen netjes laten ondertreden in buigingen.
-Zelfs een inimini klein pasje geweken.

Ik ben super blij met de foto's omdat ik nu zelf goed kan zien wat er allemaal beter kan aan mijn houding. Voortaan dus erop letten dat ik mijn armen netjes bij me hou en wat meer rechtop zitten. Binnenkort kunnen mijn beugels ook wel weer een gaatje langer denk ik, die waren nog wat kort met inrijden.

Geconcentreerd koppie

Been vliegt er vandoor, moest bij sommige oefeningen bijna m'n tong uit mijn mond hangen van het nadenken

En weer lekker buitenspelen met mini.
Nu de komende tijd toch maar iets meer in de bak aan de slag met ons huiswerk!
Groetjes Shelley en Rolo
Fijn dat je zo vriendelijk en rustig met 'm omgaat.