Weer een geslaagde training met Fries [naam] van Steef Geelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Re: Weer een geslaagde training met Fries Elske van Steef Geelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:45

Ik heb mijn handen altijd wijdopen, maar geen last van wegglijdende teugels eigenlijk. Misschien scheelt het dat ik altijd met handschoentjes rij.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:16

Wat een leuk topic weer!
Ik vind het leuk om te zien dat jullie met sprongen vooruit gaan :j
Ben benieuwd hoe het wedstrijdje gaat in de B, maar daar krijgen we vast wel een topic van :o
Alvast succes! Maar dat gaat vast goed komen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:26

Leuk dat we jullie op wedstrijden gaan zien! Ben alleen benieuwd, mag een dergelijke optoming? Ik heb daar namelijk geen idee van, aangezien ik altijd met de gebruikelijke optomingen rijdt.

Maar als het niet mag, zou ik als ik jullie was alvast een optoming gebruiken die wel mag. Op een wedstrijd zelf verwisselen kan het hele rijden veranderen en dat zou gewoon jammer zijn. Daags voor de wedstrijd dingen veranderen doet vaak ook niet veel goed.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:34

Volgens mij mag dit, het is gewoon een kneveltrens, die zijn toegestaan op wedstrijdjes, zeker op onderlinge.

Ik weet niet de regels tegenwoordig zijn t.a.v. het niet gebruiken van een sperriem terwijl er nog wel een (leeg) lusje aan de neusriem zit als je er geen sper in gooit. Vroeger mocht dat niet, maar recent zijn er nogal wat regels veranderd/versoepeld. Vroeger mocht het weer wél (zonder sper rijden) als je het ongebruikte lusje aan de neusriem er af zou snijden.

Het hoofdstel op de foto's is een barok type hoofdstel (showhoofdstel) en daar zit vanzelf al geen sperriemlusje aan. Volgens mij mag dit dus gewoon.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:45

terpentijn schreef:
Volgens mij mag dit, het is gewoon een kneveltrens, die zijn toegestaan op wedstrijdjes, zeker op onderlinge.

Ik weet niet de regels tegenwoordig zijn t.a.v. het niet gebruiken van een sperriem terwijl er nog wel een (leeg) lusje aan de neusriem zit als je er geen sper in gooit. Vroeger mocht dat niet, maar recent zijn er nogal wat regels veranderd/versoepeld. Vroeger mocht het weer wél (zonder sper rijden) als je het ongebruikte lusje aan de neusriem er af zou snijden.

Het hoofdstel op de foto's is een barok type hoofdstel (showhoofdstel) en daar zit vanzelf al geen sperriemlusje aan. Volgens mij mag dit dus gewoon.

Ja een kneveltrens zou ik ook niet direct over in zitten. Maar het hoofdstel staat niet bij de afbeeldingen. Er staan alleen gewone engelse optomingen, geen showmodellen. Dus of dit onder Engels valt betwijfel ik. Ik heb het in ieder geval de afgelopen meer dan 10 jaar nog nooit gezien...

Of is het een onderlinge wedstrijd? Dan heb ik uiteraard niets gezegd. Wel jammer, ik denk dat je wel toe bent aan gewone wedstrijden, afgaand op de foto's. Het enige probleem is het duiken, maarja, dat is best wel fries-eigen. Het vergt heel wat rijvaardigheid om dat te kunnen verhelpen. Heeft gewoon tijd nodig.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:58

Wauw dat ziet er goed uit! Ze loopt echt lekker, ik zie veel vooruitgang!
Heerlijk hoe jullie je paarden rijden/verzorgen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:01

Gelukkig hebben we nog 2 andere hoofdstellen voor [naam]. :)
Ze loopt op allemaal hetzelfde, dus geen zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:39

@Nynkster: Of misschien een filmpje, [naam] kan niet voorlezen en klikken tegelijkertijd. :(
@Janine1990,@Constantijn: Ik heb nog wel een sobere combinatiehoofdstel thuis liggen die we dan gaan gebruiken. Het is een onderlinge wedstrijd dus ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen dat er nog een lusje aanzit.
@MellisaYM: Dank je. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:48

Je mag het lusje er gewoon afhalen en dan als gewoon hoofdstel gebruiken, mits de neusriem geen aansnoerneusriem is geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:49

Volgens mij is het wel een aansnoerneusriem, maar we gebruiken het sperriempje nooit.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:19

KoudbloedKim schreef:
Kim is heeeeel lichtbruin! Ik denk als ze een ander ras was geweest, men haar valk had genoemd. :j

Een bruine wordt nooit een valk door het ras. Een valk is een valk omdat dat genetisch zo bepaald is, niet omdat het erop lijkt. Bruin is bruin, trekpaard, shetlander of wat voor ras ook ;) Een paard is pas valk als het een crèmegen heeft en die heeft hij alleen maar als dat door één van de ouders is meegegeven.

Verder leuke foto's Maarten. Jullie gaan vooruit. Succes met je wedstrijd!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:20

KoudbloedKim schreef:
Volgens mij is het wel een aansnoerneusriem, maar we gebruiken het sperriempje nooit.

Mag je gewoon mee rijden hoor :)

Ziet er mooi uit Maarten! Heel vriendelijk gereden, juist goed dat die rug zo mooi opbolt, zeker bij een Fries.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:28

Zo zeg, wat zijn jullie gegroeid! Het is duidelijk niet alleen meer scheuren. Lekker zo door blijven gaan en vooral blijven genieten. Succes alvast met jullie debuut. +:)+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:29

Leuke foto's! :)

Qua kleur heeft djuulsie helemaal gelijk. Bruin is bruin, welke tint dan ook. Licht- of donkerbruin hangt oa af van de aanwezigheid van sooty.

Valk is echt alleen als een paard het crèmegen draagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:34

@djuusie: Dank je, het gaat steeds beter. :D
@starbreeze: Daar zijn we ook heel blij mee.
@jolien87: Soms moet er ook serieus getraind worden.
@cynthia82: We zijn ook heel blij met de foto's. :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 00:22

De vooruitgang is duidelijk te zien! Ik vind jullie ook een erg leuke combinatie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:41

Anoniem schreef:
Volle galop blijft het leukst. Alleen soms is training wel noodzakelijk. :)

Mee eens! Helaas hahaha :') ;)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:35

Complimenten hoor!! Wat ben je enorm vooruit gegaan en wat gebruikt je paard haar lichaam goed. Het ziet er uit alsof ze heel netjes, zonder dwang, van achteren naar voren gereden wordt. Ook een groot compliment voor jullie instructeur hoor, heel erg knap.
En over het zadel: als het beroerd lag dan had dit paard echt zo' n mooi ruggebruik.