Een paar week geleden nog somber, nu alweer gedraafd.

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Annet_Dottie

Een paar week geleden nog somber, nu alweer gedraafd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 19:20

Zoals sommige van jullie op bokt wel weten is er ondertussen 5/6 week geleden hoefbevangenheid bij mijn pony geconstanteerd..
Mijn leven viel even helemaal uit elkaar en ik heb een paar week in onwijze stress en spanning gezeten, het leek niet goed, mevrouw had waarschijnlijk ook nog eens cushing en het ging allemaal nog een flinke tijd duren..

Tot ik op aanraden van stalgenootjes een andere dierenarts (1 van de beste van het noorden) er bij heb gehaald en die iets heel anders zei.. Niet de eerste keer dat 1e dierenarts er naast zat bij ons op stal al met meerdere andere paarden ook gebeurd (niet met hb trouwens).

En ineens was er weer een groot lichtpuntje, pony was niet hoefbevangen, maar heeft een zool kneuzing (gehad?) en een bloeding gehad in haar rechterhoef, daarom liep ze dus zo pijnlijk (ook alleen rechts trouwens).

Advies : Voor ijzers met zooltje + silliconen, nog even op de metacam en dan moet het weer goed gaan.

Zo gezegd zo gedaan, de volgende dag kon de hoefsmid gelijk komen (afgelopen Donderdag), hup ijzertje er onder, en mevrouw liep gelijk stukken beter. Wel flink stijf maar het echt kreupele was weg.

Ik mocht er dus weer op. Ik helemaal blij, dus gelijk er weer op gestapt en de eerste keren alleen gestapt 20 minuutjes.
Van de Dierenarts moest ze juist wel bewegen dus ik mocht ook wel een beetje draven, kon bijna niet wachten maar vandaag was het zo ver, madame was al heerlijk hieperdepiep omdat ze net voer kreeg en ik er net op stapte. Dat drafje wou dus wel.

Nog even afwachtend of ze wel echt goed zou lopen draafde ik aan, en ja hoor ze liep gewoon goed, klein beetje stijf nog maar vind je het gek na 6 week niks doen alleen stappen. Stalhoudster nog even gevraagd om te kijken, en inderdaad helemaal +:)+

Ik ben helemaal blij, 6 week geleden zag ik het allemaal nog somber in, kwam alles bij elkaar met meerdere privé omstandigheden wat ook stress met zich mee bracht, en nu rijden we al weer vrolijk door de bak en zijn we goed bezig met haar herstel! :D

Er zijn geen foto's van gemaakt anders had ik waarschijnlijk een ITP gemaakt er over maar ben zo blij dat ik het toch even van me af wil schrijven :D

Dott

Re: Een paar week geleden nog somber, nu alweer gedraafd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:41

superfijn :D een second opinion kan bij twijfel nooit kwaad, zo blijkt maar weer

LouieDribbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:43

Wat fijn! :D

you are the best thing that's ever been mine. my one and only. the one i can't live without. i thought it would last forever. but unfortunately nothing lasts forever. our end is near. i'm gonna miss you.. ♥

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:09

Wat fijn dat het allemaal goed gekomen is en inderdaad niet teveel op 1 dierenarts afgaan.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-13 11:49

Bedankt voor de leuke reacties :) Nu door de feestdagen ben ik wat minder op stal, maar t gaat erg goed met haar. Ze is nu medicijnvrij en doet het super :)

Kan iedereen inderdaad aanraden in zo'n situatie een second opinion te vragen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie