Heel trots op mijn pony

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Mas

Heel trots op mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 18:51

Ik had vandaag het plan opgevat om een buitenrit te gaan maken met mijn pony (5 jarige haflinger). Ik sta nu een jaar op mijn huidige stalling en er zijn eigenlijk geen echte buitenrijdmogelijkheden. Wel is er een weggetje de landerijen in, die naar een aantal boerderijen leidt en uiteindelijk bij een kanaal uitkomt. Heel goed idee dus.. ;)

Mijn pony vindt het best spannend om alleen mee naar buiten te gaan maar ik vind het belangrijk dat ze veel verschillende situaties meemaakt. Wordt ze alleen maar mak van tenslotte.

Het begon al op het fietspad, waar een achterop naderende scooter heel enthousiast begon te toeteren om te laten weten dat hij/zij er aan kwam. Vervolgens moest ik langs een paar huizen waar een meneer net met een trilplaat zijn straatje aan het aanrijden was. Toen ik net de landerijen opreed moest ik bijna de sloot in om ruimte te maken voor een enorme tractor met een aanhanger vol kuilpakken. Daarna kon ik gelukkig een tijdje lekker doorrijden tot ik bij een heel eng bruggetje kwam. Aangezien er ook auto's overheen moeten kunnen heb ik mijn pony er ook overheen kunnen sturen. Vlak na het bruggetje hadden bewoners van een boerderij in de buurt blijkbaar een feestje (gehad) dus over een lengte van minstens 500 meter was het hele hek versierd met allemaal vlaggetjes. En het waaide nogal stevig...Na deze gebeurtenissen bleef het weer even rustig tot bij de volgende boerderij de lokale hond het nodig vond bij mijn pony in de staart te gaan hangen. Uiteindelijk, toen ik bijna bij het kanaal was kwam ik langs een weiland dat vol stond met een koppel jonge welsh-a hengstjes, die dus met veel show en lawaai het hele stuk met me mee zijn gelopen. Oh, en ik moet de omgevallen boom langs de weg niet vergeten..

Bij al deze 'storingen' heeft mijn pony zich voorbeeldig gedragen. Tuurlijk is ze een paar keer geschrokken en wou ze bij sommige stukken liever omdraaien (vlaggetjes en bruggetje bijvoorbeeld) maar ze heeft al die tijd keurig naar mij geluisterd! Toen we hetzelfde stuk weer terug moesten heeft ze zelfs de vlaggetjes en het bruggetje genegeerd!

Ik wou dus even kwijt dat ik ontzettend trots ben op haar :)

Creation is painless but the results can be disastrous.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:54

wat fijn dat het goed is gegaan!

gipsyboy

Re: Heel trots op mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:25

dat zijn wel heel veel storingen in 1 buitenritje.
goed dat ze zo braaf wat.

caviastal samarinda.
www.caviastalsamarinda.nl

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:29

Gefeliciteerd met je superpoown. Leuk om te lezen dat je ritje dankzij je brave beestje zo goed is gegaan.

Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey
"Keep Buggering On", W. Churchill en Appleman, Leiden, 3 december 2019
"Under a cherry tree there are no strangers", Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

quantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:31

wel goed dat je pony zo rustig bleef.. :) altijd goed voor vertrouwen in je paardje... :)

There is no way to Freedom.. Freedom is the way..!

NoowNoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:21

Knap van je paard! *D

an_ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:45

Wauw als je zoveel `storingen` wil tegenkomen zal ´t je niet lukken. Super dat je paardje zo rustig bleef!

25-06-10 <3

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:11

Nou die is voor haar trainingsrondje met vlag en wimpel geslaagd.. Heerlijk dat ze zo koel reageerde in al die spannende situaties.. Kunnen die van mij nog wat van leren.

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Sanne009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:17

Wat fijn dat het goed is gegaan! Ze zal wel heel veel vertrouwen in je hebben :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie