Eerste keer vrijheidsdressuur met mijn nieuwe paardje King !

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KingChay

Eerste keer vrijheidsdressuur met mijn nieuwe paardje King !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 20:45

Zoals sommige misschien weten heb ik deze zondag een nieuw paardje gekocht genaamd King :)

Omdat ik eerst een band wil maken voor ik er begin mee te rijden, ook omdat hij nog jong is, ben ik vandaag eerst wat gaan wandelen en daarna voor de eerste keer vrijheidsdressuur gedaan.

Het wandelen ging so far so good. Briezen en hinniken naar anderen paarden en heel hard rondkijken en wat trippelen maar voor de rest ging het wel goed, hoewel ik op sommige momentel wel mijn hart vasthield met mijn beide pollekes.
Maar hij stond ook nog fris enz dus in de toekomst eerst wat werken en dan wandelen , toch om hem verkeersmak te maken :p

Vrijheidsdressuur daarentegen ging super !!
Het was de eerste keer dat ik het deed met hem en hij leert enorm snel bij.
We hebben plusminus een half uur 3 kwartiers gewerkt. Het is idd lang, maar tussendoor wel wat troetelen en knuffelen.

Vandaag hebben we touch geleerd, klik -> beloning , achteruit, en volg ook wat.
Natuurlijk nog niet volledig gekend maar hij deed het supergoed.

Ik weet dat het veel is op zo een korte tijd, maar ik zeg het u, hij was met alles in minder dan 5 minuten weg, ongeloofelijk gewoon. Zelfs toen ik zijn halster losliet troetelde hij nog even en volgde zelfs nog even maar daarna besefte dat hij vrij was en ging naar de rest van de kudde :p

Ja, ik had een goed gevoel over deze dag. En hoop dat King het ook leuk vond en kan hierdoor onze band versterken.

Ps: Tips voor NH oefeningen zijn altijd welkom, oefeningen van VD ken ik al zeer goed. Maar voor NH is zeker altijd welkom :p ik wil er alles aandoen om een superhecjte band te hebben met mijn eerste eigen paardje :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie