Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
janouk schreef:Als je mij verbetert, moet je wel zeker weten dat je het goed verbetert![]()
B staat toch echt voor Beginners.
https://www.knhs.nl/disciplines/dressuu ... -dressuur/ of je moet de KNHS ook uitleggen dat zij het niet snappen.
De basisdressuur is tot met klasse ZZ licht tegenwoordig.
Je kan een paard pas leren ontspannen rondrijden in een wedstrijdring als jezelf kan ontspannen.En dat moet je als ruiter leren. En dat kan je alleen leren door wedstrijden te rijden; dus je moet ergens beginnen. En dat kan in de B dressuur.

xAnthea schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze nu te zeggen hebben over het zadel. In het vorige topic zeiden ze dat dat normaal is omdat daar de rug bolt. Oke prima, maar wat is dan nu de reden dat het zadel klappert? Iig niet omdat de rug daar bolt.
KoudbloedKim schreef:Gelukkig hebben we een zeer professionele zadelmaakster, met goed oog voor paard, zadel en ruiter en gaan wij af op het oordeel van degene die ervoor geleerd heeft en de combinatie zowel los als aan het werk in het echt gezien heeft.
Liselot schreef:En zoals al veel vaker aangehaald: Het zou niet de eerste professionele zadelmaker zijn die het mis heeft
En was zadelmaker geen vrij beroep?
KoudbloedKim schreef:Het zadel klappert niet en ik nodig je bij deze uit om dat in het echt te komen bekijken, maar hier zal jij wel weer een prachtig weerwoord op hebben om dat niet te doen.

KoudbloedKim schreef:Het zadel klappert niet en ik nodig je bij deze uit om dat in het echt te komen bekijken, maar hier zal jij wel weer een prachtig weerwoord op hebben om dat niet te doen.
Seventeen schreef:Valt mij wel op, in meerdere topics overigens, dat er veel minder heftig word gereageerd als bij een onbekende bokker.
Als het zadel omhoog zou komen door de ts, dan is het nog niet goed, want het zou nooit voorover mogen gaan hellen en het past voor de ruiter ook niet.
Valt mij tegen dat er alleen op de 'positieve' reacties word gereageerd.
Seventeen schreef:Valt mij wel op, in meerdere topics overigens, dat er veel minder heftig word gereageerd als bij een onbekende bokker.
Als het zadel omhoog zou komen door de ts, dan is het nog niet goed, want het zou nooit voorover mogen gaan hellen en het past voor de ruiter ook niet.
Valt mij tegen dat er alleen op de 'positieve' reacties word gereageerd.
Knert schreef:Dan moet ik ook eerlijk bekennen dat ik mij er ook wel eens schuldig aan heb gemaakt. En zelfs met mijn pony (waar ik zelden op reed) geen passende combi was. Daar heeft kbk zelfs nog zat beeldmateriaal van!
Echter ben ik wel overgegaan tot verkoop van pony gegaan. En voor mijn paard die destijds vaak veranderde in bespiering (ivm wisselende training) een pad gebruikt. Dit uiteraard in overleg met mijn zadelpasser.
Dus ik snap het anderzijds ook weer heel goed Maarten en KBK, een zadel is leuk, maar soms ook best een lastig puntje als je het maar niet passend krijgt.
.