wat een dramadag! hopelijk wordt morgen beter.

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ra_chel

wat een dramadag! hopelijk wordt morgen beter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 21:07

zoals geschreven in mijn andere topic waren er de nodige problemen op stal.
na een moeilijk gesprek de knoop doorgehakt en besloten naar een andere stal te gaan, de stal waar mijn paard staat.
niet al te ver weg, dus dochterlief mee en aangespannen op t gemakje erheen...wei in zicht, manlief en stalgenootje staan ons op te wachten, komt er een meute wielrenners aan, als tegenligger op het fietspad.(aangezien ze op de weg dik 80 rijden is het fietspad de logische optie,het is 2baans en breed)
de eerste 2 wielrenners remden af, echter toen riep er iemand; wat moet een knol op het fietspad??!!
en heel de meute rijd vervolgens snoeihard en met een hoop commentaar door. ik wijk snel uit naar de grasberm, maar van de vliegende wielrenners en het nodige geroep schrikt de pony en springt opzij, schrikt daar opnieuw en springt naar voor,maar wordt belemmerd door het tuig,heeft het gevoel dat ze niet vluchten kan en begint te bokken en neemt daarna een duik de andere kant op, bijna in de sloot, met het beste wat ik kon probeer ik vast te houden, zie dat de streng breekt en daar schrikt ze ook weer van.
vliegensvlug van de kar afgesprongen en haar vastgepakt.
gelukkig mankeerde zij en wij niks, 1 kapotte streng en dat was het.
t laatste stukje heben we dus gewandeld en konden we bijkomen van de schrik.
nog nooit is ze geschrokken van wielrenners of ander verkeer,maar dit was te erg.manlief is nog met de auto naar de groep wielrenners gaan zoeken,maar die waren met de noorderzon vertrokken.
ik hoop maar dat morgen een betere dag is!!

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

KimD

Re: wat een dramadag! hopelijk wordt morgen beter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:10

Tjonge hee.

Die gekken worden ook steeds achterlijker! Die menen echt dat alles van hun is.

Tegen dat probleem lopen wij hier net zo goed op.

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:12

gelukkig is dat goed afgelopen!
Al denk ik niet dat de wielrenners er per se schuld aan hebben,.'
Uiteraard hadden ze rustig kunnen gaan rijden maar dat doen wielrenners nou eenmaal niet graag (zelf ook wel eens in groeps verband gefietst en snap wel waarom, als jij met je paard zwaar midden in de dresuur zit dan wil je ook niet stoppen en weer opnieuw beginnen. Kan wel maar is niet relaxed).
Niet paarden mensen hebben nu eenmaal niet altijd door waar paarden wel en niet van kunnen schrikken.

Morgen is vast een beter dag hoor :D
Veel plezier op je nieuwe stal!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 21:35

@zodiacje; ze hadden van mij echt niet hoeven stoppen hoor, maar zwaaien met de armen en een hoop roepen terwijl ik aan de kant ging is ook niet bepaald nodig.beetje rekening houden met elkaar lijkt me niet teveel gevraagd.

ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar geloven wij helemaal niets van...

wijsheid vind je in vele boeken,
wijs zijn is soms ver te zoeken.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:45

in je eerste stuk stond niet dat ze ook nog eens met hun armen gingen zwaaien.
Helaas denken veel mensen dat paarden óf nergens bang voor zijn óf alleen voor tractoren bang zijn ofzo.
Uiteraard hadden ze dat niet hoeven doen nee... :n

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:28

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ook hier zijn het echt hufters.

Je wil niet weten wat ik allemaal al met die malloten meegemaakt heb.
Terwijl ik in het ruiterpad naast fietspad rij, slaat er 1 op mijn pony d'r kont. Zonder reden!!
Kinderen te fiets de berm/sloot in duwen.
Altijd schreeuwen naar andere weggebruikers dat aan de kant (lees: berm in) moeten.
Enz. enz.
Werkelijk alles wat mogelijk is heb ik gezien of zelf meegemaakt.
ong. 10 jaar geleden heeft een ex van mij een mannetje of 30 laten vliegen.
Heel fout, maar wat zij deden kon ook echt niet en dat maakte mijn ex terrecht woedend.

Het probleem is dat je niet of nauwelijks de mogelijkheid hebt aangifte te doen.
Je weet niet wie het is en elke keer dat ik zag dat de politie werd gebeld, ze hem gauw wegreden. Ze zijn nooit meer te achterhalen en dat weten ze.

Ik hoop dat je pony er geen trauma aan over heeft gehouden.

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:31

Oee wielrenners,,,,,, Men zegt altijd dat je overal rotte appels tussen hebt zitten en dat je niet mag generaliseren maar bij wielrenners is dat bij mij toch echt verkeerd gegaan, daar heb ik al zo ontzettend veel slechte verhalen over gehoord. En meegemaakt.

Ik heb er geen goed woord voor over !

Gelukkig is alles goed afgelopen :)

Stal De Flint - Fochteloo- Friesland- Paard met trauma of stress? Wij bieden ESDR-therapie http://www.esdrtherapy.com

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:47

gelukkig was je snel genoeg om der vast te pakken! Die wielrenners zijn echte kl****! hier in Belgie is het helemaal het zelfde probleem. Een bende debielen die denken dat ze professionelen zijn en die vinden dat de hele wereld maar moet wijken! gggrrr! Hier klagen ze ook dat er veel te weinig fietspaden zijn, maar als er zijn rijden ze toch op de baan :( ik haat ze!!!

Ik heb een Juweeltje in mijn hart... en een engeltje dat over me waakt <3

Y;(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie