Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

KoudbloedKim schreef:Het enige nadeel vond ik dat er 4 ringen direct naast elkaar lagen en er dus ook 4 voorlezers door elkaar heen aan het schreeuwen waren.
Er waren ook nog direct naast de manege mensen/kinderen de hele tijd aan het gillen, wat de ontspanning ook niet ten goede kwam.
Maar ondanks dat er nog genoeg te verbeteren valt, zijn we zeker niet ontevreden met het resultaat.
Anoeska schreef:Ik vind dat nogal een advies. Als je je nog ergert aan meerdere ringen naast elkaar, en op een onderlinge wedstrijd 168 (en 180) punten rijdt, dan zou ik eerder thuis nog heel hard door oefenen.
Op basis van deze foto's heeft deze combinatie nog niks te zoeken in een officiële B wedstrijd.
janouk schreef:Anoeska schreef:Ik vind dat nogal een advies. Als je je nog ergert aan meerdere ringen naast elkaar, en op een onderlinge wedstrijd 168 (en 180) punten rijdt, dan zou ik eerder thuis nog heel hard door oefenen.
Op basis van deze foto's heeft deze combinatie nog niks te zoeken in een officiële B wedstrijd.
Ben ik niet met je eens.
Als je altijd alleen rijdt, ben je niet gewend dat er meer ringen zijn. Niet gewend aan het inrijden op een wedstrijdterrein. Allemaal dingen die je in praktijk moet leren. Dat kan je thuis niet leren.
En je hoeft toch niet meteen te scoren in de wedstrijdring. Dit is ook een deel van de opleiding van een paard. Leren om op jezelf en op je paard te vertrouwen op vreemd terrein.
Lekker trainen.
B staat voor de klasse beginners: paarden en ruiters.
Gillbo schreef:Dit is exact waar we de laatste tijd mee bezig zijn, echt exact.Haha big smile en gaan met die banaan! Geweldig dat jullie zo genoten hebben!
Het valt me op dat jij zelf de neiging hebt om te gaan staan in de beugels (erfenis van die heerlijke galopstukken buiten denk ik), dat zie je op bijna alle foto's terug.
Hierdoor trek je ook je benen op, schieten je voeten te ver in de beugels en trek je haar onbewust omhoog.
Ik denk dat de proef er al een stuk rustiger van zou worden als je op je kont gaat zitten en zelf al wat meer relaxed gaat zitten.
Buiten rijden als een ridder, klaar voor de strijd en gas erop maar tijdens een proef moet je rijden als een koning, trots en ontspannen.
Probeer je te concentreren op 1 ding en niet op alles tegelijk.
Bedenk bijv van te voren dat je deze proef super netjes op de bordjes gaat rijden.
Bedenk dat je bij de 2e proef het tempo heel stabiel probeert te houden.
Zo ben je niet met 10 dingen tegelijk bezig

Liselot schreef:B staat niet voor beginners, maar voor basis. En laat nou juist dat hier nog ontbreken
Gillbo schreef:Liselot schreef:B staat niet voor beginners, maar voor basis. En laat nou juist dat hier nog ontbreken
maar wat is dan een goede basis.
Ik vind een goede basis om aan wedstrijden te beginnen dat je samen veel plezier hebt en bereid bent om te leren.
Je hoeft niet met een volledig nagevelijk paard in de ring te verschijnen.
Juist door een wedstrijd en foto's als deze zie je waar de leerpunten liggen en daar kan je mee aan de slag om bij de volgende wedstrijd te kunnen zien of je vooruitgang boekt

Gillbo schreef:Liselot schreef:B staat niet voor beginners, maar voor basis. En laat nou juist dat hier nog ontbreken
maar wat is dan een goede basis.
Ik vind een goede basis om aan wedstrijden te beginnen dat je samen veel plezier hebt en bereid bent om te leren.
Je hoeft niet met een volledig nagevelijk paard in de ring te verschijnen.
Juist door een wedstrijd en foto's als deze zie je waar de leerpunten liggen en daar kan je mee aan de slag om bij de volgende wedstrijd te kunnen zien of je vooruitgang boekt

KoudbloedKim schreef:We gaan beide protocollen inderdaad meenemen naar Steef.
Staat gelukkig zeer bruikbaar commentaar bij!
Liselot schreef:janouk schreef:
B staat voor de klasse beginners: paarden en ruiters.
B staat niet voor beginners, maar voor basis. En laat nou juist dat hier nog ontbreken