Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:43

Alles wat ik dacht is al gezegd, maar wat mij ook opvalt, zit de neusriem niet ontzettend hoog?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:48

Cinnepin schreef:
Alles wat ik dacht is al gezegd, maar wat mij ook opvalt, zit de neusriem niet ontzettend hoog?

Voor zover ik zie zit de neusriem 2 vingers onder de kaak, dus zit goed :) .

@ TS: gaaf dier heb je onder je kont, een echt professor! Ga verder mee met knollentuin,Suzanne F en Ayasha. Wat een mooi commentaar, wauw! Daar kan je tenminste iets mee.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:55

ten eerste vind ik dit echt een prachtige schimmel! echt pracht foto's,

er is verder over het rijtechnische gedeelte genoeg gezegd, het lijkt me ontzettend moeilijk om zo'n paard te rijden die maar niet ''normaal'' wil draven, vind het verschil van activiteit in het voorbeen en achterbeen ook erg groot, maar hier ben je vast erg hard mee bezig om het er steeds beter uit te laten zien en er meer tact in te krijgen. je zit er verder heel netjes op!
Laatst bijgewerkt door Laura01234 op 08-09-15 10:58, in het totaal 2 keer bewerkt

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:56

Prachtig paard en mooie combinatie!

Ik ben het wel eens met enkele voorgangers. Let specifiek ook even op foto 2: een uitgestrekte draf als deze is eigenlijk geen uitgestrekte draf (te zien aan overstrekt voorbeen en achterblijven van achterbeen), maar komt voort uit spanning in de rug. Er is veel over te lezen op internet, dit is ook een handig filmpje met uitleg: http://epona.tv/dressage-astray-part-one

Veel succes en geluk samen!

Pantykous

Re: Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:01

Wat een fijne tips worden er hier gegeven aan de TS, echt goed onderbouwd en zonder narigheid of steken onder water. Super om te lezen!

TS, heel tof paard. Hopelijk kun je wat met de tips :j

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:06

trouwens ts, ik zie nu een filmpje van je zz-licht debuut in juni (sorry voor het opzoeken haha) maar hier vind ik hem echt met veeel meer ritme en tact en veel fijner draven dan op de andere filmpjes die je post! zoals hij daar draaft geeft het echt een fijn beeld.

murie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:43

Gave foto's Jonne! Het blijft een prachtig paard!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:46

Het is een heel mooi paard <3 <3 , ook als amateurzeinde hier (:+ ) zie ik taktfoutjes en spanning op het filmpje . De tips die voorbij zijn gekomen vind ik dan idd fijne tips en goed onderbouwd zoals @pantykous al zei. Ik ben het er mee eens. Doe er wat mee en je ZZl debuut kan alleen maar nog beter worden! :D
heel veel succes en plezier met je knap paard! komt vast helemaal goed!
Laatst bijgewerkt door x_Kaat_x op 08-09-15 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:46

Wat een gaaf dier!
De foto's zijn een momentopname, misschien niet perfect allemaal maar ik denk dat heeeel veel mensen mochten willen dat ze dit konden! :D

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:50

Wat een knap dier! Daar ga je zeker nog ver mee komen, succes! :)

galop9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:36

waaaauuuuuw prachtig

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 13:28

Bedankt voor de reacties, al vind ik dat er ook veel negatieve dingen worden gezegd,

Bijvoorbeeld dat tie met z'n staart zwiept dat dat spanning is nee dat is het niet, geloof me hij is echt niet, gespannen, ik ken dit paard als heel lang en is altijd al een zwieper geweest, dat tie z'n rug wegdrukt nou sorry maar dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen, dat die achter sneller mag ja dat klopt, onregelmatig achter is die ook niet, hij heeft af en toe heel veel moeite met z'n tact omdat hij het zichzelf zo moeilijk maakt, we zijn bezig om zijn voorbeen meer omhoog te laten komen ipv naar voren en dat is wat je op het filmpje ziet, rechts wilt tie dat wel links nog niet, dat komt omdat hij zelf op dat moment niet naar voren denkt, daarom rij ik hem zo naar voren hij moet naar voren denken voordat je hem maar enigszins terug kan rijden, ook vind ik het erg jammer dat mensen vinden dat hij niet los is, dit paard is ontzettend los en heb ook complimenten gekregen van de DA en ik vind het knap dat mensen van een kort filmpje kunnen beweren dat hij niet los is.

Een van de enige dingen waar ik jullie gelijk in kan geven is sneller worden in het achterbeen en m'n houding, die is niet op en top en daar word aan gewerkt.
En dat Totilas normaal kan draven wil niet zeggen dat ieder paard dat kan nee dit paard kan niet normaal draven, ja als die los staat, onder het zadel kan die niet anders, voor wie me niet gelooft die mag gerust langskomen...

Ik vind kritiek helemaal niet erg en kan er goed mee omgaan maar om nu continue maar m'n hoofd geslingerd te krijgen dat hij spanning heeft omdat hij met z'n staart zwiept en dat hij niet los is nee sorry, dat gaat erbij mij niet...

Ik denk niet dat ik hierna nog een topic open, in m'n vorige filmpjes zwiept hij ook met z'n staart. :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:33

Jammer dat je zo in de verdediging schiet, ik vond het allemaal opbouwende en leerzame reacties. En vooral ook reacties van mensen met verstand van zaken, geen penny geneuzel.

Ik vond je topic iig mooi om te zien. :j

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:39

Ook ik vind het jammer. Niemand hier boort jou of je paard de grond in, maar zegt wat ie ziet. Ik vind de reacties over het algemeen netjes in dit topic, op een aantal harde na. Jij voelt wat je voelt en weet wat je weet over dit paard, wij zien hem alleen maar online. Je kunt ons dus niet beoordelen op wat wij zien. Wel kunnen we jou beoordelen op wat wij zien. En dat oogt vrij onrustig en gespannen.

Nogmaals jammer van je reactie, en ik hoop dan ook dat je wél nog een topic opent over een paar weken. Of bijvoorbeeld het filmpje van je aankomende zzlicht wedstrijd. Ik ben namelijk heel benieuwd.

En hee, iedereen is hier om te leren ;) Niemand is perfect.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:55

Jammer dat je het zo opvat, je zou er zo ontzettend je voordeel me kunnen halen, er zijn een aantal bokkers die je hele goede eye openers hebben gegeven. en ja uit de fotos en uit het filmpje kan je als je er genoeg kijk op hebt genoeg halen waarop ik je mijn ( en anderen hun ) advies gegeven heb.
Nogmaals je paard gebruikt zijn lichaam niet zoals het hoort, hij heeft een maniertje, heel veel mensen hebben dat ook, het is aan jou als ruiter en aan je trainer de taak om hem te leren op de goede manier te bewegen, zie het als fysio . hij kan daar alleen maar beter van worden.je bent nooit klaar met trainen en er is altijd ruimte voor verbeteren. Als je daar niet voor open staat mis je veel. heel veel en dat is jammer want dan doe je je paard en jezelf tekort.
Alle excuses die je in je post plaatst doen mij denken mij dat je het zelf nog niet zo heel goed begrijpt hoe een paard zijn lichaam hoort te gebruiken onder het zadel en dat je dat zelf nog niet zo herkent. Ook de opmerking dat je je been er vanaf houdt als ie loperig wordt bevestigd dat.
Ook het verhaal dat ie los normaal kan draven en onder het zadel niet geeft mij aan dat hij onder het zadel zijn rug dus niet correct gebruikt- daar is meteen je antwoord op hoe hij zn rug wegdrukt! :)*
Dat in combinatie met een te traag achterbeen is het een grote kettingreactie op gewoon niet goed draven...
Ik weet niet waar je paard staat maar ik denk dat er zat ziijn die je graag ns helpen hoor! :j
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 08-09-15 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:57

Wat n super gaaf paard heb je!
Heel veel succes en plezier verder!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:12

Jonnekee schreef:
Bedankt voor de reacties, al vind ik dat er ook veel negatieve dingen worden gezegd,

Bijvoorbeeld dat tie met z'n staart zwiept dat dat spanning is nee dat is het niet, geloof me hij is echt niet, gespannen, ik ken dit paard als heel lang en is altijd al een zwieper geweest, dat tie z'n rug wegdrukt nou sorry maar dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen, dat die achter sneller mag ja dat klopt, onregelmatig achter is die ook niet, hij heeft af en toe heel veel moeite met z'n tact omdat hij het zichzelf zo moeilijk maakt, we zijn bezig om zijn voorbeen meer omhoog te laten komen ipv naar voren en dat is wat je op het filmpje ziet, rechts wilt tie dat wel links nog niet, dat komt omdat hij zelf op dat moment niet naar voren denkt, daarom rij ik hem zo naar voren hij moet naar voren denken voordat je hem maar enigszins terug kan rijden, ook vind ik het erg jammer dat mensen vinden dat hij niet los is, dit paard is ontzettend los en heb ook complimenten gekregen van de DA en ik vind het knap dat mensen van een kort filmpje kunnen beweren dat hij niet los is.

Een van de enige dingen waar ik jullie gelijk in kan geven is sneller worden in het achterbeen en m'n houding, die is niet op en top en daar word aan gewerkt.
En dat Totilas normaal kan draven wil niet zeggen dat ieder paard dat kan nee dit paard kan niet normaal draven, ja als die los staat, onder het zadel kan die niet anders, voor wie me niet gelooft die mag gerust langskomen...

Ik vind kritiek helemaal niet erg en kan er goed mee omgaan maar om nu continue maar m'n hoofd geslingerd te krijgen dat hij spanning heeft omdat hij met z'n staart zwiept en dat hij niet los is nee sorry, dat gaat erbij mij niet...

Ik denk niet dat ik hierna nog een topic open, in m'n vorige filmpjes zwiept hij ook met z'n staart. :j

laatste reactie in dit topic gezien je weinig lijkt op te nemen; als ie het los kan, kan die het onder zadel ook. Kan die dat niet, dan belemmerd een factor die er bij komt tijdens het rijden hem daarin. Dat kan dan mogelijk of het getuig, of de ruiter zijn. :)

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:20

prachtig paard en wat een prestatie!
de enige tip die ik heb is om te proberen je benen niet af te steken, draai ze vanuit je knie. Oh, en ontspan! Zal wonderen doen ;) :j

edit: paar, paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:26

Prachtig dier! Wat issie ook mooi wit *D

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:39

Ik ga met het rijtechnische commentaar mee. Ik begrijp dat je je aangevallen voelt TS, je hebt prachtige foto's en wil die graag laten zien. Krijg je ineens allemaal commentaar.
Ik denk dat ik voor meerderen spreek als ik zeg dat iedereen met (opbouwende) kritiek het goed bedoelt. Iedereen vindt dat je een ontzettend gave bok onder je kont hebt en reikt je tips aan om dat plaatje nog verder te verbeteren. En soms is dat verbeteren even een paar stappen terug, minder spectaculair en meer basis. Zodat het uiteindelijk nog gaver wordt.

Paarden die groot maar ontspannen bewegen zijn niet zo lastig uit te zitten als jij beschrijft. Paarden die groot maar gespannen bewegen zijn vaak extreem lastig uit te zitten. Hierbij wil ik niet zeggen dat jij iets verkeerd doet of dat het jouw schuld is dat hij gespannen is. Wat je wel zou kunnen doen is zoeken naar ontspanning.

Heel veel succes met dit mooie paard, hoop dat jullie ver komen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:59

Jonnekee schreef:

Ik denk dat jij en je instructeur een beetje achterstevoren werken. Het voorbeen meer omhoog laten komen is iets wat op dit moment juist helemaal niet wenselijk is. Nu ben je vooral op voorbeenspektakel aan het trainen en komt de achterhand veel te weinig mee, waardoor je achter zoveel tactfouten krijgt dat hij onregelmatig lijkt. Waarschijnlijk heeft je instructeur hem al jaren zo getraind, dus het zal moeilijk zijn om die verkeerde spanning er uit te krijgen. Spanning is niet per se dat je paard op het punt van ontploffen staat, maar juist dat hij bepaalde spieren (met name in de bovenlijn en dus ook de rug) teveel aanspant, daarom is het voor jou waarschijnlijk zo lastig uit te zitten en wordt je paard ook onrustig in de hoofd-halshouding. Zoals een aantal bokkers hiervoor al goed hebben uitgelegd is het zaak om eerst aan het achterbeen en de ontspanning te werken.

Het is een ontzettend gaaf paard, waar je nog ver mee kunt komen, maar daarvoor is wel ontspanning en een actief achterbeen noodzakelijk :) .

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:01

plieza schreef:
Ik ga met het rijtechnische commentaar mee. Ik begrijp dat je je aangevallen voelt TS, je hebt prachtige foto's en wil die graag laten zien. Krijg je ineens allemaal commentaar.
Ik denk dat ik voor meerderen spreek als ik zeg dat iedereen met (opbouwende) kritiek het goed bedoelt. Iedereen vindt dat je een ontzettend gave bok onder je kont hebt en reikt je tips aan om dat plaatje nog verder te verbeteren. En soms is dat verbeteren even een paar stappen terug, minder spectaculair en meer basis. Zodat het uiteindelijk nog gaver wordt.

Paarden die groot maar ontspannen bewegen zijn niet zo lastig uit te zitten als jij beschrijft. Paarden die groot maar gespannen bewegen zijn vaak extreem lastig uit te zitten. Hierbij wil ik niet zeggen dat jij iets verkeerd doet of dat het jouw schuld is dat hij gespannen is. Wat je wel zou kunnen doen is zoeken naar ontspanning.

Heel veel succes met dit mooie paard, hoop dat jullie ver komen.

Hier ga ik in mee. Ik snap ook hoe moeilijk het voor je is, het is ontzettend moeilijk om de punten die worden aangedragen te voelen en laat staan op te lossen, maar kan me helemaal vinden in wat plieza zegt. Ik reed een Jazz die ik ook echt niet uit kon zitten in draf, zonder dat ik het idee had dat hij spanning had. Totdat ik bij een instructrice kwam die hem echt op een goede manier zijn rug liet gebruiken, toen kon ik hem opeens wel uitzitten. Daarna baalde ik dus ook als een gek als het me weer niet lukte hem uit te zitten, want dat was het teken dat hij zijn rug niet goed gebruikte ;)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:09

Eef_Bam schreef:
Jonnekee schreef:

Ik denk dat jij en je instructeur een beetje achterstevoren werken. Het voorbeen meer omhoog laten komen is iets wat op dit moment juist helemaal niet wenselijk is. Nu ben je vooral op voorbeenspektakel aan het trainen en komt de achterhand veel te weinig mee, waardoor je achter zoveel tactfouten krijgt dat hij onregelmatig lijkt. Waarschijnlijk heeft je instructeur hem al jaren zo getraind, dus het zal moeilijk zijn om die verkeerde spanning er uit te krijgen. Spanning is niet per se dat je paard op het punt van ontploffen staat, maar juist dat hij bepaalde spieren (met name in de bovenlijn en dus ook de rug) teveel aanspant, daarom is het voor jou waarschijnlijk zo lastig uit te zitten en wordt je paard ook onrustig in de hoofd-halshouding. Zoals een aantal bokkers hiervoor al goed hebben uitgelegd is het zaak om eerst aan het achterbeen en de ontspanning te werken.

Het is een ontzettend gaaf paard, waar je nog ver mee kunt komen, maar daarvoor is wel ontspanning en een actief achterbeen noodzakelijk :) .

Eens :j
Als je nu gaat focussen op meer show vooraan, dan wordt die achterhand echt verwaarloosd. Iets wat je veel in de dressuur ziet: Allemaal veel spektakel bij de voorbenen, maar achter is er niks. Dat vind ik altijd zo jammer en ik vind het bij jou ook zo spijtig dit te lezen. Dan ben je in mijn ogen niet correct aan het trainen, want jullie beginnen aan de voorkant in plaats van aan de achterkant.

Verder is het wel een heel gaaf paard om te zien, dus ik ben er vrijwel zeker van dat, als je hem achter goed actief hebt, dat hij vooraan automatisch meer gaat showen. Maar dan ben je wel correct bezig ;) Alleen vraagt dit tijd.
Laatst bijgewerkt door xAnthea op 08-09-15 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

romypaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:16

Wat een ontzettend knap paard! <3

Veel succes in het ZZ-Licht!! :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:22

Wat een tof aanbod knollentuin!