Tranen in mijn ogen. Vorige pony gezien

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cryssie

Tranen in mijn ogen. Vorige pony gezien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 17:21

Oh jongens wat moet ik doen.
Ik heb foto's gezien van mijn vorige verzorgpony die nu zo ontzettend mager is, dat mijn hart breekt.
Ze is ongeveer 10 jaar geleden verkocht aan een stal die leesgeeft aan kleine kinderen.
De eigenaar van die merrie had haar daaraan verkocht. Ik wist niet dat ze aan zo'n stal was verkocht. De merrie was nooit leuk naar kleine kinderen.
2x heb ik haar bezocht in de begin jaren. Merkte dat ze niet gelukkig was, maar de eigenaar van die stal zij dat ze sms haar dagen had. Klopt ook want dat had ze vroeger ook.
Jaren later ben ik via hier erachter gekomen hoe het nu met haar gaat en je hart breekt. Veel te mager. Ze krijgen amper ruwvoer in de winter te eten. Ze blijkt verschillende bulten te hebben, maar DA zal nooit daar komen.
Het probleem is, dat ik al een paard heb en echt geen 2 paarden kan bekostigen, maar ik kan haar toch niet zo de dood in jagen. Dat staat er zeker over een paar jaar te gebeuren, als ik de foto's zo zie |(

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:34

Zoiets heb ik ook gehad met mijn eigen paard. Ik heb haar teruggekocht. Ze is nu weer mooi op gewicht en ik heb iemand gevonden die haar wilde leasen. Zo weet ik waar ze is (bij mij ;-)), wat ermee gedaan wordt en hoe het met haar gaat. En ik kan er ook zelf weer lekker op rijden af en toe.

moelly

Re: Tranen in mijn ogen. Vorige pony gezien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:35

kun je niet iemand proberen te vinden die mee wil betalen(jij de helft en de ander de helft) en dat jullie haar samen 'kopen' en haar dus ook samen weer beter maken.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:38

Probeer er ook achter te komen voor welk bedrag ze is verkocht. Dan kunnen ze je niet af proberen te zetten. Zeg dat ze nu weer flink ouder is geworden en dat haar niveau er ook niet op vooruit zal zijn gegaan.

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:41

Dierenbescherming?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 17:43

_Mariskaa schreef:
Dierenbescherming?

Daar is ze nog te goed voor. Zo mager voor dierenbescherming is ze niet

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:43

Terugkopen en kijken of je een goedkopere plek kan vinden waar ze kan staan? En inderdaad samen met iemand.

They explain life to me every day ~

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 17:44

moelly schreef:
kun je niet iemand proberen te vinden die mee wil betalen(jij de helft en de ander de helft) en dat jullie haar samen 'kopen' en haar dus ook samen weer beter maken.

Ja maar de stalling dan ;) Het kopen is niet het probleem, maar de kosten hier voor stalling zijn mega hoog

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:00

Bij mij hetzelfde overkomen. Pony verkocht aan werkelijk een vreselijk naar kind.
Vlak daarna kreeg ik mijn nieuwe pony waar ik heel blij mee was.
Toen ik na 3 weken ging kijken hoe het mijn pony was, barstte ik in tranen uit wat er allemaal (teveel) gedaan en gejakkerd werd met de pony.
Mijn moeder is toen 4 keer gaan kijken zonder dat ik het wist en zo hadden we samen besloten mijn pony weer terug te kopen.
Heel even had ik twee pony's maar we hebben toen heel goed gekeken naar echt een GOED thuis voor mijn pony. Dat is gelukt.

Ik kan mij voorstellen dat je heel verdrietig bent TS.
Luister naar je gevoel.
Wat zou je WILLEN voor je vorige pony?
Wat zou je kunnen doen voor je oude pony?
Wat wens of eis je voor je oude pony?
Kan je er daadwerkelijk wat voor betekenen?
Misschien dat je afspraken kan maken in een soort van "adoptie", als je zelf geen ruimte hebt om het dier terug te nemen?

Akhal_Teke schreef:
Zoiets heb ik ook gehad met mijn eigen paard. Ik heb haar teruggekocht. Ze is nu weer mooi op gewicht en ik heb iemand gevonden die haar wilde leasen. Zo weet ik waar ze is (bij mij ;-)), wat ermee gedaan wordt en hoe het met haar gaat. En ik kan er ook zelf weer lekker op rijden af en toe.

Het geheim van geluk ligt niet in doen wat je graag doet, maar plezier hebben in wat je moet doen. :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie