Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:42

Snap wel dat de TS hierdoor niet snel meer nog een topic zal openen...
Wil gewoon een aantal toffe foto's laten zien op ITP, krijgt meteen een hele lading commentaar over zich heen alsof de foto's op HAW staan...
Beste stuurlui staan weer eens aan wal, ben nog steeds van mening dat je dit soort dingen niet vanaf foto's en een filmpje van 1 min kan beoordelen. Geeft toch altijd een vervormd beeld.

Ik ben normaal gesproken helemaal niet van de schimmels, maar deze vind ik wel tof! <3
Succes in het ZZ-L TS! +:)+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:50

DideH schreef:
Wil gewoon een aantal toffe foto's laten zien op ITP, krijgt meteen een hele lading commentaar over zich heen alsof de foto's op HAW staan...
Beste stuurlui staan weer eens aan wal, ben nog steeds van mening dat je dit soort dingen niet vanaf foto's en een filmpje van 1 min kan beoordelen. Geeft toch altijd een vervormd beeld.

Ik ben normaal gesproken helemaal niet van de schimmels, maar deze vind ik wel tof! <3

Hier ga ik in mee. Commentaar zal vast goed bedoeld zijn, maar het zorgt er wel voor dat mensen geen topics meer openen op bokt. Kan me ook wel voorstellen dat ts wat in de verdediging schiet. Ik zie ook echt wel dingetjes waarvan ik denk goh dat kan beter of misschien kan dat anders.. maar waarom altijd die noodzaak om dat er doorheen te drukken? Waarom hier op bokt 'met zn allen' er bovenop. Ook al is het commentaar hier netjes en redelijk onderbouwd, kan ik me voorstellen dat ts er een beetje klaar mee is zo.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:36

Dát is bokt. Er zijn zat topics waarin niet zoveel commentaar wordt geleverd, dus het kán wel áls het inderdaad correct is. :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:47

Dat komt denk ik omdat ts niveau etc erbij zet, dan kijken mensen wat kritischer

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:50

En inderdaad wat jij zegt Cinnepin, het niveau.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:51

Wauw, iemand rijdt ZZL en er mag opeens geen commentaar gegeven worden? Typisch :n

Ts, wat een onwijs gaaf paard heb je! Herken de corland er zeker in terug, wat een uitstraling <3
Maar, ik ga wel mee met de kritiek en commentaar die inmiddels is gegeven. Ook ik zie een houding die verbeterd kan worden en een onregelmatig gespannen paard. Ik vond deze reacties trouwens ook absoluut niet afkrakendof aanvallend, maar opbouwend en erg leerzaam. Ik hoop dat je er wat mee gaat doen! Heel veel succes met dit gave dier :))

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:08

Beste stuurlui staan aan wal.. komt door het genoemde niveau.. etc. Waarom zulke reacties geven?

Er zijn een aantal die echt wel weten waar ze het over hebben en juist deze mensen geven heel fijn kritiek. Heeft niks met het niveau van het paard en de ruiter de maken hoor. En het waren niet eens afkrakende reacties, maar juist hele fijne opbouwende.

Ik zet ook wel een topics neer van mijn merrie en ik, en ben juist heel blij met zulke reacties. Dan weet je tenminste dat er serieus naar je gekeken wordt.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:11

Woow wat een paard, zaterdag ga ik schrijven op wedstrijd en ik hoop van harte dat ik mag schrijven voor zo'n combinatie. Wowieee.

En wat commentaar betreft, dat is precies wat bokt is en af en toe is dat zo jammer, iedereen doet zn best en kijk wat een vooruitgang in een halfjaar!! Wees trots op hoe het voelt want dat kan niemand zien!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:18

Wyb_ster schreef:
En wat commentaar betreft, dat is precies wat bokt is en af en toe is dat zo jammer, iedereen doet zn best en kijk wat een vooruitgang in een halfjaar!! Wees trots op hoe het voelt want dat kan niemand zien!

Dit snap ik dus niet, (bijna) iedereen zegt hoe gaaf het paard is en hoe goed de vooruitgang is, waarom is opbouwend commentaar dan ineens verboden?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:20

Ik heb in mijn eerste post ook duidelijk laten merken dat ik het knap vind dat ze in een half jaar zo ver zijn gekomen, want dat is het zeker :j . De reden dat ik opbouwend commentaar geef is omdat ik het zonde zou vinden als iemand die een geweldig paard heeft en ook leuk kan rijden, uiteindelijk vastloopt omdat het paard zijn lichaam verkeerd gebruikt.

Ik kan me voorstellen dat het wat minder leuk is om commentaar te krijgen dan "Wow wat gaaf" reacties, maar ik denk dat het van degenen die ik hier commentaar heb zien geven zeer vriendelijk en met de beste bedoelingen is. Omdat TS best wel kan rijden is ze denk ik ook in staat om het gegeven advies op te volgen als ze dat wil, hoop ook oprecht dat ze er iets mee doet. Heb inmiddels ook even verder gekeken en de eerdere filmpjes zien er een stuk fijner uit, als TS vanuit die normale draf het achterbeen actiever krijgt met behoudt van ontspanning, komt dat voorbeen vanzelf wel omhoog en kan TS ook nog lekker comfortabel zitten :) .

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:51

essie_blue schreef:
DideH schreef:

Hier ga ik in mee. Commentaar zal vast goed bedoeld zijn, maar het zorgt er wel voor dat mensen geen topics meer openen op bokt. Kan me ook wel voorstellen dat ts wat in de verdediging schiet. Ik zie ook echt wel dingetjes waarvan ik denk goh dat kan beter of misschien kan dat anders.. maar waarom altijd die noodzaak om dat er doorheen te drukken? Waarom hier op bokt 'met zn allen' er bovenop. Ook al is het commentaar hier netjes en redelijk onderbouwd, kan ik me voorstellen dat ts er een beetje klaar mee is zo.

Zo mee eens! Heb TS in het echt zien rijden en dat ziet er prima uit ;)
Ook het filmpje van haar laatste 2 ZZL proeven (met 4 wp!) was knap gereden!

TS weet heus zelf ook wel waar de knelpunten zitten bij dit paard, paard heeft altijd
zo gelopen bij de vorige eigenaar, dat rij je er niet 123 uit bij een 13 jarige welke altijd zo gereden is.
Sterker nog ik denk dat je het er niet meer uit krijgt, ik heb ook zo'n paard gehad die graag in de 2e draf liep.
Zelf heb ik het niet voor elkaar gekregen....

Daarnaast vind ik het Boktgezeur, als TS commentaar wil had ze foto's wel bij HAW gezet ipv ITP. (snap niet dat modjes nooit ingrijpen :o )
Zelf open ik daarom geen topics meer, puur om dit gemekker...
Laat TS dit lekker met haar eigen instructie op lossen ipv al het ongevraagd advies van alle topinstructeurs hier.
Lekker makkelijk vanachter je toetsenbord, kijk eerst naar je eigen rijderij...volgens mij hebben we allemaal flink wat punten om aan te werken!

Knappe foto's Jonne en (Marieke *-:) ) Vikkie is echt een stoere knappie! 8-) *D

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:21

Typisch bokt toch weer... Om moe van te worden. :z

Complimenten voor je hoor TS! Wat een gave knol en wat rijdt je hem heerlijk! Tuurlijk zijn er altijd verbeterpunten maar bij wie niet!
Lekker zo doorknallen!! :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:39

Daar is Vikkie weer, stoer paard hoor Jonne.

Misschien zit er idd in het filmpje af entoe en klein tactfoutje maar dat is ook net het werk waar je mee bezig bent. Rustig door trainen, jullie maken niets voor niets zoveel progressie en met wat extra aandacht voor je zit, knal je zo door naar het ZZZwaar!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:40

Das ook jammer LL, ik keek altijd graag naar je paard :j ik zou t paard van ts ook graag vaker zien!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:40

prachtig paard, heel imposant dier!

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:09

Jonnekee schreef:
M'n houding is op de foto's inderdaad niet mooi maar ik had er nogal wat aan de houden die dag, het is een paard wat ontzettend groot beweegt en zit ook niet altijd makkelijk, en ik denk beter m'n benen eraf dan continu de spoor in z'n lijf toch ? Niet alles kan perfect zijn... ;)

Een paard wat groot beweegt is juist heerlijk! Je wil absoluut geen ponydrafje...

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:13

Jonnekee schreef:
Eef_Bam schreef:
Als eerste op basis van de foto's: wat een gaaf paard om te zien en knap dat jullie zo snel door de klasses gevlogen zijn!

Het filmpje werd ik echter minder blij van, ik zie heel veel spanning en spektakel, maar weinig takt en losgelatenheid. Ik zou hem af en toe zelfs licht onregelmatig willen noemen achter...
Heb je hem röntgenologisch laten keuren bij aankoop?

Dit paard is juist ongelooflijk los en het klinkt heel raar hij kan niet anders draven, vorige eigenaar is er serieus weleens op aangesproken door juryleden dat deze draf niet gevraagd word in de lagere klasses, maar dit paard kan gewoon niet anders draven, hij draaft ontzettend groot, onregelmatig is hij zeker niet maar hij maakt het zichzelf af en toe veelste moeilijk en zoekt dan z'n ritme/tact, en een staartenzwiepert is het altijd is geweest maar spanning nee dat heeft hij niet.

Hetgene wat jij waarschijnlijk ziet op het filmpje zijn de momenten dat hij niet naar voren denk en zeg maar blijft hangen dus zweefdraf en dat mag hij niet.

Het is een heel gaaf paard maar absoluut niet makkelijk te rijden.
Paard is gekeurt en de DA had zelden een paard gezien met zo'n goede rug/goed over de benen.

welk filmpje als ik vragen mag :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:15

Jammer dat het filmpje verwijderd is. Stoorde me ook aan je benen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:21

We bedoelen het allemaal lief en aardig. Ts rijd bijna ZZL. Dan mag er ook wel heel wat verwacht worden! Hoe meer hulp, hoe beter. Een frisse kijk is vaak nuttiger dan een hele lange kijk. Ons vallen dingen op die jurys waarschijnlijk ook opvallrn, die kennen jullie ook niet en tegen hun kun je ook niet in verdediging schieten met 'hij heeft het gewoon' 'het is gewoon zo' etc. Pluk hier je vruchten van ts!

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:21

Jammer dat bokt hier reageert alsof het HAW is... Vast allemaal goed bedoeld maar 6x herhalen lijkt me nogal overbodig.. TS wat een ruige bok! Snap heel goed dat het lastig uitzitten is! Hoop toch dat je nog eens een topic zult openen :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:28

Cioccolato schreef:
We bedoelen het allemaal lief en aardig. Ts rijd bijna ZZL. Dan mag er ook wel heel wat verwacht worden! Hoe meer hulp, hoe beter. Een frisse kijk is vaak nuttiger dan een hele lange kijk. Ons vallen dingen op die jurys waarschijnlijk ook opvallrn, die kennen jullie ook niet en tegen hun kun je ook niet in verdediging schieten met 'hij heeft het gewoon' 'het is gewoon zo' etc. Pluk hier je vruchten van ts!

TS rijdt al ZZ-L en haalde op haar eerste ZZ-L wedstrijd direct 4 winstpunten!!!
Doet denk ik niemand hier dat na :+ I WISH.....
Jury's waren dus wel zeer tevreden over de LIVE voorstelling ;)

Foto's zijn toch maar een momentopname, had laatst super gelest, liep echt zo fijn en volgens het boek...
had me toch boutfoto's := terwijl als het niet gaat of als ie stout is...het altijd mooie foto's zijn :')

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:36

Wat een mooi paard!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:36

listiglistje schreef:
Cioccolato schreef:

TS rijdt al ZZ-L en haalde op haar eerste ZZ-L wedstrijd direct 4 winstpunten!!!
Doet denk ik niemand hier dat na :+ I WISH.....
Jury's waren dus wel zeer tevreden over de LIVE voorstelling ;)

Foto's zijn toch maar een momentopname, had laatst super gelest, liep echt zo fijn en volgens het boek...
had me toch boutfoto's := terwijl als het niet gaat of als ie stout is...het altijd mooie foto's zijn :')

Excuses.
Ja maar ook een moment als dit en het filmpje kan voorkomen. Dus nuttig is en blijft het :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:40

Als dit paard áltijd zo draaft en áltijd zo met zijn staart zwiept, dus ook in de wei en ook tijdens longeren zonder zweep of bijzet, dan zou ik er per direct een osteopaat bijhalen.

Als hij alleen zo draaft en met zijn staart zwaait als er iemand op zit, dan zou ik er soweiso meteen een osteo bijhalen, en een instructeur zoeken die eerst eens alleen bezig gaat met de inwerking en houding van de ruiter en dan pas met de houding van het paard.
Dat is op alle fronten weer terug naar nul, maar je krijgt er wel heel veel voor terug; een paard dat op een gezondere manier beweegt en dat ook langer volhoudt.

Verder is het een geweldig mooi paard. Ik hoop dat de mijne ook ooit zo spierwit wordt. 8-) En zijn bewegingen zijn ook met alle zichtbare blokkades spectaculair, dus als hij op een gezonde manier kan gaan lopen, dan gaan die nog veel mooier worden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:40

Typisch bokt is dat gezeik om de kritiek. Op itp mag kritiek kome , moet niet, mag wel.