Vrijdags ging ik met mijn verzorgstertje, die op mijn shetlander hengst Dribbeltje rijd en Louie waar ik op rij, even een blokje om. Wij hebben van die lange paden waar geen verkeer komt. Maar je moet een klein stukje over de weg, waar het altijd rustig is. Van te voren Louie even gelongeerd zodat ie meeste energie toch wel kwijt is. Eenmaal buiten dus niet

Nou eenmaal op de weg, zag ik dat er een vrachtwagen stil stond bij een winkel. Ik dacht nou kunnen we wel rijden, hij staat daar toch stil. Grote fout, voor ik het weet staat ie achter ons, en word Louie helemaal gek omdat, die vrachtwagenchauffeur steeds op gaspedaal drukte dus een kabaal uit kwam. Ik 'ho' roepen en gebaren dat ie moet stoppen. Echt geschreuwd, misschien niet goed voor Louie maar dat doe je eenmaal op zo'n moment. Nou ondertussen Louie helemaal wijkend over een klein stukje. Daar gebeurde het, hij gleed met zijn achterhand weg in de drooggelegde sloot (gelukkig!) hij kon der nog uitspringen, dus ik werd nog bozer op die vrachtwagenchauffeur. Toen ging ie rijden en Louie sprong in de sloot, kwam op zijn knieeën terecht en ik lande er met een salto vanaf nadat ik op ze'n nek lag. Daar lag ik met Louie op mij. Gelukkig stond Louie al snel op, en was in paniek en wou de sloot uit. Terwijl die dat deed kreeg ik bijna zijn hoef in mijn gezicht, scheelde een paar centimeter! In plaats van op mijn hoofd te staan stond ie op mijn pols.
Dribbeltje scheen der als een dooie bij te staan, vond het helemaal niet eng. Haha, ben zo blij met dat dier heel betrouw baar gelukkig!!
Louie der eenmaal uit, moest ik er nog uit komen. Nou lukte overal brandnetels, en al die andere *** planten. Me hele pols was dik en vol met brandnetel plekken, tintelen niet normaal. Kon amper lopen, maar gelukkig kon mijn schatje nog wel lopen. Ik heb die chauffeur toen ook lopen uitteschelden

Vrachtwagenchauffeur is niet gestopt maar kei hard door gereden. Met Louie gaat alles goed, alleen heeft ie een klein beetje last van zijn rug. Maar hij speelt alweer in de wei gelukkig, dus dat komt ook weer goed!! Ik heb nog heel veel last van mijn hele linker kant waar Louie op lag, maar ik vind het veel belangerijker dat Loutje goed is dan ik

Eenmaal 's avonds weer thuis bij mijn verzorgstertje werd de pijn wat erger, en besefte ik pas hoeveel geluk wij hebben gehad. Het had echt heel erg verkeerd kunnen aflopen. Dus ik ben nu echt heeeel voorzichtig langs de weg geworden. Doe het voorlopig maar niet meer, Louie is al bang aangelegd nu natuurlijk helemaal arm dier

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal, moest het even kwijt!