En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 16:32

Bahbah, wat ik vandaag weer meegemaakt heb..

Al 2 weken lang verheug ik me op vandaag, we zouden voor het eerst naar buiten gaan met hengstje Nico, voor de sulky. Nico is lekker doorbeleerd, maar we wisten niet zeker hoe verkeersmak hij zou zijn. Dus dat moest getest worden. Dus rond kwart voor 12 hadden we alles klaar, en gingen we naar buiten.
Een lievere pony is gewoon niet te bedenken. Eerst heeft mijn mams ernaast gelopen toen er tractoren aankwamen, en auto's, maar daarna kon ze gewoon blijven zitten. Nico zijn oortjes bewogen, maar verder liep hij gewoon lekker door. Totaal geen probleem, met wat voor verkeer dan ook. Heerlijk gewoon! Dit beloofde een super rit te worden!

We hadden mooie bosweggetjes gehad, genoten van het zonnetje, maar op een gegeven moment is het lang genoeg geweest, en moet je helaas weer terug. Ik ken de omgeving daar nog niet zo goed, dus we hadden een mooi weggetje gevonden. Heel rustig, met brede bermen, en maisveld ernaast. Dus wat kon er nu nog fout gaan?
Omdat ik graag een foto van Nico voor de sulky wilde hebben, Nico even stil gezet. Dat ging allemaal lekker. Totdat Nico weer moest gaan lopen.

Waarom hij het deed? Geen idee. Maar hij draaide naar rechts in. Geen probleem dacht ik, ik corrigeer hem bij, en we tuffen verder. Mams zat ondertussen ook alweer op de koets. Maar Nico wilde niet meer door, hij moest en hij zou doorlopen. Goed, nog niets aan het handje, dan maar door de berm, eventueel door het veld, en alsnog omdraaien. En dat is waar Barbara de fout in ging..
Want waar ik dacht dat een berm was, zat een ontzettend diepe greppel.. Dus we gingen loodrecht naar beneden, en belandden in een sloot. Toen we naar beneden gingen, keek ik opzij en zag mijn moeder al van de sulky afspringen, met haar handen omhoog om haar camera droog te houden. We stonden ondertussen dwars in het water. Sulky nog op de kant, Nico in het water.
Zodra ik kon ben ik van de sulky gesprongen, en ben naar voren gegaan. Door het water gebaggerd, en door de doornen heen, maar ik moest bij Nico komen. Het water was gelukkig totaal niet zo hoog, tot onder mijn knie. Dus dat was gelukkig goed te doen.
Tot mijn enorme verbazing stond mijn superstoere hengst rustig in het water. Natuurlijk had hij wel lopen worstelen om eruit te komen, maar zodra ik bij hem was, stond hij netjes stil. Tja.. en dan..

Daar stonden we dan. Pony in het water, sulky in het water. Toen kwamen er 3 dames te fiets langs, en terwijl ze langsfietsten ging hun gesprek zo:.... Hee, een meisje in een sloot!... Hee kijk! Een meisje met een pony in een sloot!... Hee, daar ligt nog een koetsje achter!.. Kunnen we helpen? Heerlijke mensen, die van hun fiets afstapten, en hielpen waar ze hielpen konden. Dwz de spullen aanpakken zoals het zweepje en de leidsels..

Ondertussen had ik een halstertouw om Nico zijn bit gebonden, en hield mijn moeder Nico vast. Toen ben ik gaan uitspannen, want ik wilde als allereerst dat mijn poown gezond uit het water kwam. Dus strengen los, broek los geknoopt, en de sulky achteruit getrokken. Toen tegen mijn mams gezegd dat ze Nico eruit kon trekken. Ze hoefde niet te trekken, Nico nam 2 sprongen en stond op de kant. Eerst die helemaal nagekeken, maar mijn knappe vent leek nergens last van te hebben, en bleef gewoon staan tutten met die dames, om vervolgens gras te gaan eten.

Sulky uit het water gehaald, pony ingespannen, dames hartelijk bedankt, en op pad gingen we weer.
Het heeft misschien maar 5 - 10 minuten geduurd, maar nu ik het schrijf lijkt het veel langer, haha!

Achtera heb ik zo ontzettend veel mazzel gehad: een rustige weg, een pony die nergens moeilijk over deed, een lichte combinatie die ik zo uit de sloot kon trekken, die dames die langs kwamen fietsen en even konden en wilden helpen, en vervolgens een pony die ik zo weer in kon spannen en die nergens llast van had.

Pony is helemaal oké verder, mijn moeder heeft ook niets, camera is helemaal in orde, sulky's boompje is een beetje scheef, maar dat is goed recht te trekken. Ik heb alleen overal in mijn handen doorns, en in de auto merkte ik dat ik een grote plek op mijn been heb, een dik stuk wat nu al blauw wordt. Mijn mams zei dat Nico op mijn been heeft gelegen toen ik van de koets af sprong. Toen is hij blijkbaar over mij heen gelopen, en kwam met zijn voorknie op mijn been, daar is mijn blauwe plek van.

Ik weet nu gelukkig wel van mezelf dat ik nuchter kan blijven denken, en als eerste denk aan de poowns. En dat vind ik een groot voordeel om te weten. Ook weet ik dat mijn poown niet onder de indruk is, en dat ik altijd uit moet kijken met greppels!

Jamayka
Berichten: 219
Geregistreerd: 24-02-05

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:35

Jee wat een verhaal zeg. En wat een geluk heb je gehad. Ik ben blij dat jullie er niks aan over hebben gehouden.

wendy1987

Berichten: 6922
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:37

Zo dat zal schrikken geweest zijn zeg! Lijkt me nou niet echt leuk om mee te maken! Erg fijn dat je poown zo rustig bleef zeg! Stel je voor als die ook nog eens in paniek zou raken!

En ook erg fijn dat die niets heeft en jij er ook met niet al teveel kleerscheuren vanaf bent gekomen!!
Zo zie je maar weer, ongeluk zit in een klein hoekje :+

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:38

Jeetje wat een verhaal :oo en zo lang rijdt je nog niet met ze, heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt, alle wateruitstapjes waren gepland ;)

gelukkig is alles goed gekomen maar volgende keer toch maar even afstappen als hij staakt ;)

Anoniem

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:47

Ik snap alleen niet dat je met een pony waar je niet zeker van weet of hij uberhaubt verkeersmak is, gaat inspannen en zo de weg op gaat, dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig, ook zeg je Hij wou naar rechts dus doe je dat maar, blijkbaar was het onduidelijk zicht dus dan denk je toch bij jezelf na, nee we gaan niet door die berm, er stapt iemand af en begleid de pony even op de goede weg, mijn mening is dat je erg onverantwoord bezig bent geweest.

Het had natuurlijk ook heel anders af kunnen lopen, met jou je moeder of je pony....

xxnienke94

Berichten: 1463
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:47

wat een avontuur, gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen!

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 16:52

Ik snap jullie reacties hoor, maar zal het even uitleggen voor zover het kan:

Ik wist van Nico wel dat hij verkeersmak was hoor, alleen nog niet voor de koets. Hij is al meegeweest naar buiten aan de hand, en dat ging goed. Ook een tractor op het terrein was geen enkel probleem. Dus hij is niet geheel groen naar buiten gegaan :)

Er was heel goed overzichtelijk terrein hoor, ik heb alles kunnen overzien. Alleen niet dat daar een sloot zat. Mijn moeder was ook van plan af te stappen, maar ik dacht nog steeds dat Nico wel terug zou draaien. Dat heeft hij tot nu toe altijd gedaan. Ik vermoed dat hij al op een schuin stok was, en daarom niet meer terug kon draaien oi. Maar dat heb ik over het hoof gezien.

I know, mijn fout hoor :) Ik ben mij ook terdege bewust van het feit dat het fout had kunnen aflopen. Maar ik ben blij dat dat niet gebeurd is, en ik weet nu dat er dus greppels langs de weilanden zitten. Zeker iets om dus goed te onthouden :)

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:41

Superbraaf beest! Jij bent dus wel over de koudwatervrees heen met de poown :D

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 18:30

:D Ik heb gelukkig al eens met hem gezwommen, dus misschien dat hij dat nu al een beetje kende, haha :')

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:34

Poeh dat is even schrikken. Je hebt het goed opgeslost, en fijn dat je pony en jullie in orde zijn.

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:50

Gelukkig dat het zo afgelopen is. Het is inderdaad een hele koele pony...Niet in paniek raken als je met karen al in het water beland...Nico heeft wel een extra wortel verdient ;)

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:52

Oei, geluksvogel !

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:56

Ja je kan nog zo goed voorbereid zijn maar je belandt nu eenmaal weleens in een sloot met paard. Dit was echt pech!
Gelukkig liep het goed af, stoer dier hoor! En wat lief van die voorbijfietsende vrouwen!

calypsoo

Berichten: 1759
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Almelo

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:10

gelukkig dat het zo goed en zó snel is afgelopen. als je t soms eens ziet op animal planet.
je hebt echt mazzel gehad!

Sterkte met je blauwe plek hè!

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:15

zo dat is schrikken gelukkig is alles goed gekomen dat is het belangrijkste.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:56

Nou als ie niet bang is voor natte benen...kan ie zo de marathon in..haha!

Een ongeluk zit in een klein hoekje, gelukkig is het goed afgelopen

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 09:09

Hihi, denk inderdaad dat Nico nu nergens meer bang voor is, qua water.
Ik vond het ook echt heerlijk dat hij zo rustig bleef, daardoor kon ik ook rustig uitspannen, of ja, wel snel hoor, maar nadenken wat ik het beste eerst los kon halen.

Een ding is zeker, bomproof is hij wel, haha!

IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:45

gelukkig is het goed afgelopen.

en knap hoor dat zowel jij als nico rustig zijn gebleven.
nico zou wel gedacht hebben: "waar stuurt het vrouwtje me nu naartoe?

Kingie

Berichten: 669
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Egmond aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:50

Gelukkig is het zo goed afgelopen! Het is wel schrikken natuurlijk..
Ik heb even gespiekt in je profiel, wat een supergave pony is het! <3

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:00

Haha wat een koele kikker is die Nico van je :D
Jij ook trouwens. Goed opgelost en gelukkig alleen een blauwe plek voor je maar die is met een paar dagen ook wel weer weg.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:12

Das nou geluk. Fijn om te horen dat met geen van jullie iets aan het handje is :)

En ik vind dat mensen hier niet kunnen oordelen over de situatie. ;) ze waren er immers niet bij.

Ik vind dat je goed gehandeld hebt. :J Heb je niet toevallig een foto van Nico in de sloot? :o

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:22

Mijn vorige paard is idd ook een keer wagen en al de sloot in gedenderd, totaal in paniek, eenmaal in de sloot beland ging die staan vreten van de slootkant, nou dan kun je ze wel wat aandoen := Maar de brandweer moest er wel bij komen om haar eruit te halen want paardlief stond tot haar buikje in 't water. Ik was er zelf niet bij, gelukkig..

Ik snap dat je geschrokken bent, gelukkig was je paardje zo braaf, anders was je ver van huis geweest.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 07:10

Dat is inderdaad het punt met een grote combinatie, dit was er zo uit te trekken :j

KBTP, geen foto van Nico in de sloot, mams moest hem vasthouden. Wel een foto van erna, zal die vanmiddag even erop gooien :)

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: En toen gingen we zwemmen, met sulky en pony en al..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:35

jeetje dat is schrikken zoiets! gelukkig heb je goed gereageerd en heeft verder niemand er iets ernstigs eraan overgehouden.