Hengstenshow Lauw van Vliet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Hengstenshow Lauw van Vliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 09:59

Ik eh.. heb ruzie gemaakt met mijn camera, maar toch een overzichtje van de avond voor de liefhebbers :)

1. Anne van Vliet opende de show
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Er waren weer veulentjes in overvloed
Afbeelding

4. Westenwind
Afbeelding

5. Lauw laat aan Unniko zien hoe hij zijn benen op moet tillen :+
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Broere Valdez
Afbeelding

8. Astrello
Afbeelding

9. Last but not least, Astrix
Afbeelding

Voor meer foto's: https://plus.google.com/u/0/photos/1148 ... 8044809233

minouesmee

Re: Hengstenshow Lauw van Vliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:53

Mooie foto's!
Het was een erg leuke avond met zeer mooie paarden!

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:08

Verdorie wat kan die tuiger zen benen optillen !

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:23

Die website onder de foto's doet het bij mij niet..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 13:05

Ik zie het, foutje in de instellingen. Nou doet hij het wel als het goed is :j

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 13:30

Hij doet het, dankje!:-)
Vind valdez tegenvallen (hetzelfde nog als ik had verwacht.)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 13:35

Ik heb ook nog filmpjes van Valdez, die zal ik vanavond even uploaden.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:26

Stel mooie hengsten liepen er mee! Ik vind Valdez ook niet heel speciaal maar misschien ligt dat ook aan de amazone. Emmelie kan ze echt showen en ik vond dat Kirsten hem vooral correct rond reed in de piste.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:13

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:14

wauw die westenwind <3

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:56

PKfoto schreef:
Stel mooie hengsten liepen er mee! Ik vind Valdez ook niet heel speciaal maar misschien ligt dat ook aan de amazone. Emmelie kan ze echt showen en ik vond dat Kirsten hem vooral correct rond reed in de piste.

Ik denk dat Emmelie ze heel duidelijk van achter naar voren rijdt, en Kirsten rijdt vooral heel ''netjes''. Denk dat als je Valdez bij iemand neerzet die nadrukkelijker van achter naar voor rijdt dat het een heel ruig beest is, hij lijkt nu te gewoontjes.. jammer.
Leuke foto's verder!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:44

Leuk om jouw foto's te zien! Ik zat volgens mij een stukje verderop zaterdag ;).

Valdez was inderdaad van achteren net niet helemaal mooi mee, wat Floortje_89 ook al zei, dat was wel erg jammer, want hij leek verder wel heel gehoorzaam en gecontroleerd! Daarentegen reed Emmelie ze allemaal goed voorwaarts, maar werden vooral de jongere hengsten hier en daar wel heel eng in de hals (wat natuurlijk ook voor zo'n ambiance en hun leeftijd ook te vergeven is). Ik denk dat Tom Franckx (hier op de foto met Westenwind) zijn paarden heel rustig en correct voorstelde en daarin de beste balans had.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:23

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:24

Floortje_89 schreef:
PKfoto schreef:

Ik denk dat Emmelie ze heel duidelijk van achter naar voren rijdt, en Kirsten rijdt vooral heel ''netjes''. Denk dat als je Valdez bij iemand neerzet die nadrukkelijker van achter naar voor rijdt dat het een heel ruig beest is, hij lijkt nu te gewoontjes.. jammer.
Leuke foto's verder!

:= Die beesten gaan zo 'showen' door er (te) veel druk op te zetten. Dit is ook goed te zien aan het feit dat op alle foto's van Emmelie (van PKfoto, en dat ligt niet aan de fotograaf) de paarden veel te kort in de hals zijn. Dat krijg je niet door simpel v. achter naar voren rijden hoor.. En dan kun je zeggen dat er veel spanning is in zo'n entourage, maar deze paarden hebben dat echt al wel een keertje vaker gezien en de paarden onder Tom en Kirsten zijn niet zo gespannen. Kirsten stelt hem keurig voor en misschien is dit voor haar wel een fijn ontspannen oefenrondje. Weten jullie veel?

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:16

Mooie foto's Anouk! Wist niet dat je dat nog deed ;-)
Heb je toevallig ook een filmpje van Westenwind?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 21:19

Ik fotografeer ook niet zoveel meer, alhoewel ik in Houten ook wil fotograferen 17 mei als het even uit komt, omdat ik zelf toch niet kan starten.

Nee, ik heb alleen een filmpje van Valdez omdat iemand daar om gevraagd had.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:07

Emmelie heeft ze aan de broek hoor.. zij kan een ezel nog met veel beweging door de baan laten gaan. Misschien veel druk, maargoed jonge hengsten, het is een hengstenshow, maar er gebeurt ook wat van achter. Bij Valdez gebeurt weinig, en zo zijn er meer voorbeelden. Misschien was het voor Valdez een oefenrondje hoor, weet ik veel... ik heb alleen het idee dat er gewoon ''been'' mist in het plaatje, aan de correctheid, ontspannenheid etc. valt niks op te merken. Maar ik zie ze liever aan het werk en aan de broek.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:06

ik denk dat Emmelie ze precies zo rijdt zoals het publiek (show) het wil zien en de rest zoals een jury (corrrect) het wil zien. ik ben fan van dr, ze rijdt best dominante hengsten merkte ik maar ze heeft ze goed onder de duim. En gaat het een keer mis, dan corrigeert ze het en lacht. Vooral dat laatste ontbrak bij de rest, Emmelie straalde wel op de hengsten. En terecht als je zulke bokken onder je kont hebt :D en ze zo kan rijden hoor.

Mienez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:03

Het klopt idd wel. Kirsten rijdt Valdez ook al een aantal jaren volgensmij. Ik zou er graag eens een andere ruiter op zien en kijken wat die eruit kan halen.
wat betreft het missen van "been".. Valdez heeft niet zo veel knieactie e.d. Hij heeft een beetje dat strakke van een trakhener. Ik vind dat zelf wel jammer aangezien ik ook van wat grotere bewegingen houd met meer buiging. Mijn jaarling nakomeling lijkt ook precies op zijn vader Valdez. Hij heeft die enorme gedragenheid (wat positief is) maar ook dat strakke in het voorbeen en dat vind ik wel jammer want verder is het een prachtige zwarte parel. Nou is de draf wel de gang waar je het meest aan kunt bewerken en ik hoop dan ook dat hij dat voorbeen nog wat meer ontwikkeld maar ik ben bang dat dit "strakke" er in blijft.