Eerste buitenritje met Cas!

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Floortje1988

Eerste buitenritje met Cas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 14:21

Ja ja, eindelijk durfde ik een buitenritje aan met mijn verzorgpaard! :D

Sinds een ongeluk van jaren geleden heb ik pas dit jaar weer voor het eerst twee buitenritjes gemaakt. De eerste keer op een Fjord waar net zo goed een baby op mee kan rijden, de tweede keer op vakantie in Kroatiƫ. :)

Ik ben onzeker door het verleden, Cas (mijn verzorgpaard) is onzeker omdat hij pas net onder het zadel is... Maar mijn eigenaresse had er alle vertrouwen in en stelde een buitenritje voor. :)
Gewoon met mij op Cas, het verzorgstertje van de makke Fjord erbij, en de eigenaresse ernaast op de fiets met een halstertouwtje in haar zak voor het geval dat. ;)

Cas was al super braaf en rustig bij het poetsen (waar hij normaal gesproken staat te draaien en dreinen :+ ), en ik had er zo'n goed gevoel bij dat ik zomaar ja heb gezegd! 8-)

En daar gingen we. Ik een beetje gespannen, Cas niet minder gespannen en met zijn neus nog net niet in de kont van Nikole (de Fjord). ;) Hij heeft in zijn leven nog maar een paar keer buiten gereden en de laatste keer was ook alweer een tijd geleden, dus wat was alles toch spannend voor mijn reuze paard met het kleine hartje. :o
Hij liep nog net geen pirouetjes te draaien om alles maar te kunnen zien. Rechtdoor lopen lukte niet, ik moest haast gaan wijken om vooruit te komen, want hij liep dan weer scheef naar links en dan weer scheef naar rechts. :))

Ondanks dat kon ik steeds meer ontspannen en genieten. :) Ik wist dat Cas het niet eens in zijn hoofd zou halen om achter Nikole vandaan te gaan, en Nikole is volledig bomproof, en als Cas ergens van schrikt staat hij altijd direct stokstijf stil. :)
Dus als er al iets zou gebeuren zou ik de kans klein achten dat hij gekke sprongen gaat maken of er vandoor zou gaan. :D

We zijn dan ook weer helemaal veilig thuis gekomen, en ik denk dat zowel Cas als ik weer een stukje meer vertrouwen in elkaar en de buitenwereld hebben! :D <3

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:09

Klinkt super. Leuk dat het zo goed gegaan is!

rust zacht lief zusje van me, 2011

quantana

Re: Eerste buitenritje met Cas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:11

altijd mooi als het goed gaat :)
goed voor het zelfvertrouwen en dan word het ook weer leuker om het vaker te gaan buitenrijden.. :)

There is no way to Freedom.. Freedom is the way..!

Sanne009

Re: Eerste buitenritje met Cas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:21

Super verhaaltje! Fijn voor je eigen vertrouwen dat het goed is gegaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie