Ik was vandaag op stal geweest voor mijn eigen pony, maar omdat die hoefbevangen is mag ik nu een andere pony bijrijden. De pony staat nu sinds een week bij ons op stal en dr eigenaresse heeft een flinke blessure waardoor ze niks kan..
Ontzettend leuk beestje, niet zo groot (1,46) en zo op t eerste gezicht in het land ook erg lief. Komt wel naar je toe en doet gewoon normaal..
Tot je dr uit het land haalt.. Ze wil bijna letterlijk over je heen lopen en vooral voor je uit lopen, en dat kleine paardje is toch echt heel sterk.
Gister had een ander meisje van stal (mijn oude bijrijdster) er nog op gereden en die zei dat iemand de pony had moeten vast houden omdat ie wou bijten en schoppen. En de oren hele tijd plat in de nek..
Ik wou vandaag dus ook rijden maar wou het even samen met de stalhouder doen zodat die haar dan weer vast kon houden..
Die had geen tijd, dus na wachten haar zelf maar in de binnenbak gezet en maar even laten lopen om te kijken hoe ze verder op mij reageert.. Iemand anders van stal haalde de deken er even af terwijl ik haar vast hielt en gelijk oren plat en dreigen om te gaan schoppen..
Heel vreemd..
Laten lopen, en t beestje loopt prima en luistert ook prima. Geeft zich alleen niet makkelijk over en komt niet zelf bij je.. Nouja jammer dan. Wou dr vertrouwen een beetje winnen maar dat is dus ook niet helemaal gelukt..
Toen de deken er weer op. Samen met ander meisje, wat een drama.
Happen, weer dreigen om te schoppen enz..
Toen weer naar dr stal en toen wou ze dus half over me heen lopen, gelijk gecorrigeerd en toen was ze wel braaf..
Maar goed de volgende keer ga k dr wel op rijden. T is verder geen verzorgpony ofzo het is echt om op te rijden voor de mensen omdat dat meisje zelf niet kan en die moeder is te groot en te zwaar..
Ik ben niet bang aangelegd ofzo maar wat moet ik hiermee?
Pony wou gister dus ook niet tussen de touwen staan, dat moet de volgende keer wel van mij dus gaat ook gewoon gebeuren maakt me niet uit hoe..
Ze zeiden al dat ze waarschijnlijk een beetje zadelschuw is, maar de eigenaresse kan het ook gewoon alleen zonder dat de pony raar doet..
De eigenaren van de pony weten ook niet wat er in het verleden verder gebeurd is, en er lijkt ook niks met haar rug te zijn want zodra je er op zit wil het allemaal prima, onder t zadel doet ze niet gek..
Ze moet ook gewoon aan een touw kunnen staan want dat doet de eigenaresse ook altijd..
Iemand tips voor mij hoe ik hier mee om kan gaan? Mijn pony was in het begin ook een duiveltje maar schopte/hapte nooit naar mensen, ook niet naar vreemden.. En daarbij heb ik daar eerst een half jaar grondwerk mee gedaan om vertrouwen te krijgen, maar goed dat kan ik met deze pony niet.
De eigenaren van de pony zijn er zelf verder ook niet bij en ook niet vaak op stal volgens mij, ik kan gewoon m'n gang gaan, dus hun om hulp vragen wil ook niet, en daarbij wil ik het gewoon zelf doen..
Alle tips/ervaringen etc zijn welkom!