Mijn paard is bijna 2 weken terug op stal na 6 weken rust, de periode daarvoor was vol met ziektes, wondes en mok. Niet erg leuk dus!Ik heb na zijn rustperiode het rijden rustig weer opgepakt, niet te veel in een keer. Ik liet ook een nieuw zadel passen, ging terug lessen en alles ging gewoon fantastisch!
De mok bleef ik ondertussen netjes verzorgen ondanks dat ik nog altijd niet hét perfecte middeltje gevonden heb (tips zijn altijd welkom trouwens

Hij had ook nog een wondje op zijn been (redelijk diep en net onder de kogel) door een trap die hij toen op de wei gekregen heeft.
Ook dit heb ik telkens schoongemaakt en ontsmet, het geneest goed en hij heeft er nooit last van gehad. Tot hij vandaag opeens met een gezwollen kogel stond en heel gevoelig liep.. De smid (een andere dan normaal) is maandag langsgeweest en toen liep hij al wat gevoelig, waarschijnlijk een beetje te kort bekapt ofzo.
Ik was net zo blij omdat alles eindelijk weer goed ging na alle ellende en dan dit weer!

En daarbovenop ging ook nog iemand zeggen dat ik zijn wonde niet verzorg en dat ik niet wist dat hij die had, terwijl ik dat écht wel elke dag schoonmaak en ontsmet. Dat was gewoon even de druppel waardoor ik me echt rot ging voelen. Alle positieve dingen die ik de afgelopen maanden opgebouwd heb, werden vandaag dus weer allemaal even de kop in gedrukt..
Ik zoek geen medelijden of zo, maar het lucht op om het hier neer te zetten en van dat vreselijke gevoel af te raken.