Ik beschouw Gizmo als mijn pony, dat is hij niet hij staat op naam van mijn beste vriendin maar we hebben hem altijd samen verzorgd enzo dus vandaar.
Op de rij foto's zal je zien dat ik wat te groot ben voor Gizmo (vooral de laatste foto's) daarvan ben ik mij bewust.
Mijn lengte en gewicht belemmert ons niet met rijden en ik rijd hem niet dagelijks dus nee ik verpest zijn rug niet.
Het begon allemaal ongeveer 6 jaar geleden,
ik leerde mijn beste vriendin kennen hier onder de naam Kim.
Zei had een paard genaamd Iejoor en ik ging haar helpen met verzorgen.
Dagelijks fietsen wij langs de wei waar kleine Gizmo stond zo zielig vonden we heb en we gingen hem verzorgen.
Gizmo's naam heeft hij te danken aan de tattoo van de broer van Kim die heeft namelijk Gizmo op zijn rug.
Zijn volledige naam is Gizmo's Dragon omdat het toch af en toe een ondeugend draakje kan zijn.

Helaas kwamen we er snel achter dat Gizmo voernijd had,
helaas kwam ik daar achter toen hij mij trapte toen hij aan het eten was.
Vanaf toen deden wij hem alleen maar voeren als wij weggingen.
Zo gingen we bijna elke dag bij Gizmo langs om hem lekker te poetsen en te verwennen,
hij was toen 3 jaar en toen begonnen we voorzichtig met het longeren en zadelmak maken.
Dat ging super goed hij pikte alles heel snel op en was super braaf.
Gizmo was op dat moment nog een hengstje maar dat was nergens aan te merken zo lief dat hij was.

Tot we op en dag kwamen en Gizmo was weg, de handelaar zei dat hij verkocht was.
Kim en ik waren helemaal in tranen want waar was onze lieve Gizmo heen.
We wisten dat de handelaar samen werkte met iemand uit Zwijndrecht en gingen daar zoeken.
Opeens zag ik een zwarte pony (onder modder zwart) staan in de verten en ik riep door de auto: "Daar is Gizmo!"
Eerst geloofde ze het niet helemaal maar toch gingen we kijken en jaa hoor dat was Gizmo.

We hadden contact gehad en Gizmo bleek dwars door de stroomdraad gegaan te zijn toen hij ons zag.
Ook was hij daar weer weggegaan.
Tot de dag dat Kim uit school kwam en ineens een heel bekent wit hoofdje zag komen uit een stalletje aan een dijk,
dat was Gizmo!
Hij stond daar zonder eten zonder drinken zonder stro noem het maar op.
Een paar dagen later kreeg ik een telefoontje van Kim en haar verhaal werd al snel duidelijk ze zei:
"Ik ga Gizmo kopen!
" Ik denk dat me ouders blij waren dat ze niet thuis waren want ik heb heel hard gegilt van blijdschap.
Gizmo kon in het stalletje blijven staan waar Kim hem gevonden had en we kochten 2 maatjes voor hem
Helaas vond Gizmo het minder leuk en was iets te dominant en ging boven op 1 van de 2 shetjes liggen.
We hebben ze toen snel uit elkaar gehaald en (helaas) de shetjes terug gebracht naar de oude eigenaar.

Al snel kwam Gizmo naar een nieuwe stal waar Iejoor ook gestald stond en toen begon het inrijden enzo,
Gizmo pikte alles super goed op.
Toen uiteindelijk zijn we weer verhuist van stal omdat dat dichterbij was.
Daar stond iemand die reed western en toen is gizmo ook westen beleerd.
Kim is best lang maar totaal niet zwaar ze is juist te licht.
Lengte wordt in de dressuur snel afgerekend en in de western minder.
Ze heeft een aantal keer meegedaan aan een western wedstrijd en dat deed Gizmo echt super.
Ook heb ik samen met Gizmo Carrousel gereden omdat mijn paard ziek was geworden ook dat deed hij super!
Het laatste jaar, 2 jaar wordt Gizmo geleast omdat Kim niet veel tijd meer had en ik toch best te groot was geworden om hem zijn dagelijkse beweging te geven.
Helaas liep het met de eerste leaser niet goed af en hij is inmiddels mee verhuisd met Kim en wordt nu opnieuw geleast.
Hij doet het super goed en hij is super braaf.
Ik kom er niet meer zo heel vaak omdat ik verhuisd ben maar af en toe ga ik nog wel eens rijden.
Inmiddels is gizmo 8 jaar en het is een top pony!
Hij vertrouwt ons volledig en werkt graag voor ons.
Helaas heeft hij wel zomer exceem maar daar gaan we goed mee om.
Nog wat fototjes hoe gizmo nu is:

Dit is tijdens NK Carrousel, foto is printscreen van youtube vandaar slecht.

Bedankt voor het lezen