Mini ruitertjes in de dop!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:08

"De pony is nog jong dus de hulp is niet overbodig" ???????? -O-

7ofhearts

Re: Mini ruitertjes in de dop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:13

Beetje jammer dat de pony niet echt vriendelijk kijkt op deze foto's terwijl het zo te zien een érg leuk beestje is.
Maar wél een érg leuk sinterklaas cadeau voor jou dochtertje!!

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 18:14

kwita schreef:
Tja een rel topic....het is maar net wat we er van maken toch?
Het is een mooie pony en een lief meisje.....laat haar vooral genieten en plezier maken daar leren ze echt het meeste van! ;)
En mijn kindje 2 rijd ook op een c pony, ze stapt er op door de bak als of het een fiets is.
en ook deze pony gaat zijn eigen gang wel eens....naar het dichts bijzijnde graspolletje.
Maar ook daar leert ze van,en we zijn er altijd bij.

[ Afbeelding ]

Aah wat een schatje! Leuke foto hoor!

Wij blijven er ook altijd bij en inderdaad, daar leren ze van! :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:25

Voelde me niet aangevallen maar was inderdaad even een misverstand. Maakt niet uit. Mijn oudste dochter had met 5 jaar oud een D-pony omdat die de meest betrouwbare was. Heeft daar geen lichamelijke problemen aan ondervonden en ik had meer dan genoeg artsen om mij heen indertijd.

Het kan wel maar altijd met mate maar dat geldt voor alles.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 20:30

Nou inmiddels even een update. Vandaag heeft ze met alleen de martingaal gereden. Ging stukken beter dan verwacht!

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:36

Change3x schreef:
Wat kan bokt toch zeuren om 2 moment opnames...

Leuke pony!

Precies!Vind dr houding al heel netjes, wordt een echte ster denk ik! hihi

Baytje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:41

Wat onwijs leuk om te zien! Mijn zoon is begonnen met rijden toen hij bijna vier was, en inderdaad, ze moeten nog een hoop leren dan. Dat komt "vanzelf" goed! Schattig om te zien hoe geconcentreerd je dochtertje erop zit. Geniet ervan! En hou t lekker bij die martingaal, een bijzetteugel geeft bij die jonge dingen te vaak een opgesloten gevoel, waardoor ze omhoog kunnen komen en achterover kunnen klappen. Helaas van dichtbij meegemaakt. Als t nu al zo goed gaat met die martingaal: lekker blijven sturen zo, top hoor!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:42

Mijn kleinste ruitertje van de 14 die ik heb :)
Afbeelding

1,5 week geleden had ze haar eerste wedstrijdje. Ze is 4. :o En mijn paardje is een hengst hoeeehoeee gevaarlijk :+
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 21-09-15 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 20:48

Ingrid_92 schreef:
Mijn kleinste ruitertje van de 14 die ik heb :)
[ Afbeelding ]

1,5 week geleden had ze haar eerste wedstrijdje. Ze is 4. :o

Aaahh wat een leuke foto!!<3
Heeft ze genoten van het wedstrijdje?

Baytje1 schreef:
Wat onwijs leuk om te zien! Mijn zoon is begonnen met rijden toen hij bijna vier was, en inderdaad, ze moeten nog een hoop leren dan. Dat komt "vanzelf" goed! Schattig om te zien hoe geconcentreerd je dochtertje erop zit. Geniet ervan! En hou t lekker bij die martingaal, een bijzetteugel geeft bij die jonge dingen te vaak een opgesloten gevoel, waardoor ze omhoog kunnen komen en achterover kunnen klappen. Helaas van dichtbij meegemaakt. Als t nu al zo goed gaat met die martingaal: lekker blijven sturen zo, top hoor!

Ja het gaat stukken beter dan verwacht! Ik had gedacht dat ze haar nog niet zou kunnen houden, maar vandaag leek het prima te gaan ondanks dat de pony een paar dagen stil had gestaan. Rijdt je zoon nog steeds? En hoe oud is hij nu?

chantalnadia schreef:
Precies!Vind dr houding al heel netjes, wordt een echte ster denk ik! hihi

Hahaha ja dat zou leuk zijn natuurlijk! Zolang ze maar plezier heeft in het rijden. Ze is gelukkig heel leergierig en ontzettend trots als ze weer iets nieuws geleerd heeft! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:49

Stukken beter TS! Ziet er hartstikke leuk uit.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:17

wat kijkt ze geconcetreerd TS

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:30

Heel goed TS dat je wat met het commentaar gedaan hebt en je over bent gegaan naar een martingaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:48

Afbeelding

Mijn zoontje is 4 en rijdt regelmatig, hij vraagt er sinds hij 3 is zelf al echt om
We rijden eigenlijk alleen buiten stap en draf, ook vaak zonder zadel. De rest komt wel
Ik heb 2 superbrave en voorwaartse shetten, we gaan ook vaak aangespannen weg

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:06

Hier ook een mini ruiter in de dop! Dochter wordt over 2 weken 4. Rijdt zo'n 1 keer per week 15 minuutjes maar heeft er nu al zo'n lol in!

Soms wel eens jammer dat ons paard zo "groot" is. Ben eigenlijk op zoek naar een klein zadeltje wat op zijn rug zou passen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:09

Of een leuke kleine knuffelpony :P

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:17

[***] schreef:
Of een leuke kleine knuffelpony :P

Die staat zeker om mijn verlanglijstje, maar de Staatsloterij en ook Sinterklaas werken nog steeds niet mee :')

En daarbuiten is er ook niet de tijd voor nog een pony helaas. Dochterlief gaat vanaf oktober naar school en ik ben 's ochtends bij de paarden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:24

Wat leuk zeg al die mini ruitertjes! Toch weer anders als 10 jarige bijv....

TS wat zit je dochtertje al mooi op het paard!

Hier ook een 4 jarige :D
Voor haar 4e verjaardag haar verzorgpony gekocht en cadeau gegeven. En sindsdien gaat ze met sprongen vooruit met rijden. Ze heeft er enorm veel plezier in!

zelf rijden in de longeerkraal
Afbeelding

En met les in de grote bak
Afbeelding

Moet alleen ff nieuwe BP en cap kopen, BP zat toch niet geheel passend bij haar en de draaiknop van d'r cap is sinds vorige week lam -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:31

Wat een leuke stippel!
Mijn dochter is 2,5
Die past ook niks meer, ga ik komend voorjaar maar eens wat nieuws voor aanschaffen als ze ook aangeeft te willen rijden.

Die blije gezichtjes op de foto <3
Ik mis mijn ponytijd

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 10:36

[***] schreef:
[ [url=m/evtqhs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn zoontje is 4 en rijdt regelmatig, hij vraagt er sinds hij 3 is zelf al echt om
We rijden eigenlijk alleen buiten stap en draf, ook vaak zonder zadel. De rest komt wel
Ik heb 2 superbrave en voorwaartse shetten, we gaan ook vaak aangespannen weg

Ohhh heerlijk zo aan zee!

Kaygee schreef:
Hier ook een mini ruiter in de dop! Dochter wordt over 2 weken 4. Rijdt zo'n 1 keer per week 15 minuutjes maar heeft er nu al zo'n lol in!

Soms wel eens jammer dat ons paard zo "groot" is. Ben eigenlijk op zoek naar een klein zadeltje wat op zijn rug zou passen.

[ [url=m/dfP6jF.png]Afbeelding[/url] ]

Leuke foto! Is er geen A ponytje in de buurt die een klein verzorgstertje/bijrijdertje kan gebruiken?

Ojajoh schreef:
Wat leuk zeg al die mini ruitertjes! Toch weer anders als 10 jarige bijv....

TS wat zit je dochtertje al mooi op het paard!

Hier ook een 4 jarige :D
Voor haar 4e verjaardag haar verzorgpony gekocht en cadeau gegeven. En sindsdien gaat ze met sprongen vooruit met rijden. Ze heeft er enorm veel plezier in!

zelf rijden in de longeerkraal

En met les in de grote bak

Moet alleen ff nieuwe BP en cap kopen, BP zat toch niet geheel passend bij haar en de draaiknop van d'r cap is sinds vorige week lam -O-

Het plezier is van haar gezicht af te lezen haha! Leuke pony ook!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:34

JayJillz schreef:
franka75 schreef:
leuk beestje en je dochter zit er mooi op maar zou toch ook de martingaal aanraden. en waarom houd ze haar hoofd zo hoor , zijn haar tanden in orde, misschien gooit ze daarom met haar hoofd, ideetje

Ze gooit af en toe haar hoofd omhoog als ze bijvoorbeeld schrikt van het een of ander en schiet dan weg. We merken dat ze veel minder schrikt als ze wat lager loopt en meer 'bij de les blijft'. Ook heeft mijn dochter haar meer onder controle zo. Ze krijgt jaarlijkse controles bij de tandarts, eet verder gewoon goed en lijkt nergens last van te hebben.

Ik heb bijzetteugels bestelt (die hadden er vandaag eigenlijk moeten zijn) en een martingaal kan ik zaterdag ophalen. Dan kijk ik dan even wat het beste werkt! Toch bedankt voor de tips!

Ok nou gelukkig , graag gedaan in elk geval hoop dat je het kan oplossen.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:44

TS wat fijn dat je het commentaar zo opgepikt hebt en over bent gestapt. Het ziet er echt een heel stuk meer ontspannen uit voor de pony, fijn :) En prachtige plaatjes, die kleintjes op de pony's! Mijn zusje heeft ook af en toe gereden vanaf dat ze een jaar of twee was, heb hier een foto hangen van voorop bij mij maar helaas op deze computer niks digitaal staan.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:28

Ahw, superschattige foto's en wat zit ze er al netjes op zeg! <3 Aangezien de pony bij de stal naast de stal van mijn verzorgpony's komt te staan kom ik jullie vast wel eens tegen :).

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:38

mijn zus haar dochter is ook verzot op paarden.
hier is ze 2 jaar op mijn verzorg haflinger en shetlander.
cap is nu aangeschaft!
Afbeelding
Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:30

Draaiknoppen sneuvelen snel :-(

Janne: strand <3 , jaloers...

TS: wij hebben goede ervaringen met de bijzetteugel. Pony loopt fijn over de rug en onze kleine ( bijna 4) kan er dan stukjes op draven .
Wij hebben gelukkig een meisje van 9 gevonden, die onze pony kan rijden, die rijdt 2-3 keer per week en gaat ook op wedstrijd. Een ideale combi zo
Had ook gepland, een oudere pony te kopen, maar kwam terug met een 3 jarige ......met een ongecompliceerd en koel karakter. Hij is snel, maar zo eerlijk.

Merk wel, dat onze 4 jarige dochter op het moment liever met de shet speelt, omdat ze daar vanalles zelf mee kan. Voetjes optillen, wandelen etc....mar ja, tegen de tijd dat ze echt gaan rijden is de shet snel te Klein ( en het is een echte speelshet...beetje rijden ok, maar als er te veel gevraagd wordt, gaat ze bokken :') ).

Ben benieuwd naar de vorderingen met jullie meisje en pony!

AshleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:57

Kaygee schreef:

[ [url=m/dfP6jF.png]Afbeelding[/url] ]

wat een leuke stoere foto