Cloud...wild stallion of the Rockies!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Cloud...wild stallion of the Rockies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:18

Super gaaf!!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:23

ontroerend te zien ook, prachtig verslag en foto's <3 , dank je wel voor het delen van zo'n once in a lifetime experience <3

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:28

Fantastisch

De trilogie van Cloud heb ik thuis al meermaals bekeken. Lijkt mij geweldig om Cloud ook "in het echt" te zien. Wat een geweldige ervaring zal dat zijn geweest en dankjewel dat wij hier hebben mogen meegenieten.

Ik ga minstens 2x per jaar naar de koniks in de Millingerwaard om kuddes "in het wild" te kunnen obeserveren maar dit is helemaal geweldig

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:58

Wat een toeval, ben ik net weeral eens begonnen met het bekijken van de trilogie van Cloud, kom ik dit topic tegen :D
Fijn te weten dat hij nog leeft !
Moet fantastisch zijn om hem in het echt te kunnen bewonderen.
Lees ik nu verkeerd of heeft hij nu geen echte ''eigen'' kudde meer ? Wat een zonde in dat geval :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:01

Cloud heeft geen harem meer inderdaad. Afgelopen winter is hij zijn merries verloren aan een jongere sterkere hengst. Hij was zo zwak de winter uitgekomen, dat de vrees bestond dat hij het niet zou redden. Cloud leeft nu veel samen met een paar jonge hengsten. Het gebied is momenteel echter zo voedselrijk dat er ook altijd andere paarden in de buurt zijn. Gelukkig heeft hij inmiddels weer wat massa terug en probeert hij zo af en toe wel eens wat, maar ik betwijfel of hij nog eigen merries gaat krijgen. Die jonge hengsten zijn zo sterk...zie de zwarte/donkerbruine hengst op mijn foto's...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:07

Wat een geweldige ervaring moet dat zijn geweest en prachtige plaatjes.
Ik heb de films inderdaad met veel plezier gekeken, blij dat Cloud er nog is.

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:38

Jessica schreef:
Cloud heeft geen harem meer inderdaad. Afgelopen winter is hij zijn merries verloren aan een jongere sterkere hengst. Hij was zo zwak de winter uitgekomen, dat de vrees bestond dat hij het niet zou redden. Cloud leeft nu veel samen met een paar jonge hengsten. Het gebied is momenteel echter zo voedselrijk dat er ook altijd andere paarden in de buurt zijn. Gelukkig heeft hij inmiddels weer wat massa terug en probeert hij zo af en toe wel eens wat, maar ik betwijfel of hij nog eigen merries gaat krijgen. Die jonge hengsten zijn zo sterk...zie de zwarte/donkerbruine hengst op mijn foto's...

Oh wat een zonde :( . Héél erg leuk om hem als een opaatje te zien !
Ooit hoop ik ook z'on reis te plannen, maar dat zal niet voor direct zijn.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:19

Hele mooie foto's! En wat onwijs gaaf dat je Cloud in het echt gezien hebt, lijkt me een hele bijzondere ervaring!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:26

heeft iemand misschien linkjes van alle documentaires van cloud?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:29

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:43

de 1ste had ik idd gekeken maar werd nieuwschierig naar de rest,wat er vooraf ging.
dankje voor de link!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:52

Vandaag Door je topic 2 documentaire gekeken helaas kon ik deel 1 niet vinden.
wat ik wel af vraag hebben ze inmiddels iets met de anticonceptie van die paarden gedaan omdat de merrie's zo laat een veulen kregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:33

Ze doen inderdaad aan geboortebeperking. Op een x aantal merries na, krijgen ze een prikpil. Ze proberen een evenwicht te houden door het aantal dieren dat sterft in het jaar en het aantal veulens zoveel mogelijk gelijk te houden. Soms gaat er wel eens iets mis en is er een verrassingsveulen, maar over het algemeen gaat het erg goed. Gelukkig wordt het in steeds meer gebieden ongevoerd. Hoe minder veulens, hoe minder dieren er weggevangen hoeven te worden en een nieuw huis moeten vinden.

Verder is het daar lang koud dus gemiddeld zullen veulentjes daar iets later in het jaar geboren worden dan bijv. hier.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:36

wat een droomreis jessica! echt geweldig om dat te mogen beleven!

FelicityB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:38

Hele bijzondere foto's!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:21

Wat bijzonder zeg, om hem IRL te zien! Gaaf hoor!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:00

Jessica schreef:
Ze doen inderdaad aan geboortebeperking. Op een x aantal merries na, krijgen ze een prikpil. Ze proberen een evenwicht te houden door het aantal dieren dat sterft in het jaar en het aantal veulens zoveel mogelijk gelijk te houden. Soms gaat er wel eens iets mis en is er een verrassingsveulen, maar over het algemeen gaat het erg goed. Gelukkig wordt het in steeds meer gebieden ongevoerd. Hoe minder veulens, hoe minder dieren er weggevangen hoeven te worden en een nieuw huis moeten vinden.

Verder is het daar lang koud dus gemiddeld zullen veulentjes daar iets later in het jaar geboren worden dan bijv. hier.

ja zover was ik. Maar in 1 van de documentaires was te zien dat een merrie Door die prikpil veel te laat in he ff jaar een veulen kreeg. hebben ze daar inmiddels wat mee gedaan zo bedoelde ik mijn vraag. Hoe minder er uit zo een mooie omgeving weg getrokken moet worden hoe better. het gaat er hard aan toe en de paarden moeten zelf overleven. en dan is gevangenschap iets heel anders natuurlijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:17

Wauw, wat een toffe ervaring! Ik volg Cloud al 15 jaar, geweldig om recente foto's te zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 05:18

hanny_jelke schreef:
ja zover was ik. Maar in 1 van de documentaires was te zien dat een merrie Door die prikpil veel te laat in he ff jaar een veulen kreeg. hebben ze daar inmiddels wat mee gedaan zo bedoelde ik mijn vraag. Hoe minder er uit zo een mooie omgeving weg getrokken moet worden hoe better. het gaat er hard aan toe en de paarden moeten zelf overleven. en dan is gevangenschap iets heel anders natuurlijk.

Door de jaren heen is er ongetwijfeld veel verbeterd in de geboortebeperking. Daarnaast vermoed ik dat het behoorlijk incidenteel was.

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 06:49

Ik heb naar aanleiding van jou topic de films gekeken. Geweldig om te zien

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:04

Cloud is zo'n bijzondere hengst. Ik heb me altijd afgevraagd of hij nog zou leven. Het antwoord is dus ja. Wat mooi om te zien dat hij op zijn 20 jarige leeftijd nog meedraait in het systeem (al heeft hij geen eigen kudde mee).

Die hengst is zo machtig. De andere paarden vind ik ook bijzonder mooi.

Roerende foto's :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:07

Ik heb de documentaire net gekeken, erg mooi hoe de vrouw verteld over de paarden die er leven.
Wat bijzonder zeg dat je Cloud en de andere paarden in het echt hebt gezien! <3

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:52

Waar zijn de documentaires te koop? Ik kende dit niet maar ben helemaal om, wat prachtig zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:41

Amazon heeft ze en wellicht Mediaboek ook, of Bol?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 23:37

Voor alle fans.. :D
Er is ook een facebook pagina over hem waar veel nieuwtjes over hem en zijn veulens op staan !

Weet de naam zou even niet maar hij is er wel :P