Mijn eerste strandrit... Op knap verzorg trekpaard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:29

lennie schreef:
Waarom nog steeds zonder staart? Pure mishandeling om een paard zijn staart af te nemen!

*\o/*
Ontzettend goed om een verzorgster te wijzen op iets waar zij geen enkel aandeel in heeft gehad :j

}:0

Maximus91

Re: Mijn eerste strandrit... Op knap verzorg trekpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:05

Prachtige paarden!!!

ik snap alleen 1 ding niet... Op foto's 1 en 2 zie ik 2 trekpaarden duidelijk zonder staart, en de grote, waar jij op zit, MET staart.... maar op de volgende foto's heeft ze geen staart meer???

ik zal wel gek zijn xD
Ik wil wel een vosbles trekpaard merrie :) als t er ooit van komt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:10

Maximus91 schreef:
Prachtige paarden!!!

ik snap alleen 1 ding niet... Op foto's 1 en 2 zie ik 2 trekpaarden duidelijk zonder staart, en de grote, waar jij op zit, MET staart.... maar op de volgende foto's heeft ze geen staart meer???

ik zal wel gek zijn xD

hebben ze ter plekke op het strand gecoupeerd :j :j

op foto 1 en 2 zit ts ook op het paard met de gecoupeerde staart..
ik moest ook even tweemaal kijken.. omdat men van positie wisselt.. en beiden zwart gekleed zijn..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:42

zucht....ik benijd je wat had ik graag jou willen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:46

Prachtige foto's en super mooie paarden!
In België blokstaarten ze helaas nog veel, mensen zijn oh zo koppig hier en helaas gaat het ten koste van de paarden. Fokkers merken dat ze een veulen met staart moeilijk verkocht krijgen hier en nee, dat snap ik niet. Maar ik heb begrepen dat ze hier extra aandacht proberen aan te geven vanuit de overheid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-15 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:02

Brainless schreef:
lennie schreef:
Waarom nog steeds zonder staart? Pure mishandeling om een paard zijn staart af te nemen!

*\o/*
Ontzettend goed om een verzorgster te wijzen op iets waar zij geen enkel aandeel in heeft gehad :j

}:0

Ze had hem toch weer aan kunnen laten groeien?? :')

Leuke foto's!
En wat enorm is jouw verzorgpaard! :wow:

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:08

Dat is nog eens met groot geschut t strand op! Leuk!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:25

Zulke coole paarden! Ooit op een dag <3

Helaas dat het van de staarten nog steeds gebeurd (komt ook door de keurmeesters op shows!!! Oude garde moet eruit, precies hetzelfde met honden.) maar je kan niet de hele wereld verbeteren. Super dat ze met het veulen er wel aan laten zitten!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:27

Maximus91 schreef:
Prachtige paarden!!!

ik zal wel gek zijn xD

Vanaf een bepaald jaar mogen staarten niet gecoupeerd worden, kan mij even niet heugen vanaf wanneer. Alles geboren daar voor zijn vaak gecoupeerd, daarna weinig. In NL mag het niet meer, maar volgens mij wordt het nog wel in belgië gedaan, of illegaal. Soms voor de praktijk dat de staart tussen het haranchement kan komen, maar vaak voor de mooi. Bij het eerste heb ik iets van; dan knip je het tot de staart wortel af, hebben ze in iedergeval nog iets om te zwaaien!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:16

Onwijs gaaf Kay, snap dat je nog na zit te genieten! <3

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:01

ITP -> RIJ-ITP

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:56

Heel erg gaaf! :D leuke foto's!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:48

Geweldige paarden. Ik vraag mij altijd af of ze net zo licht aan de hulpen staan als fijne paardjes? Ik heb toch nog altijd het vooroordeel van sloom en log :o Maar ik zou er zelf ook graag 1 hebben!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:29

Een prachtig dier! Heb zelf vroeger ook nog een Trekpaard gereden en dat was me toch een speciale ervaring. Fijn om er nu eens wat meer onder het zadel te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:02

Jaan81 schreef:
Gaef Kayleigh!!! Anita heeft toch een stel prachtpaardjes he! :j

Maarre.... Wat is een Zeeuwin? Een rasechte ZeeuwSE ist ej :P

Vind het altijd leuk om dan jullie 'overkant' te zien, normaal gesproken zie ik het precies andersom, haha

Oepsie, het spijt me! Zeeuwse natuurlijk! :P
En Anita heeft zeker prachtpaarden! Ik ben echt een geluksvogel dat ik daar mag verzorgen! <3

ohjajoh6 schreef:
Machtig mooie knol trouwens waar je op rijd zeg, kan je nog wel rechtop staan als je daar weer van af bent gestapt? Zooo breed... <3

Hihi, dankjewel! Rechtop staan lukt nog wel, maar ik heb wel vaak de volgende dag een beetje spierpijn in mijn liezen... :D

antje_vip schreef:
Geweldige paarden. Ik vraag mij altijd af of ze net zo licht aan de hulpen staan als fijne paardjes? Ik heb toch nog altijd het vooroordeel van sloom en log :o Maar ik zou er zelf ook graag 1 hebben!

De paarden staan erg licht aan de hulpen :j Het zijn zeker geen logge, lompe beesten. Ik moet zeggen dat mijn verzorgpaarden ook wel enorm goed zijn opgevoed en beleerd, dat scheelt ook.

Bedankt iedereen voor de lovende woorden! <3 <3