Mijn eerste contact met een wilde hackney merrie

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Boompje1985

Mijn eerste contact met een wilde hackney merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 16:14

Het gebeurde allemaal zo snel, een uur geleden stond ik (een wilde 2 jarige hackney merrie grote maat) nog met mijn pleegmoeder in de wei nu worden we in een trailer geduwd ik snap het niet waarom moet ik hierin, dit past niet hoor maar ik heb geen keus ik voel 2 armen onder mijn billen en word er zo ingeduwd...
Vervolgens gaan we ergens heen alles wiebelt ruikt vreemd en ik zie niks...tot we stil staan ik hinnik m'n pleeg moeder ook pfff gelukkig zijn we samen...Ik hoor vreemde paarden hallo ?! Waar zijn jullie ? Ik zie niks!
Dan gaat voor het deurtje los pfieuw wat een toestand dit... wat moet ik doen? Ik wil eruit!
Mijn pleegmoeder word los gemaakt en achter zie ik licht de enge man die mijn pleegmoeder los maakt zwaait heftig met z'n armen en het touw, ik schrik en stoot bijna mijn hoofd ik val bijna terwijl ik achteruit loop en eindelijk sta ik weer buiten! Zo dat was heftig maar waar ben ik en waar zijn de andere paarden ik hoorde toch iets?
Mijn pleegmoeder word ergens naar binnen geleid ik huppel er maar achter aan want ik weet niet wat ik moet doen zonder haar...(ik sta al vanaf veulen af aan bij haar)
Nou eenmaal de deur door en dan zie ik Meneer de dekhengst tjonge zeg die is wel groot en stoer hij danst in z'n stal maar wat gebeurt er nu ...deur dicht? Nee ik wil achter m'n pleegmoeder aan waarom hou jij mij tegen jij kleine vervelende kerel... Wat nee! ik wil niet daar heen! Ik wil naar mijn pleegmoeder !!! Verdorie !!! Ow jeej nee ik snap het niet, wat moet ik doen waar moet ik heen alles is zo dichtbij waarom maken ze zo'n lawaai waarom moet ik ergens anders? Nee ik wil niet ik wil niet!!!! Ik steiger ik trap van me af nee verdorie ik wil niet daar heen!!!
En weer heb ik geen keus er worden touwen gespannen om mijn lijf heen en zo word ik gescheiden van m'n pleegmoeder.....Met een knal gaat de deur dicht. Ik hinnik en hinnik waar is ze hoort ze mij??? Ja ze hoort mij gelukkig ze is niet ver weg...gelukkig ze hoort mij gelukkig...
En dan ja de deur gaat weer open! Ik kan eruit, ik hoor hier niet hallo?! Ik hoor hier niet ...nee wat moet je van mij vervelende kerel wat doe je ? Weer touwen? Wat aan m'n hoofd ben je gek ofzo...?! NEE ik zeg nee tja dan moet je het maar voelen ik trap met al mijn kracht en al m'n benen alle richtingen uit in de hoop die vervelende kerel weg te jagen ik ga op m'n achterbenen kijk ik ben groot....pas maar op hoor!!! Maar dan AUW waarom doe je mij pijn heej wat kan jij een herrie maken zeg wat doe je ? Nee ik wil geen touw aan m'n hoofd ik probeer uit alle macht om weg te komen van die vreselijke kerel auw ik voel het nog branden op m'n billen en weer AUW waarom trap je mij? ....ik probeer uit m'n hok te klimmen als ik omhoog klim zit ik niet meer vast hier ja dat moet ik doen om weg te komen!
Gelukkig de vervelende kerel geeft het op, m'n lies doet erge pijn m'n buik ook....waar is nou mijn pleegmoeder...ik hoor der wel dichtbij zelfs maar ik zie niks helemaal niks....het stinkt hier ook... overal ligt poep..
Tjonge waar ben ik? Wat doe ik hier? Ik weet niet wat ik moet doen ik zit hier vast hallo?
Wow staat er weer een mens voor de deur o jeej daar gaan we weer.....wacht ze blijft staan pfieuw gelukkig ze komt niet naar binnen... wat doet ze nu de deur open NEE ik wil geen pijn, ik moet eruit snel... blijf van me af ...ik sla je hoor... hier zal me groot maken dan blijf je wel uit m'n buurt!!!
Hmm okee ze blijft in de opening staan ze komt niet binnen? Of wat ? Wat is ze van plan? uhm waarom kijk je niet ? Straks sla ik je hoor heej wat doet ze nou ze gaat met haar rug naar me toe half in m'n stal zitten ow kom je niet binnen dan? Wat doe je daar ...?
Hmm ik weet het niet hoor tjonge jij maakt geen herrie maar wat doe je dan ???
Okee ik denk dat ik wel durf te kijken naar haar, ja dat kan ik wel denk ik zo ff snel ja ow oliebol ze zag me kijken arg wat nu???
Ojeej ik weet niet wat ik hiermee aanmoet....misschien kan ik langer kijken en haar goed bekijken heeft ze ook touw bij zich
misschien....dat kan ik niet zien jammer genoeg dan moet ik iets dichterbij komen zou ze dat merken nee vast niet ...snif snif ow ik ruik haar wat ruikt ze lekker....whaa help ze staat op! ow nee ik ik ik ow help wat gaat ze doen??? Okee ze gaat alleen staan gelukkig... okee en nu ben je een stuk groter aaah uhm nee doe me geen pijn!
En ze staat nog steeds met haar rug naar mij toe weet je dan niet dat ik gevaarlijk ben??? Maar nu kan ik wel stiekem even goed ruiken zonder dat ze het ziet wow wat een zachte haren heeft ze ik voel het met m'n lippen en neus ja jij ruikt naar een hele hoop andere paardjes wat grappig! Okee ik ruik verder naar beneden haar kleding is ook raar dat maakt geluid als je het aanraakt nee daar moet ik niks van hebben raar spul.
En nu gaat ze praten tegen m'n vreemde overbuurman die doet z'n oortjes naar voren en zijn neus drukt ie tegen de tralies....hij kent haar zo te zien...
Ow help ze draait zich om ze kijkt en praat naar me nee ik duik toch maar weer de hoek in.....Ow nee ze komt de stal in zie nou wel ik wist het ook zij komt me pijn doen zucht gaat deze nachtmerrie dan nooit voorbij??? Heej ze blijft staan en gaat weer op haar hurken zitten okee nee nu ben je lang zo eng niet maar wat is dat een touw? ...Wat moet je daarmee? Nee ik wil geen touw meer nergens meer potverdorie! Maar ik mag aan haar hand ruiken hmm misschien durf ik dat wel van een afstandje ja dat durf ik wel ja en ik mag ook aan het touw ruiken maar of ik dat durf misschien ja misschien kan ik het ruiken van een afstandje ow dat ruikt nog niet zo raar ik ruik een ander paard....het valt mee gelukkig doet ze heel rustig en kalm ja dan durf ik ook meer tuurlijk dan wel!
En nu staat ze op komt ze een stap dichterbij en wat moet ik doen help uhm nee ik durf niet kom niet dichterbij want ik trap je ow help toch komt ze dichterbij en dan stopt ze wat ??? Wat moet ik nu doen ik vind dit maar niks wie ben je en wat moet je van me?
Ik ga toch maar weer veilig in m'n hoekje staan maar dan steekt ze haar arm uit en probeert ze m'n schouder aan te raken ow help ik kan geen kant nou daar komt ie dan argh ! O dat viel best mee, deed geen pijn ofzo... Ja tuurlijk doe het nog een keer mens zeg waarom niet maar ik moet zeggen het valt me mee...En dan huh wat doe je nu ow dat kriebelt wel lekker eigenlijk, eigenlijk heb ik heel veel jeuk ineens heej jij weet mijn plekje dat doet mijn pleegmoeder ook altijd dan krabben we elkaar maar ik kan niet terug krabben hoor dat durf ik niet.....zo heel langzaam ja lekker hmmm.... voor ik het weet zit je bijna achter m'n oren lekker te kriebelen, maar dan pak je het touw hmmm nee dat weet ik niet zo goed hoor dat vind ik toch eng dat touw, ow je gaat me kriebelen met het touw okee ja daar kan ik me wel in vinden denk ik ...ja dat gaat wel ook al is het geluid best wel eng kling kling kling....
Ja een beetje daar en ff flink daar ja ow tussen m'n voorbenen ja daar jeukt het ook erg ach zo erg is dit mensje niet geloof ik ja ze doet alles heel rustig en kalm....
Ow jeej ik wist het krijg ik toch het touw om me hals heen he verdorie ben ik er toch ingetrapt! En ja hoor daar hangt het touw om me heen ik kan er niet van weg lopen nee dit was niet de bedoeling ow help, maar verder gebeurt er niks ? Je gaat me geen pijn doen? hmm okee pff wel spannend allemaal alles rinkelt en kinkelt als ik beweeg...okee we gaan verder met kriebelen ja dat vind ik lekker ow ja ik hou me neus niet meer in bedwang ik moet hmmmmm jaaaa hmmm...heej waarom stop je? A
Ah je trekt aan het touw ja hallo zo trek je ook aan mij hoor! Ja wat moet ik links of rechts je duwt en trekt maar aan dat touw ik snap er niks meer van...
En nu wat wil je aan mijn hoofd zitten nee nee en nog eens nee! Ja kriebel mijn schouder maar ja goed zo lekker hoor ja daar nog een beetje ja ga maar omhoog ow wat lekker achter me oren wel raar heb nog nooit zoiets gevoeld maar ow wat lekker ja ik doe mijn hoofd naar beneden kan jij er beter bij zo ja hmmm alleen dat stomme touw zit ietwat in de weg als ie zo hoog komt hoor ik kweenie maar ik denk niet dat het achter mijn oren hoort dat touw ja onder mijn ogen heb ik ook jeuk lekker de zijkant krabben ik doe mijn ogen dicht en geniet even ....
Nee toch dat stomme touw wat moet je daar nou mee....en waarom gaat het over m'n neus nee ik wil geen touw over mijn neus argh hij zit vast het touw zit vast aan mijn hoofd wacht ik schud het er wel af! schud schud nou ik krijg hem niet af help ow wat nu ...?
Heej ik ruik wat ik ruik appels ja ik weet het zeker ik ruik appels ow ik krijg een appel hmmm pfff nou daar was ik wel aan toe ...ik heb de laatse anderhalf uur niks groens gezien dus hier met die appel ja hmmm heerlijk ik ga schuimen en vergeet m'n hele toestand even wat kan een appel toch lekker zijn heej ze loopt de stal en de stal gaat dicht....ik hoor niks meer het is rustig om heen en ik geloof dat ik ook wel een dutje kan doen............

Dit was mijn eerste echte paarden-fluister moment in mijn leven en wilde het met jullie delen!

Ik weet dat ik heel veel kan bereiken bij paarden dankzij deze merrie....
Ik kon het niet aanzien hoe ze letterlijk via de stal muren omhoog probeerde te klimmen uit angst, deze merrie had nog nooit een halster of mens gezien in haar leven en binnen 2 en half uur nadat ze op stal stond had ik het halster om en kon de merrie overal aanraken en dat zonder dwang.
Daarvoor sloeg ze met voor en achter benen naar alles en iedereen wat ook maar in de buurt kwam.
Ik zal haar nooit vergeten!

It’s okay to dislike someone, or even to dislike someone for no reason. But it’s not okay to disrespect, degrade, and humiliate that person.

madam_

Re: Mijn eerste contact met een wilde hackney merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:11

wauw wat een mooie verhaal succes

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 13:37

dank je!!!
ik vond het nog wel ietwat kinderlijk geschreven en sommige dingen kloppen taal kundig gezien waarschijnlijk ook niet helemaal maar dat mocht de pret niet drukken van het schrijven ervan!

It’s okay to dislike someone, or even to dislike someone for no reason. But it’s not okay to disrespect, degrade, and humiliate that person.

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:38

ik zou even alinea's toevoegen, leest makkelijker :) Nu is het voor mij niet te lezen

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 16:57

goeie tip voor de volgende keer want ik kan nu niks meer veranderen but anyway thank's!

elodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:19

mooi verhaal! (eerst snapte ik niet helemaal dat een paard het vertelde)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie