Er gaat een lampje branden voor bailey !

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Carliijn

Er gaat een lampje branden voor bailey !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 22:25

Eindelijk,wat heeft het me een tranen gekost om weer enigzins fatsoenlijk te kunnen rijden.

Het gaat nu langzaam steeds beter. We doen nu ook aan loswerken wat erg goed gaat. In stap is het nu een heel ander paard geworden :D lekker laag een rond zonder gepruts of gemier.

Het draven is momenteel wel weer een drama. Ze zoekt steeds opnieuw mijn grenzen en gaat hierbij soms veels te ver. Maar ik laat me nu niet meer uit het veld slaan! De eerste stap is weer gezet en ik geef niet op.

Ze begint soms te rennen en negeert dan alle hulpen. Langzamer lichtrijden en ophoudingen willen niet altijd goed werken. Soms een (zeer verkeerd,ik weet het en schaam me diep ;( ) ruk uit frustratie aan de teugels.

Het begin is er,en ik laat me niet van de volgende stap afhouden. Ik ga zorgen dat ik die frustratie beter binnen kan houden. Dit vind ik heel erg moeilijk als bailey er weer eens een potje van maakt :Y)

Ik ben erachter dat een groot deel van de problemen bij mij ligt..hoe pijnlijk ook om onder ogen te zien. Ja bailey luistert niet maar ik ben toch immers de gene die een ruk aan de teugels geeft of haar zonder gene een flinke klap verkoopt?

Dus mevrouw van zijtveld :+ Ik ga er wat aan doen en samen knokken we ons weer een weg naar boven uit dit diepe,diepe dal.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat ik snel leer om die frustratie binnen te houden. Ik geloof,nee ik weet zeker,dat dit veel gaat schelen!

Ik duim heel hard dat het vanaf nu anders word. Vandaag met rijden is de laatste verkeerde ruk gegeven :(:) ( samen gevat ging het goed tot ik men geduld verloor bij het zoveelste negeren van een ophouding :Y) )

duimen jullie met me mee? :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:27

wat een mooi voornemen :D
Kom op he?? je kan het!!!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:42

Het komt vast goed. Je hebt de juiste instelling..En een foutje zul je gerust nog wel eens maken. Maar als je beseft waar het mis gaat ben je al een stuk op de goede weg. ;)

Y;( R.I.P Lizzy Y;( † 04-03-2008 † Je was een topper! We zullen je nooit vergeten...
http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

LKdressage

Re: Er gaat een lampje branden voor bailey !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:28

Succes ermee! het klinkt me heel bekend in de oren ;) (de van mij was ook een monster tot voorkort) Ik heb eindelijk de knopjes gevonden, hoop dat jij ze ook snel vind!
En die ruk af en toe kan soms gewoon echt nodig zijn (bij mij tenminste) als ze echt overal doorheen donderen moet je ze toch een keer stil zien te zetten, bij mij ging dat ook of door een heele strenge ophouding (bijna ruk dus zeg maar) of een keer tegen het schot aansturen! te lief zijn is ook niet altijd goed ;) succes!

quantana

Re: Er gaat een lampje branden voor bailey !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:55

heel veel succes...

aan je instelling zal het niet liggen :)

There is no way to Freedom.. Freedom is the way..!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie