Zoektocht eindigt in MIJN sprookje van 1001 nacht.. :)

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18

Amaryllis
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Zoektocht eindigt in MIJN sprookje van 1001 nacht.. :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 19:15

In 2005 kreeg mijn prachtige merrie een veulen. Een pittig merrieveulen, met de oer Hollandse naam Neeltje (no further questions please :’) ) Veel tijd samen besteed om haar vertrouwen te winnen en toen ze groot genoeg was haar ook zelf naar de opfok gebracht. In die periode heb ik haar af en toe opzocht, zodat ze vooral lekker paard kon zijn. Tijdens een nachtelijk avontuur met haar vriendinnen heeft zij als tweejarige een draadwond opgelopen op haar achterbeen. Gelukkig is het top genezen en is het puur een esthetisch ‘foutje’. Op de foto was ze 100%.

We hebben haar thuis beleerd, wat niet altijd makkelijk was. Neel was gevoelig en groots: groots in de manier van reageren, bewegen en haar karakter. Een paard met een groot ego en een piepklein hartje. Nadat haar moeder was ingeslapen wegens een hardnekkige peesblessure werd zij mijn nieuwe oogappel. Onze eerste sprongetjes waren.. memorabel. Haar vermogen was voor mij een complete verrassing en leidde regelmatig tot de zandbodem. Tijdens het lessen hadden we regelmatig was misverstanden, maar met geduld en enthousiasme kwamen we een heel eind.

Omdat een nieuw fokproduct zich aandiende was het een feit dat Neeltje verkocht zou worden. Wij hebben 2 stallen en het verkopen van een paard geeft weer de ruimte om te investeren in de fokkerij. Zij werd verkocht naar een kennis van mijn vader en ben haar na een half jaar nog een op gaan zoeken op een van haar eerste officiële wedstijden. Ik was vooral heel trots: zag haar eens gaan, mijn toppertje.

AfbeeldingAfbeelding

Na een tijdje hoorde ik dat ze verkocht was naar het buitenland. Niet erg, veel goede paarden komen in het buitenland terecht natuurlijk. Toch begon het te kriebelen. Mijn eigenwijze, dappere Neeltje. Absoluut geen mannenpaard, omdat je bij haar niets afdwingt en druk enorm averechts werkt. Echt een vrouwenpaard, want wanneer je een team met haar wordt zal haar hart groeien en gaat ze voor je. Lang leve Google: op een rustige werkdag ben ik eens rustig aan zoektermen gaan gooien om te zien of ze wellicht op een startlijst zou staan en ik haar zo zou kunnen vinden. Na een halve dag zoeken had ik beet: op een of andere omslachtige zoekterm met haar afstamming er in kreeg ik een startlijst van november 2012 in Dubai. Je kunt je wellicht voorstellen dat mijn hart in mn keel zat en ik direct een mail heb gestuurd naar de organisatie van het concours voor meer info. Ik kreeg de lijst namelijk niet geopend dus een ruiter/eigenaar bleef onduidelijk.
Ik heb via Facebook contact opgenomen met het ruitercentrum (net een paleis, wauw!) en zij wisten mij te linken aan de ruiter en tevens eigenaresse van Neeltje. Zij was werkzaam voor een ander nationaal hippisch centrum, wat nog weer meer pracht en praal had. Ik heb haar toen een bericht via Facebook gestuurd en ben toen gaan wachten. Omdat zij mijn vriendschapsverzoek nog niet had geaccepteerd stond mijn bericht bij ‘overige’, een postvak wat je heel snel over het hoofd ziet… }:0

Tot gister! Ein-de-lijk kreeg ik een bericht van haar! Een Engelse, wat het communiceren gelukkig makkelijk maakte. Ze gaf aan dat ze het meest verwende paard van stal is en door iedereen liefkozend ‘the white princess’ wordt genoemd. Toen ik de foto’s op haar pagina zag kon ik alleen maar huilen: een ontzettend gelukkig paard daar in dat hele verre Dubai :) Een eigenaresse die haar op handen draagt en dolverliefd op haar is. Zij heeft haar uiteindelijk via een kennis in Zweden gekocht, waar ze haar aantrof met kapotte mondhoeken en zonder glans. Zonder dat ik haar wat had gezegd gaf ze aan dat de mannelijke ruiter had geprobeerd zaken af te dwingen met druk en kracht, maar daardoor niet met haar samen door 1 deur kon. Toch was ze, na 15 paarden door heel Europa geprobeerd te hebben, na 1 rondje draf verkocht <3 Ze heeft een hele lange tijd besteed aan het opbouwen van een band en op dit moment starten ze in het 1.20m. Op dit moment heeft ze Neeltje 2 jaar.

AfbeeldingAfbeelding

We hebben de hele avond gekletst via de Facebook Messenger en uiteraard heel veel foto’s en verhalen uitgewisseld. Tevens ben ik uitgenodigd om haar op te komen zoeken, wat ik ontzettend gaaf vindt en waarschijnlijk in maart/april 2014 zal gaan gebeuren! De foto’s spreken voor zich: ik ben ONTZETTEND trots en SUPER blij *\o/*
Dus voor iedereen die op zoek is en dreigt op te geven: NIET DOEN! Altijd blijven hopen :)
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 06-12-13 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

VII.XII.MMXVII

Liesje1611

Re: Zoektocht eindigt in MIJN sprookje van 1001 nacht.. :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:18

Wat een heerlijk verhaal! Voor alle partijen geweldig geeindigd! <3

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:19

Leuke foto's! Ik kan me voorstellen dat je blij en trots bent!
Vind de eigenaresse het wel goed dat je haar foto's, waar de eigenaresse zelf ook vol in beeld komt, zomaar op een openbaar forum plaatst?

***Mijn rollercoaster met Halo: Hoop doet Leven!'***
"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:20

Wat een mooi verhaal! Zeker op gaan zoeken!

Amaryllis
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 19:21

Bedankt voor de snelle, leuke reacties :) Ik ben zelf al een week in de wolken, haha! <3

Cayenne schreef:
Leuke foto's! Ik kan me voorstellen dat je blij en trots bent!
Vind de eigenaresse het wel goed dat je haar foto's, waar de eigenaresse zelf ook vol in beeld komt, zomaar op een openbaar forum plaatst?

1 knip inderdaad :)
Andere foto's komen van publieke pagina's van de ruitersportcentra.

VII.XII.MMXVII

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:22

Wauw wat super!
Lijkt me echt gaaf. :)

:¨·.·¨:
`·. Kyara

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:24

Wauw echt ontzettend gaaf!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:31

Wat een leuk verhaal zeg! Reden voor een lekkere vakantie daar. *D

"I'm in shock. Look-I've got a kerstmuts."-Sherlock

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:59

'En ze leefden nog lang en gelukkig' ..het bestaat dus echt :D
Heb je verhaal met plezier gelezen, echt ontzettend leuk! En wat heerlijk voor de wetenschap dat haar nieuwe eigenaresse zo dol op haar is.

Heeel benieuwd als je haar op gaat zoeken, ik zou niet meer weg kunnen gaan vrees ik :+

Keep shining, keep smiling...

vhGoedeLeven
Kim, Kokos en Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:03

Pff, ik krijg helemaal kippevel van je verhaal...
Wat mooi dat je bent uitgenodigd om haar te bezoeken!!
Ben heel benieuwd naar hoe dat avontuur gaat verlopen. :j

....Beertje, Mánadís, Flikka & Heppinn ....
.... *Kim, *Elske,*Koekie & *Vince ....

“Don't bring up the past of a person who is trying to improve their future.”
"Strong people don't put others down... they lift them up!"

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:24

Wat een leuk verhaal!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 06:26

Ik zeg: in de Penny met dit verhaal :D
Gaaf om je paardje zo terug te vinden.
Dat is een mooi vakantie doel. Sparen.

Janouk heeft haar eigen boek http://www.boekvanjanouk.nl het vrolijkste paardenboek van Nederland voor alle leeftijden
Haflinger Janouk ZZ dressuur mennen ZZ vaardigheid mennen, L dressuur onder het zadel, Working Equitation
Meneer Anton, M dressuur mennen en M vaardigheid mennen http://www.chaletparketsport.nl

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:33

Wauw wat een sprookje!! Wat geweldig dat ze zo goed terrecht gekomen is en ze ziet er fit uit! En natuurlijk hartstikke leuk om een vakantie te combineren met een bezoekje aan haar!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:37

Wauw wat een mooi verhaal!

Onze mooiste ervaringen zijn onze stilste momenten.
Y;(

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:45

Super cool Lies!!! Wat is ze mooi! :D

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:08

Wat een verhaal zeg, heerlijk dat je haar gevonden hebt. En je de mogelijkheid hebt haar te gaan bezoeken. Ik kijk nu al uit naar je verhaal als je er eenmaal geweest bent!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:14

Een echt kerstverhaal!

Liever spijt van iets wat je gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt.

Amaryllis
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 16:15

Nou... ik ook :))

Dit weekend kwamen er weer foto's van concours voorbij op Facebook.. <3 wat een topper! Ook mn vader raakt niet uitgesproken over de foto's die hij van haar heeft gezien, haha

VII.XII.MMXVII

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:18

Aaah wat geweldig zeg.

Heel veel plezier tijdens je bezoek aan haar.

Je moet eerst een niemand zijn om iemand te kunnen worden.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:19

oeeww lovely storry <3 met een tikkie kippenvel

http://www.bengelshaof.nl/
ℒℴνℯ ℒινℯ ℬℯℓιℯνℯ.
Divayen2007 Springen: B+23, L+18 M+2 Dressuur: B+5 Dayano X Contango KWPN Merrie Bruin
Peter 1979 DZZ springen DZ1 dressuur ijslander X newforest klop hengts zwart/bruin (R.I.P 18/7/'14)
Indy 2012 Appaloosa merrie
Veni, Vidi, Vici

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:22

aah wat een leuk verhaal! Gefeliciteerd! :j

ShannonF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:44

Wauw wat een super mooi verhaal.

Bora Bora: Z2 + 16
Zhafiera: ZZ Zwaar + 10
Easter Bunny: M1 + 6

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:55

Wat een verhaal, heel erg bijzonder! :)

Keep calm and eat chocolate! :D Kerstmuts

Amaryllis
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-13 13:47

Dank jullie wel :) Ik word nog steeds overladen met foto's en filmpjes van elke wedstrijd, zo leuk!! :))

VII.XII.MMXVII

H_M_UP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:46

Wat gaaf zeg! En leuk dat je haar mag bezoeken :D