En soms moet je een stap terug zetten...

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Seltje

En soms moet je een stap terug zetten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 12:46

Ze zeggen altijd dat je in de paardensport soms een serieuze stap terug moet zetten om verder te kunnen.. maar had het nog nooit zo hard gemerkt als vrijdag.

Mijn Instructrice heeft een operatie gehad, en ik ben op reis geweest dus we hadden al een maand geen les meer gehad, al had ik echt wel het gevoel dat hij goed liep, mooi ontspannen, mooie overgangen, mooie buigingen, alles ging goed toen ik alleen reed.
Dan vrijdag eindelijk terug les genomen, ging niets meer, paard boog niet meer, hij was volledig gestrest, terug aan het sterrenkijken, moeilijk aan het been, alles ging mis die les. Uiteindelijk is de instructrice er eventjes op gekropen (terwijl ze absoluut nog niet mocht rijden) en bij haar ging alles goed, ik volledig gefrustreerd terug opgestapt en van 0 terug begonnen, eerst goed buigen op beide kanten in stap en draf, dan wat aan stelling gaan werken, enzovoort.

Dusja, we wouden E5-7 (Belgie) gaan starten, misschien toch nog eventjes wachten, want als wij juist op wedstrijd zo'n terugval krijgen dan ben ik waarschijnlijk mijn zelfvertrouwen helemaal kwijt.

Ik reken onafhankelijke voedingsrantsoenen uit en geef onafhankelijk voedingsadvies, meer info? Pb

Anoniem

Re: En soms moet je een stap terug zetten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:47

Laat je er niet door ontmoedigen, dit hoort er ook bij. Vandaag gaat het vast weer beter!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 13:13

Sonja schreef:
Laat je er niet door ontmoedigen, dit hoort er ook bij. Vandaag gaat het vast weer beter!

Dat zullen we straks zien... Ik hoop het!

Ik reken onafhankelijke voedingsrantsoenen uit en geef onafhankelijk voedingsadvies, meer info? Pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:16

Vast wel! Wel even oppassen dat je zelf niet opstapt met de herinnering aan gisteren he, want dan is de toon meteen gezet. Je paard denkt ook niet terug aan gisteren, dus probeer jij dat ook niet te doen. Gewoon lekker rijden straks! :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 10:00

Ik denk dat ik toch wel heb teruggedacht aan gisteren...
Ik stap op, ga naar de buitenpiste, waar nog 2 andere paarden aan het rijden waren, rustig instappen, dan wil ik aandraven en dan is mijnheer er ineens van door, met boksprongen en een galop om u tegen te zeggen, ben ik dan maar rustig afgestapt, hem gaan longeren in de binnenpiste, daarna terug opgestapt en dan ging het redelijk, het buigen was nog niet ideaal, maar in ieder geval al beter, en hij was veel braver dan buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:56

Heeft 'ie niet gewoon ergens last van, als dit gedrag ineens bovenkomt? Omdat hij ook al lastig inbuigt?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:00

Mijn eerste gedachte is net als Sonja al zegt. Is er niet iets met hem aan de hand. Omdat het ineens tijdens de les deed. Zou hem even na laten kijken.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 15:30

Sonja schreef:
Heeft 'ie niet gewoon ergens last van, als dit gedrag ineens bovenkomt? Omdat hij ook al lastig inbuigt?

Inbuigen heeft lang geduurd voor dat goed lukte (ostheopatische behandelingen enzo), misschien zal ik nu die ostheopaat maar eens opnieuw laten komen, misschien zit hij terug vast. Of vinden jullie eerst een dierenarts?

Vandaag gelongeerd en dat ging zoals anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:17

Mijn paarden worden elke drie maanden gecheckt door de osteo. Ik vind dat altijd erg prettig voor ze.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie