Ik vind je eigenlijk heel netjes zitten.
wat tip's: probeer je voor te stellen dat je jezelf aan een knop achter op het platte gedeelte van je hoofd omhoog trekt tijdens het rijden. Blijf zonder daadwerkelijk je spieren te strekken voor je gevoel ernaar toe groeien. Probeer je ook nog voor te stellen dat jij een baksteen aan een touwtje dat aan je borstbeen vast zit voor je buik balanceert. Laat hem niet stuiteren of op je buik liggen maar draag je borstbeen voor je.
En verder ontspan je schouders, bovenbenen, enkels, knieën, handgewrichten en ellebogen. Durf mee te bewegen in het zadel en kijk eens of jij een spanningsboog kan creëren vanuit je voetbal, enkel, knie tot je heupen. Beetje alsof jij aan het skiën bent. Zodat je daar veert en scharniert en de beweging op kan vangen dan hoeft het niet in je onderrug en kom je onafhankelijker te zitten. Belangrijk

ontspan je billen en rij met je buik.

.
Helaas past het zadel niet ideaal bij jouw benen maar dat zie ik eerlijk ook zelden op foto's terug. Als het bovenbeen niet goed in het zadel past zie je vaak dat de ruiter of in een soort stoelzit terecht komt of naar voren valt.
Wel gaaf dat je op een redelijk plat zadel leert rijden en niet in een "zitprothese"

een zadel dat je in een bepaalde houding dwingt ipv je de kans geeft zelf de spieren te ontwikkelen. Bedenk ook ff dat de houding die jij het uurtje in het zadel wilt bereiken ook op andere momenten getraind moet worden. Ik zeg altijd leef de ontspanning, houding en mindset zo veel mogelijk dan valt het in het zadel wat minder tegen.