Oefening Prinsjesdag op het strand.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:34

Mooie foto's!! heel gaaf

Cowboy55

Re: Oefening Prinsjesdag op het strand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:37

Grappig, zo'n jaarlijks terugkerend topic. Zeker in een tijd waarin zo'n beetje alles elke dag lijkt te veranderen......

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:57

Wauw, gaaf overzicht en een mooie sfeerimpressie heb je ervan gemaakt!

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:19

Mooi! Foto 7 vind ik een machtige foto met veel uitstraling, mooi gedaan

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:34

Waauw <3 hier wil ik nou ooit nog een keer heen lijkt me echt heel gaaf :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:44

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 14:29

Heel erg bedankt allemaal!

Wat ben ik blij dat ik dit jaar geweest ben. Misschien is het er straks gewoon niet meer...

06tess04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:01

ik heb geholpen op de stal waar een aantal paarden (36) staan die in de stoet meeliepen!
erg gaaf om het ook achter de schermen mee te maken!

Super gave foto's trouwens! *\o/*

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 17:53

Bedankt!

Lijkt me inderdaad erg leuk om dat achter de schermen te zien!

Bluebird

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:56

Machtig mooi zeg. <3

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:08

Mooi om te zien lijkt me, prachtige foto's heb je ervan gemaakt!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:18

Mooie foto's heb je gemaakt!
Ik neem mezelf ook al jaren voor eens te gaan kijken, dit jaar toch niet gegaan vanwege het weer.
Maar wat ik me steeds afvraag, kan je daar een beetje goed foto's maken of moet je er dan echt al heel erg vroeg zijn als je een goed plekje wil?

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 19:23

Dankjewel!

aniek1985 schreef:
Ik neem mezelf ook al jaren voor eens te gaan kijken, dit jaar toch niet gegaan vanwege het weer.
Maar wat ik me steeds afvraag, kan je daar een beetje goed foto's maken of moet je er dan echt al heel erg vroeg zijn als je een goed plekje wil?

We waren er iets nu kwart over 9 (het begon 10 uur). Het was toen nog niet zo druk waardoor we op van die rood/witte afzetblokken konden zitten. Er zat dan nog een ruime meter tussen de blokken het touw. In die ruimte mocht je niet staan/zitten vanwege de veiligheid. We zaten dus echt helemaal vooraan. We zaten aan de rechterkant als je vanaf het Kurhaus kijkt. Recht voor het Kurhaus was gereserveerd voor de schoolkinderen dus daar was het niet mogelijk om vooraan te zitten.

Foto's maken lukt prima. Af en toe loopt er een militair of een verslaggever door je beeld heen, maar dat is niet anders. De pers mag midden op het oefenterrein staan, maar daar ben je niet altijd veilig :')

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:40

Vond de ruiters idd erg netjes rijden. Gaven paarden ook de ruimte wanneer ze schrokken en opzij sprongen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:43

Gaaf om te zien en ik kon de sfeer echt proeven toen ik de foto's zag. Dat is echt heel fijn, want hoe gaaf het ook is, zelf zou ik daar nooit aanwezig kunnen zijn. Gelukkig hebben we dan deze foto's nog!

Foto 13 is mijn persoonlijke favoriet. Goed gedaan!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:54

Wat een prachtige foto's, heel erg leuk om te zien!
Ook leuk om te weten waarvoor die dubbele teugels dienen, daar was ik nou zelf nooit opgekomen.
Heb altijd met veel plezier de afleveringen op tv gevolgd over de bereden politie, heb me altijd afgevraagd waarom ik nooit Friezen zag.
Ze zijn doorgaans zo ontzettend braaf en onverstoorbaar. Ook heel imponerend en dat is toch handig als je een of andere oproerkraaier wilt overtuigen dat hij moet opzouten. Zo leuk om dan hier zo'n mooie tussen te zien en inderdaad ook zo koel!!
Iemand die misschien weet waarom ze geen Friezen gebruiken bij de bereden politie?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:08

Ik denk uithoudingsvermogen en juist dat hete van tuigers kan afschrikkend werken naar relschoppers.

Fritser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:09

Gaafe plaatjes zeg!

Waar dient de dubbele teugel aan de enkele bitring eigenlijk voor?

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:52

't zal vast hier het geval niet zijn :+ maar mijn instructrice rijdt 1 van haar paarden ook het liefst met dubbele teugel. Heeft te maken met gevoeligheid maar ik weet even niet meer of het voor haar een voordeel is of voor het paard... Ben het even kwijt haha. Maar net opperde iemand dat het voor de militairen misschien was uit veiligheid, mocht er een teugel breken, zou mij heel logisch lijken in dit geval!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 04:23

Rubio schreef:
Dankjewel!

aniek1985 schreef:

We waren er iets nu kwart over 9 (het begon 10 uur). Het was toen nog niet zo druk waardoor we op van die rood/witte afzetblokken konden zitten. Er zat dan nog een ruime meter tussen de blokken het touw. In die ruimte mocht je niet staan/zitten vanwege de veiligheid. We zaten dus echt helemaal vooraan. We zaten aan de rechterkant als je vanaf het Kurhaus kijkt. Recht voor het Kurhaus was gereserveerd voor de schoolkinderen dus daar was het niet mogelijk om vooraan te zitten.

Foto's maken lukt prima. Af en toe loopt er een militair of een verslaggever door je beeld heen, maar dat is niet anders. De pers mag midden op het oefenterrein staan, maar daar ben je niet altijd veilig :')

Dankjewel, voor de info.