Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cinnepin schreef:Alles wat ik dacht is al gezegd, maar wat mij ook opvalt, zit de neusriem niet ontzettend hoog?
.
, ook als amateurzeinde hier (:+ ) zie ik taktfoutjes en spanning op het filmpje . De tips die voorbij zijn gekomen vind ik dan idd fijne tips en goed onderbouwd zoals @pantykous al zei. Ik ben het er mee eens. Doe er wat mee en je ZZl debuut kan alleen maar nog beter worden! 
Niemand is perfect.
Jonnekee schreef:Bedankt voor de reacties, al vind ik dat er ook veel negatieve dingen worden gezegd,
Bijvoorbeeld dat tie met z'n staart zwiept dat dat spanning is nee dat is het niet, geloof me hij is echt niet, gespannen, ik ken dit paard als heel lang en is altijd al een zwieper geweest, dat tie z'n rug wegdrukt nou sorry maar dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen, dat die achter sneller mag ja dat klopt, onregelmatig achter is die ook niet, hij heeft af en toe heel veel moeite met z'n tact omdat hij het zichzelf zo moeilijk maakt, we zijn bezig om zijn voorbeen meer omhoog te laten komen ipv naar voren en dat is wat je op het filmpje ziet, rechts wilt tie dat wel links nog niet, dat komt omdat hij zelf op dat moment niet naar voren denkt, daarom rij ik hem zo naar voren hij moet naar voren denken voordat je hem maar enigszins terug kan rijden, ook vind ik het erg jammer dat mensen vinden dat hij niet los is, dit paard is ontzettend los en heb ook complimenten gekregen van de DA en ik vind het knap dat mensen van een kort filmpje kunnen beweren dat hij niet los is.
Een van de enige dingen waar ik jullie gelijk in kan geven is sneller worden in het achterbeen en m'n houding, die is niet op en top en daar word aan gewerkt.
En dat Totilas normaal kan draven wil niet zeggen dat ieder paard dat kan nee dit paard kan niet normaal draven, ja als die los staat, onder het zadel kan die niet anders, voor wie me niet gelooft die mag gerust langskomen...
Ik vind kritiek helemaal niet erg en kan er goed mee omgaan maar om nu continue maar m'n hoofd geslingerd te krijgen dat hij spanning heeft omdat hij met z'n staart zwiept en dat hij niet los is nee sorry, dat gaat erbij mij niet...
Ik denk niet dat ik hierna nog een topic open, in m'n vorige filmpjes zwiept hij ook met z'n staart.
Jonnekee schreef:Bedankt voor de reacties, al vind ik dat er ook veel negatieve dingen worden gezegd,
Bijvoorbeeld dat tie met z'n staart zwiept dat dat spanning is nee dat is het niet, geloof me hij is echt niet, gespannen, ik ken dit paard als heel lang en is altijd al een zwieper geweest, dat tie z'n rug wegdrukt nou sorry maar dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen, dat die achter sneller mag ja dat klopt, onregelmatig achter is die ook niet, hij heeft af en toe heel veel moeite met z'n tact omdat hij het zichzelf zo moeilijk maakt, we zijn bezig om zijn voorbeen meer omhoog te laten komen ipv naar voren en dat is wat je op het filmpje ziet, rechts wilt tie dat wel links nog niet, dat komt omdat hij zelf op dat moment niet naar voren denkt, daarom rij ik hem zo naar voren hij moet naar voren denken voordat je hem maar enigszins terug kan rijden, ook vind ik het erg jammer dat mensen vinden dat hij niet los is, dit paard is ontzettend los en heb ook complimenten gekregen van de DA en ik vind het knap dat mensen van een kort filmpje kunnen beweren dat hij niet los is.
Een van de enige dingen waar ik jullie gelijk in kan geven is sneller worden in het achterbeen en m'n houding, die is niet op en top en daar word aan gewerkt.
En dat Totilas normaal kan draven wil niet zeggen dat ieder paard dat kan nee dit paard kan niet normaal draven, ja als die los staat, onder het zadel kan die niet anders, voor wie me niet gelooft die mag gerust langskomen...
Ik vind kritiek helemaal niet erg en kan er goed mee omgaan maar om nu continue maar m'n hoofd geslingerd te krijgen dat hij spanning heeft omdat hij met z'n staart zwiept en dat hij niet los is nee sorry, dat gaat erbij mij niet...
Ik denk niet dat ik hierna nog een topic open, in m'n vorige filmpjes zwiept hij ook met z'n staart.
. plieza schreef:Ik ga met het rijtechnische commentaar mee. Ik begrijp dat je je aangevallen voelt TS, je hebt prachtige foto's en wil die graag laten zien. Krijg je ineens allemaal commentaar.
Ik denk dat ik voor meerderen spreek als ik zeg dat iedereen met (opbouwende) kritiek het goed bedoelt. Iedereen vindt dat je een ontzettend gave bok onder je kont hebt en reikt je tips aan om dat plaatje nog verder te verbeteren. En soms is dat verbeteren even een paar stappen terug, minder spectaculair en meer basis. Zodat het uiteindelijk nog gaver wordt.
Paarden die groot maar ontspannen bewegen zijn niet zo lastig uit te zitten als jij beschrijft. Paarden die groot maar gespannen bewegen zijn vaak extreem lastig uit te zitten. Hierbij wil ik niet zeggen dat jij iets verkeerd doet of dat het jouw schuld is dat hij gespannen is. Wat je wel zou kunnen doen is zoeken naar ontspanning.
Heel veel succes met dit mooie paard, hoop dat jullie ver komen.
Eef_Bam schreef:Jonnekee schreef:Bedankt voor de reacties, al vind ik dat er ook veel negatieve dingen worden gezegd,
Ik denk dat jij en je instructeur een beetje achterstevoren werken. Het voorbeen meer omhoog laten komen is iets wat op dit moment juist helemaal niet wenselijk is. Nu ben je vooral op voorbeenspektakel aan het trainen en komt de achterhand veel te weinig mee, waardoor je achter zoveel tactfouten krijgt dat hij onregelmatig lijkt. Waarschijnlijk heeft je instructeur hem al jaren zo getraind, dus het zal moeilijk zijn om die verkeerde spanning er uit te krijgen. Spanning is niet per se dat je paard op het punt van ontploffen staat, maar juist dat hij bepaalde spieren (met name in de bovenlijn en dus ook de rug) teveel aanspant, daarom is het voor jou waarschijnlijk zo lastig uit te zitten en wordt je paard ook onrustig in de hoofd-halshouding. Zoals een aantal bokkers hiervoor al goed hebben uitgelegd is het zaak om eerst aan het achterbeen en de ontspanning te werken.
Het is een ontzettend gaaf paard, waar je nog ver mee kunt komen, maar daarvoor is wel ontspanning en een actief achterbeen noodzakelijk.

Alleen vraagt dit tijd.