Mini ruitertjes in de dop!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:50

als er een schaap over de dam is........................ :')

super leuk, ik was al bang voor dit commentaar.
iedereen is hier altijd perfect en heeft zelf nog nooit wat fout gedaan als het om paarden gaat.

gelukkig zijn er sommige mensen die jou er op een vriendelijke manier op wijzen.
ook goed dat je het als feedback op pakt. ;)

ziet er wel super leuk uit, en dat die kleine erop zit wat kan dat voor kwaad.
ze rijden vast niet elke dag uren achter elkaar *D

veel succes samen <3

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:51

Wat een knappe pony! En leuk dat je je dochtertje er op kan rijden. Jammer van dat zeik commentaar altijd.
*\o/*

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:52

Zeuren wil ik niet maar ik heb de longeerhulp ook en er staat ook duidelijk bij dat hij absoluut niet in combinatie met een zadel gebruikt mag worden. Bovenin heeft de longeerhulp dan niet de ruimte die hij zou moeten hebben.

Vroeger zag ik nog wel eens een manegeklasje voorbij komen op buitenrit en die hadden een halstertouw van het bit naar de singel zodat de pony's niet ineens omhoog of omlaag konden komen. Zou dat dan eerder als tijdelijk iets gaan gebruiken. Elastiek zou eerder mijn voorkeur hebben dan een bijzet maar een bijzet kan ook nog wel.

Verder is het echt een hele leuke combinatie, leuke pony met schattig kindje <3

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:53

Wat een leuke combinatie, ik vind dat je dochtertje al netjes zit! :)

Aangezien er al genoeg tips zijn gegeven over het gebruik van de longeerhulp,

hier het bijrijdstertje van mijn shetlander :D Ze is laatst 8 geworden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blabla1980

Re: Mini ruitertjes in de dop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:55

aahw leuk zeg :)
mijn dochter (7) rijd ook..zal eens kijken of ik hier ook een foto kwijt kan

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:59

knappe pony maar feitelijk gewoon nog een flinke maat te groot, met de beugels zo kort en dus op het zadel zal goed rijden niet echt makkelijk worden, hoop het niet maar ik denk dat deze pony binnen de kortste keren zijn eigen weg gaat ondanks dat het kind een beetje kan rijden,, ze heeft niks tussen de benen zitten om te corrigeren.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:03

Wat een leuke pony! Nu nog een bijrijder zoeken en dat komt helemaal goed

En die foto's hierboven... <3 Het roze setje is echt fantastisch

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:34

Argai schreef:

dankjewel! :D Deze foto's zijn gemaakt op haar verjaardag, toen ze dit setje kreeg <3

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 17:03

qt_shetties schreef:
Leuk hoor! Jullie gaan er vast veel plezier mee beleven! Maar ff vraagje, (geen commentaar maar nieuwsgierig) ben je niet bang voor lichamelijke klachten bij je meisje? Heupjes ect ivm haar jonge leeftijd?

Ik las daar inderdaad ook over en kreeg die vraag ook wel eens. Daarom heb ik de dokter gebeld voordat ik de pony kocht. Zij vertelde me dat het geen kwaad kon zolang ik haar niet 5x in de week een uur intensief laat rijden natuurlijk. TE veel is natuurlijk nooit goed.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:12

Waar in het zuiden woon je? Ik weet niet hoe groot je ervaring is met paarden, anders wil ik je ook wel helpen. Je hebt niet perse een bijrijder nodig om een hoop te bevestigen, aan dingen te werken.

Ik heb mini's en daar kun je uiteraard ook niet zomaar op rijden, maar toch beheersen hun de nodige dressuur en basis. Allemaal aan de longe, lange lijnen.

Het is duidelijk dat dit gebruik van de longeerhulp absoluut verkeerd is, en zeker niet gezond voor de pony. Ze gaat dingen associëren die niet nodig zijn en waardoor je later tegen problemen kan aanlopen.

Mocht je hulp willen mag je me altijd een PB'tje sturen. :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:25

NoaHD schreef:
Argai schreef:

dankjewel! :D Deze foto's zijn gemaakt op haar verjaardag, toen ze dit setje kreeg <3

En jij bent?

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:27

.... De moeder :') NoaHD heeft dit setje voor haar 8 jarige dochtertje gekocht, op haar verjaardag. :)
Of bedoel je dat niet, Percy?
Laatst bijgewerkt door Dionnetjuuh op 16-09-15 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 17:27

florentine1 schreef:
knappe pony maar feitelijk gewoon nog een flinke maat te groot, met de beugels zo kort en dus op het zadel zal goed rijden niet echt makkelijk worden, hoop het niet maar ik denk dat deze pony binnen de kortste keren zijn eigen weg gaat ondanks dat het kind een beetje kan rijden,, ze heeft niks tussen de benen zitten om te corrigeren.

Ik heb bewust voor een grote pony gekozen zodat ik m niet over 2 jaar weer moet verkopen. Het gaat prima zo hoor! Pony luistert goed, zowel naar mijn dochter als mij en de instructrice! :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:28

Tja een rel topic....het is maar net wat we er van maken toch?
Het is een mooie pony en een lief meisje.....laat haar vooral genieten en plezier maken daar leren ze echt het meeste van! ;)
En mijn kindje 2 rijd ook op een c pony, ze stapt er op door de bak als of het een fiets is.
en ook deze pony gaat zijn eigen gang wel eens....naar het dichts bijzijnde graspolletje.
Maar ook daar leert ze van,en we zijn er altijd bij.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kwita op 16-09-15 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 17:28

NoaHD schreef:
Wat een leuke combinatie, ik vind dat je dochtertje al netjes zit! :)

Aangezien er al genoeg tips zijn gegeven over het gebruik van de longeerhulp,

hier het bijrijdstertje van mijn shetlander :D Ze is laatst 8 geworden:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hartstikke leuke foto's! En inderdaad een mooi setje! <3

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:30

leuk beestje en je dochter zit er mooi op maar zou toch ook de martingaal aanraden. en waarom houd ze haar hoofd zo hoor , zijn haar tanden in orde, misschien gooit ze daarom met haar hoofd, ideetje

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:31

Dionnetjuuh schreef:
.... De moeder :') NoaHD heeft dit setje voor haar 8 jarige dochtertje gekocht, op haar verjaardag. :)
Of bedoel je dat niet, Percy?

De moeder is JayJilzz en daarom snapte ik deze reactie niet? Vroeg me wel af wie dit was.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:31

Percy schreef:
NoaHD schreef:

En jij bent?[/quote]

ik ben de eigenaresse van de shetlander van de foto's hierboven :Y) Dat meisje die erop rijd is mijn shetlander haar bijrijdstertje

edit: quoten ging niet helemaal goed

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:34

Ah zo, ik was even de weg kwijt en daarom vroeg ik het want ik snapte het even niet meer. Was niet onaardig bedoeld overigens.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:37

Percy schreef:
Ah zo, ik was even de weg kwijt en daarom vroeg ik het want ik snapte het even niet meer. Was niet onaardig bedoeld overigens.

hahaha geen probleem hoor :) vatte het ook niet verkeerd op!

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 17:38

franka75 schreef:
leuk beestje en je dochter zit er mooi op maar zou toch ook de martingaal aanraden. en waarom houd ze haar hoofd zo hoor , zijn haar tanden in orde, misschien gooit ze daarom met haar hoofd, ideetje

Ze gooit af en toe haar hoofd omhoog als ze bijvoorbeeld schrikt van het een of ander en schiet dan weg. We merken dat ze veel minder schrikt als ze wat lager loopt en meer 'bij de les blijft'. Ook heeft mijn dochter haar meer onder controle zo. Ze krijgt jaarlijkse controles bij de tandarts, eet verder gewoon goed en lijkt nergens last van te hebben.

Ik heb bijzetteugels bestelt (die hadden er vandaag eigenlijk moeten zijn) en een martingaal kan ik zaterdag ophalen. Dan kijk ik dan even wat het beste werkt! Toch bedankt voor de tips!

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 17:41

Percy schreef:
Zeuren wil ik niet maar ik heb de longeerhulp ook en er staat ook duidelijk bij dat hij absoluut niet in combinatie met een zadel gebruikt mag worden. Bovenin heeft de longeerhulp dan niet de ruimte die hij zou moeten hebben.

Vroeger zag ik nog wel eens een manegeklasje voorbij komen op buitenrit en die hadden een halstertouw van het bit naar de singel zodat de pony's niet ineens omhoog of omlaag konden komen. Zou dat dan eerder als tijdelijk iets gaan gebruiken. Elastiek zou eerder mijn voorkeur hebben dan een bijzet maar een bijzet kan ook nog wel.

Verder is het echt een hele leuke combinatie, leuke pony met schattig kindje <3

Dankjewel voor de tip! Ik zal de volgende keer zoiets dan gebruiken. Ik verwacht nu wel de bijzet en/of martingaal eerder binnen te hebben dan dat ze weer gaat rijden, dus de longeerhulp is daar niet meer voor nodig. :)

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 17:41

Fiokir schreef:
als er een schaap over de dam is........................ :')

super leuk, ik was al bang voor dit commentaar.
iedereen is hier altijd perfect en heeft zelf nog nooit wat fout gedaan als het om paarden gaat.

gelukkig zijn er sommige mensen die jou er op een vriendelijke manier op wijzen.
ook goed dat je het als feedback op pakt. ;)

ziet er wel super leuk uit, en dat die kleine erop zit wat kan dat voor kwaad.
ze rijden vast niet elke dag uren achter elkaar *D

veel succes samen <3

Dankje! <3

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:52

Percy schreef:

Haha, ik dacht al dat er een misverstand was :) No hard feelings, ik denk niet dat iemand t onaardig opvatte. Die :') smiley was niet helemaal gepast, is een beetje een slechte habbit :+ excuus als dat het bericht onvriendelijker maakte, was zekers niet zo bedoeld :)

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:02

Erg leuke foto's in dit topic!

Wat een schattig dochtertje heb je, Jay Jillz en ze kijkt er zo heerlijk geconcentreerd bij. :j

Mooi dat je zo open staat voor tips en zo heel aardig blijft reageren, ondanks dat Bokt weer typisch Bokt was (niet dat er geen opmerkingen geplaatst konden worden, maar dat had ook op een andere manier gekund).

Leuk idee voor een topic en fijn dat dat is opgepikt door NoaHD en Kwita! :-)