In mei ben ik op vakantie gegaan. Mijn paardje merrie 5 jaar lekker 2 weken op het land gezet. Lekker op rust. Toen ik na 2 weken terug kwam en weer wilde gaan rijden merkte ik tijdens het longeren dat ze niet helemaal lekker liep links zette ze niet goed onder de massa. Ik denk nog misschien verstapt een gekke bok dus weer op het land gezet met het idee later deze week nog eens proberen. Zo gezegt zo gedaan. Weer liep ze niet lekker even geprobeerd haar er doorheen te rijden want het lijkt meer op stijfheid dan kreupelheid. Mocht niet helpen dus toch de DA maar laten komen. Buigproefjes gedaan en geconstateerd dat ze wel stijf was met links maar geen andere verklaring voor het vreemde lopen. Een paar dagen metacam en goed loswerken was haar advies. Na een weekje lekker laag en rond goed losrijden nog steeds geen verbetering.
Een masseur laten komen misschien dat zij kon ontdekken waar nou precies het probleem zat. Paard vond het heerlijk maar wij waren nog steeds niks wijzer geworden. Heleen Sleebos dan maar proberen. Afspraak gemaakt en ook zij constateerde een probleem aan de linkerkant. Ze heeft hem gekraakt en heel even dacht ik een dag lang

Totdat ik het 2 weken geleden helemaal zat was ik heb alles geprobeerd dus nu werd het tijd om serieuze stappen te nemen. Een afspraak bij DA Knoop in Slootdorp hij zou ons gaan helpen. Foto's gemaakt van de rug en die zagen er niet bijzonder slecht uit. Toch maar een echo maken. Hier zag hij wat kleine puntjes op maar hij vertelde ook daarbij dat hij twijfelde of het daardoor kwam waarom mijn paard zo beroerd loopt.Ik stond voor de keuze. Of proberen te behandelen wat hij dacht dat het was of gewoon zekerheid en een afspraak maken bij de Lingehoeve voor een scintigrafie. 2e optie gekozen ik heb besloten om de onderste steen boven te halen. Hoe kan het nou dat een gezond paard van 5 zo loopt?
Afspraak was om der woensdag te brengen dan donderdag de scintigrafie en dan zaterdag weer op te halen. Niets bleek minder waar vrijdag ochtend werd ik gebeld met de uitslag van de scan. Helaas geen goed nieuws. Mijn jonge paardje heeft artrose in het si gewricht. Ze staat ondertussen nog steeds in de kliniek en word maandag op de echo gezet om te kijken in welke mate de artrose aanwezig is en wat we er aan kunnen doen. Zit ondertussen lekker in de zenuwen en wil gewoon heel graag mijn paardje weer ophalen.