Wat nou als het toch geen goede beslissing is ?

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tictac_

Wat nou als het toch geen goede beslissing is ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 16:38

Ja beetje vreemde titel maarja :o

Hoi bokkers leuk dat je ff hier komt kijken hoop dat je de tijd wil nemen om het te lezen zou ik erg fijn vinden <3

Momenteel ben ik erg aan het denken over ergens anders te gaan staan heb nu een heerlijk plekje gevonden hier even een lijstje van de mogelijkheden:
:list:
- rond de 7 minuten bij mij vandaan met de fiets
- je zit gelijk in het bos alleen ff het straatje uitlopen dat is nog geen minuut.
- een binnebak maar dan met voor de helft aan de zeikant zo een soort gaas achtig iets.
- grotere stal
- ze gaat van 7uur in de ochtend tot 3 uur in de middag naar buiten.
- zo om de 4 weken binnenzet dienst in het weekend.
- ik zal wel voor meer dingen zelf moeten zorgen namelijk het voer alvast klaarzetten zelf voor een kast zorgen en zelf voor bodembedekking zorgen.
- stro en hooi moet je op een lijst schrijven hoeveel je ervan hebt gebruikt zodat je dat later kan afrekenen.
- stal zelf uitmesten.
- en een erg goede vriendin van mij heeft daar haar verzorgpaard staan.

op de stal waar ik nu sta:
:list:
- 20 minuten met de auto dus ga ervan uit 40 minuten met de fiets.
- wel een bos maar dan moet je eerst 20 minuten-30minuten over de weg wat niet gaat met mijn nieuwe paard.
- een lekker grote buitenbak die 2x zo groot is als die andere bak geloof ik (alles bij elkaar) maar in de winter natuurlijk bevroren is en met regen is het vaak te nat om in te rijden.
-ze staat vaak van rond een uur of 1 tot een uur of 6 buiten met in de zomer buiten het van 1-6 buitenstaan ook in de paddock voor de rest.
- hoef niet zelf voor eten of bodembedekking te zorgen.
- ze heeft hier wel een kleinere stal en staat in de winter niet altijd buiten en met regen ook niet altijd.
- Ik sta hier met erg veel plezier en vind het erg fijn daar sta er nu 2,5-3 jaar en ze hebben altijd netjes voor ons gezorgd dus mijn reden is meer dat ik mijn paard dichter bij huis kan hebben.

Wat vinden jullie doe ik er goed aan om haar bij die andere stal te gaan staan?
Het ergste waar ik bang voor ben is dat ze zich niet thuisvoelt maar ze kan het met iedereen vinden en is ook meer een mensen paard dan een paarden paard. En is het snel ergens anders gewend.

Iemand ook toch wel eens twijfel gehad zo ja dan hoor ik het graag.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:41

Ik vind dat je er goed aan doet voor een nieuwe stal te kiezen :)
Het is dichterbij & nog belangrijker; Je paardje komt lekker veel buiten! :D
En je hebt goede uitrijmogelijkheden & ooknog eens ene binnenbak!,
Ik zou zeker gaan. Jij & je paardje gaan het vast leukhebben daar ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:46

Hallo,

Stalling 1 klinkt echt ideaal! Lekker dicht bij het bos, je paard veel meer buiten, overdekte bak, super!

Kan je iedere dag naar je paard gaan, ivm mesten? Dat zou anders wel eens lastig kunnen zijn. Op mijn stal hoeven we alleen op zondag zelf te mesten, en als je een keer niet kan regelen we het onderling.
Wat het eten betreft: Als je een voorraad bakjes aanschaft dan kan je het eten voor een aantal dagen klaar zetten. Is ook wel handig als je bv een keer ziek bent.

Ik vind stal 1 erg super klinken! Ben heel benieuwd wat je keuze gaat zijn. Succes ermee!

rust zacht lief zusje van me, 2011

Tictac_

Re: Wat nou als het toch geen goede beslissing is ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 17:00

@ DaisyDarling daar heb je helemaal gelijk in :D

@Gooya ik zou er iederedag heen kunnen maar de stalling waar ik nu sta kan ik ook niet elke dag mesten maar ze staat daar op vlas wat ik bij de nieuwe stal ook wil doen, het kan zijn maar dat weet ik niet zeker als ze op stro staat dat hij opstrooit en ik dan 1x in de week hoef uittemesten maar das 50/50

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:06

Staat ze nu in een vaste groep en heeft ze daar ook echte vriendjes?
Hou er rekening mee dat je je paard wel uit haar vertrouwde kudde gaat halen en je niet weet of de groep waar ze in komt haar ook weer accepteert.
Natuurlijk gaat dat meestal wel goed, maar toch een stukje overweging denk ik.
En misschien ook niet onbelangrijk...staan op de nieuwe stal mensen waar je mee door een deur kan?

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht

Tictac_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 17:16

aerdenhout1 schreef:
Staat ze nu in een vaste groep en heeft ze daar ook echte vriendjes?
Hou er rekening mee dat je je paard wel uit haar vertrouwde kudde gaat halen en je niet weet of de groep waar ze in komt haar ook weer accepteert.
Natuurlijk gaat dat meestal wel goed, maar toch een stukje overweging denk ik.
En misschien ook niet onbelangrijk...staan op de nieuwe stal mensen waar je mee door een deur kan?

Ja daardoor twijfel ik er ook aan ik haal haar natuurlijk wel uit haar groep maar moet eerlijk zeggen dat er de laatste tijd wel nieuwere paarden zijn bijgekomen kijkt zij niet naar op of om als ze er voor de 1e keer erin komen. En het is niet echt dat ze daar nu echt een goed vriendje heeft waar ze totaal niet zonder kan ze vind alle paarden prima maar het is toch ook echt een mensenpaard lekker aandacht getroetel enz. Maar dat is ook een punt waardoor ik eraan twijfel.

Ik weet verder niet echt mensen bij wie ik op de stal ga staan maar ik heb nooit echt problemen met andere dus dat zal geen probleem worden.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:48

Ik Zal voor stal 1 gaan!

Eten klaarzetten:idd gewoon voor een paar dagen evt. klaarzetten!

Zelf uitmesten:Nouen paar daagjes overslaan is niks mis mee!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:04

Ben zelf ook verhuist, zodat mijn paardje meer naar buiten kan, dus ik zou voor optie 1 gaan.

Ik ben nu bijna 2 weken verhuisd en het gaat prima, die van mij stond al ruim 7jr op de vorige stal en ik had ook zo mijn twijfels, maar tot nu toe gaat het prima. Ik heb juist de binnenbak ervoor laten schieten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie