gevallen en arm gebroken

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DreamAngel

gevallen en arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 15:27

Twee jaar geleden heb ik een ongeluk gehad met ponykamp, carrousselrijden, ik zat op een heel lief paard dat blind was, maar hij was heel braaf, een nieuw, nogal druk paard, reed mee en binnen de kortste keren gaf hij een trap tegen mijn paard en mijn paard schrok er erg van en sloeg op hol waardoor ik op mijn elleboog belandde en die was gebroken...
Omdat ik nog steeds heel erg van paarden hield ben ik door gegaan met paardrijden op de manege en in de dinsdagavondles reed ik dus mee, en ik reed dit keer op een nog vrij jong paardje, we gingen in de buitenbak rijden waar veel plassen waren en mijn paard schrok in de draf af en toe van een reiger die buiten de bak zat en ging er dan in galop vandoor. Er was een paard op de weg naast de manege met zijn baasje aan het wandelen en was erg opgewonden door de wind, en toen wij gingen galopperen stak het mijn paard aan en hij ging wild bokkend in volle galop ervandoor, samen met een ander paard dat meereed, ik schoot voor het zadel en viel er via de zijkant vanaf. Geen pijn dus ik even rustig aan de hand stappen, en toen hij weer rustig was ging ik er weer op. Na een half rondje te hebben gestapt ging hij er weer vandoor vol bokkend en ik viel over zijn hoofd op de grond op mijn arm. Ik wist meteen dat het mis was en mijn onderarm was helemaal scheef dus ben ik direct naar de eerste nhulp gegaan, daar bleek hij op 2 plaaten te zijn gebroken en ik moest onder narcose zodat hij rechtgedraaid kon worden.
Het was niet zo heel fijn en ik zit nu ook nog 6 weken in het gips, maar ik durf echt nooit meer op te stappen. Ik hou wel heel erg van paarden, dus weten jullie wat ik kan doen met paarden maar zonder er op te hoeven?

LoveBodin

Re: gevallen en arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:13

je kan een verzorgpony ofzo zoeken. Dan kan je bijvoorbeeld een shetje of een minipaard zoeken die je vrijheidsdressuur leert. of een grotere;), maar je kan zó onwijs veel dingen doen zonder op een paard te zitten! Poetsen, knuffelen, foto's maken, vrijspringen, er is zát te doen. Dus ik zou een verzorgpony'tje zoeken ofzo. Misschien durf je daarna ooit nog wel weer te rijden.
Veel succes! En sterkte met je arm

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 16:15

Vrijheidsdressuur lijkt me wel leuk om te doen, misschien in verband met natural horsemanship ofzo, en heeft ervaring met mennen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:17

of gaan mennen... wel balen van je arm

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 16:33

Het is inderdaad wel vervelend, ik kan ook niet meer fietsen, ik moet 6 weken lang met de auto gebracht en gehaald moeten worden voor school, aangezien er geen bus naartoe gat, of ik moet een half uur lopen...

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:26

Hmm...

Ik denk dat je ooit wel weer over je angst heen komt zodra je eerst een band met ze krijgt!

Zoek idd een verzorgpony en ga ermee mennen en doe vrijheidsdressuur enzo!

Verdiep je eens ergens echt in en doe dat met of zonder je pony!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:30

Jeetje, wat kloten zeg! Kan me voorstellen dat je eerste gedachte nu is dat je er nooit meer op stapt. Maar misschien kom je ooit eens het paardje tegen dat je zoveel vertrouwen eeft dat je het wel weer aandurft.
Voor nu; veel beterschap!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:17

Neem prive les zodra je beter bent, en dan vraag je of je op het aller braafste paard mag!
Desnoods is hij zo sloom dat je hem niet vooruit krijgt, als hij maar braaf is. zo krijg je vast wel weer zelf vertrouwen.
Mijn vorige pony is een keer letterlijk over me heen gerend, dat was toen ik het hek open deed, en het haar te lang duurde. Toen heb ik het een tijd heel eng gevonden om te doen, maar ben toch door gegaan. en na een paar keer wordt het alweer heeel makkelijk ;)

Succes!

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:38

Er na 6 weken nog een keer rustig over na denken, en als je het wél weer wilt, privé-les. En als je toch niet wilt. Met een (shetlander) of een ander paard vrijheidsdressuur, mennen & wandelen. Een verzorgpony is dan een goede optie.

live love and laugh! :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:41

Mischien een stal zoeken waar je eerst privelessen krijgt en waar je kunt aangeven dat je alleen op brave paarden wilt rijden.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:19

Wat vervelend voor je!

Misschien dat dit helpt... ik ben vorig jaar zomer hard gevallen en had ook mijn arm gebroken..na 6 weken gips bleek heb niet te genezen en moest ik nog een keer 6 weken gips! Toen mijn arm weer helemaal beter was ben ik toch voorzichtig weer begonnen.. eerst lekker rommelen..beetje longeren, wandelen.. en later toch weer erop. Ik denk echt wel, dat als je het rustig aan doet, op een braaf paard.. wel weer durft te rijden..

Sterkte!

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-10 13:36

Het probleem is ook dat vallen nou eenmaal bij paardrijden hoort, dus ik denk wel dat ik af en toe een rondje stap en misschien heel af en toe in de bak een halfuurtje rij op een paard dat ik 100% vertrouw, en dan moet het wel te doen zijn, maar ik ga echt niet meer in de paardrijlessen van de manege rijden,..

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:05

Ik heb vorig jaar m'n schouder gebroken :)
Ik kon niet eens rechtzitten _O-
2 maanden niet rijden & 1,5 maand mitella.
Ik leasde mijn huidig paard maar reed op kamp even met een jonge pony omdat de mijne die dag al gereden had.
Pony wiegerd voor 'n hindernis & sprong toch.Ik op de grond,op m'n schouder.
Ik was niet direct happig om terug op die pony te kruipen maar het help om een paard te rijden dat je echt vertrouwd.Zoals ik doe.Pony is ondertussen verkocht maar na mijn revalidatie ben ik terug met haar beginnen rijden.
Veel succes!

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie