Nadat we wat landweggetjes hadden gehad besloten we even door het dorp te gaan om te kijken hoe verkeersmak het andere paard was, en stapten we onderweg even af om iemand gedag te zeggen.
Dat wil zeggen, ik stapte af en had mijn paard losjes aan de teugels vast. Toen ik me omdraaide begon mijn paard opeens als een gek rondjes om zijn eigen as te draaien, ik had de teugels nog vast dus probeerde naast hem mee te lopen/rennen en zag toen dat zijn onderkaak in de beugel was blijven hangen....
Hij werd natuurlijk gek omdat hij vast zat, ik had de teugels aan de andere kant vast en wilde dus niet aan die kant gaan trekken. Daarom probeerde ik maar rustig op hem in te praten en uiteindelijk stopte hij na een stuk of 13 rondjes.
Snel de beugel voorzichtig uit zijn mond gehaald en even gekeken, maar het viel mee. Alleen zijn tandvlees een beetje stuk en een los velletje aan zijn lip. Terug bij stal nog even gekeken maar hij had tijdens het eten/drinken nergens last van. Al zijn tanden zitten er nog helemaal in, kan ook overal nog aankomen.
Nu herinner ik me dat er een tijdje geleden ook iemand op bokt een soortgelijk incident had meegemaakt met haar paard (weet iemand nog wie?), en ik nog dacht van ach hoe vaak overkomt iemand dat? Nu het mij dus is overkomen ben ik echt wat voorzichtiger, evenals mijn stalgenoten.
Voortaan steek ik mooi de beugels op als ik van mijn paard stap!