Paardje gekocht bij Raats!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:07

Ach heb jij Goodcat gekocht. Wat leuk. Ik was bij de verwekking van hem, ehhh ik had de hengst vast tijdens de productie :D Zijn vader was in 2008 bij mij op vakantie, en zijn moeder is van mij geweest. Die is drachtig verkocht aan degene die als fokker op papier staat.

Ik heb ook nog een aantal halfzusjes en broertjes van hem gehad. 1 zit bij een bokker, de andere heb ik op FB. Helaas is 1 broertje overleden, ongeluk gehad. En ik weet nog van een halfzusje die ook bij een kennis van me op FB zit. Die vonden we toevallig toen de papieren op tafel kwamen.
Je weet dat mams Nederlands kampioen cutting is geweest he :D En dat paps op hoog niveau reining heeft gelopen :D Je hebt echt een leuk paardje gekocht.

Ik heb nog wel foto's van pa en ma mocht je het leuk vinden.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:49

Manon_G schreef:
Tweede bericht :P onder deze gebruikersnaam, zie hier
[WWW] Na 15 jaar weer terug op Bokt.nl

Vanaf de start van bokt tot verkoop van mijn paard toen heel actief geweest op bokt onder account Manon 2, maar daar kan ik helaas niet meer bij want heb dat emailadres niet meer.

Super tof, de moderators hebben me toegang gegeven tot mijn oude account! Helaas kan ik de berichten die ik nu onder mijn nieuwe account geplaatst heb, niet meenemen, maar ik ben er toch heel blij mee. Ik ben dus nu weer Manon 2.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:50

rina schreef:
Ach heb jij Goodcat gekocht. Wat leuk. Ik was bij de verwekking van hem, ehhh ik had de hengst vast tijdens de productie :D Zijn vader was in 2008 bij mij op vakantie, en zijn moeder is van mij geweest. Die is drachtig verkocht aan degene die als fokker op papier staat.

Ik heb ook nog een aantal halfzusjes en broertjes van hem gehad. 1 zit bij een bokker, de andere heb ik op FB. Helaas is 1 broertje overleden, ongeluk gehad. En ik weet nog van een halfzusje die ook bij een kennis van me op FB zit. Die vonden we toevallig toen de papieren op tafel kwamen.
Je weet dat mams Nederlands kampioen cutting is geweest he :D En dat paps op hoog niveau reining heeft gelopen :D Je hebt echt een leuk paardje gekocht.

Ik heb nog wel foto's van pa en ma mocht je het leuk vinden.

Ohhhhhh wat super leuk!!!! Ja, ja en ja! Ik zal je een pb sturen!

Willemina_L

Re: Paardje gekocht bij Raats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:46

Hé wat leuk! Ik heb ook een paard bij Rik Raats gekocht. Zij heeft ook nog kosteloos een paar maanden bij hem in training gestaan, geweldig mooi daar om te rijden en zeer solide paarden. Veel plezier met jouw paardje!

Marimink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:32

Ik ben gisteren voor het eerst alleen met haar en zonder andere paarden het bos ingeweest. Het was haar tweede buitenrit ooit en ze was alert maar tegelijkertijd heel ontspannen. Rik leidt paarden op tot betrouwbare rijpaard en met gezondheidsredenen verstand. En inderdaad, hij houdt ze het liefst nog een paar maanden in opleiding na dat hij ze verkocht heeft, zo dat ze ook echt het juiste paard zijn voor de nieuwe eigenaar. Dat is de indruk die ik kijk, althans.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:01

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de quarter die ik heb gekocht van Rik

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:05

Ah dat is Marcy!
Leuk om die weer te zien
Ze heeft me ooit eens heel hard eraf gebokt, maar dat was deels mijn fout :p

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:16

Dat is inderdaad Marcy die een beetje autistisch is met sommige situaties... of het zadel wat een centimeter verkeerd ligt hahaha!

Marimink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:35

Wat een plaatje!

Dit is Eldorado. De foto van haar hoofd geeft haar kleur goed weer. De camera op mijn telefoon, waar de andere foto mee is gemaakt, is wat creatief met kleur :)

Afbeelding
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:45

Willemina_L schreef:
Dat is inderdaad Marcy die een beetje autistisch is met sommige situaties... of het zadel wat een centimeter verkeerd ligt hahaha!

Dat is marcy inderdaad :p
Er was toen een paard uit de weide ontsnapt, en marcy was op dat moment het meest opgeleide paard wat op het terrein stond, en ze stond opgezadeld te wachten.
Dus ik maak haar los, hoofdstel in, ik spring erop, en rij snel achter rik aan.
Bij het opstappen zakte het zadel scheef. Toen ik wegreed trok ik het recht. Alles leek ok te zitten.
Even later galloppeerde ik aan, en marcy gaf me een heuse rodeo, hoofd tussen de benen, kont omhoog, vier benen de lucht in. Even later sprong ze over een omgevallen boom, met uitstekende punten eraan, ik kon nog even volhouden en ben daarna gevallen.
Daarna tijden last van mn rug en hoofd gehad.. :p
Wel een leermomentje geweest, en daarna wel veel spanning gehad voor een tijd daarna met rijden, maar toen ik weer een keer op marcy moest was ik de spanning na een kwartier opeens kwijt.
Heb daarna nog vaak met veel plezier op haar gereden.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:21

Wat is de Eldorado mooi zo zeg!

Misschien een leuk idee om volgend jaar zomer een rit bij Rik te organiseren als reünie?

Marimink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:43

Goed idee!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:40

Fijn, ik bewaar dit topic en zal jullie volgend jaar voorjaar even een pb geven zodat we er een topic over kunnen starten. Leuk! Denk dat Rik het ook gezellig zou vinden!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:26

Wat leuk om al die foto's van de paarden te zien!! En een reünierit lijkt me super!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:53

Gaan we zeker doen dan, erg leuk om naar uit te kijken!