Wedstrijd-debuut met stoere Friese merrie [naam]!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:37

Superspannend, en superleuk!
Vanzelfsprekend zijn er dan hier en daar verbeterpunten, al is het maar leren omgaan met spanning... want in jullie trainingstopics zie je jullie beiden altijd met name genieten.
Ga zo door! *\o/* *\o/* *\o/*

Aan andere Bokkers: het geven van tips geeft de ts niet de verplichting iets met die tips te doen he?!
Het heet daarom ook een 'TIP' en niet een 'VERPLICHTING'.
Dus geef je tip, maar wees dan ook bereid te accepteren dat die tip niet gebruikt wordt en GET OVER IT! ;-)

In vele andere topics zie ik dit paard enorm genieten van het feit dat ze een eigenaar heeft die overduidelijk van haar houdt, haar fantastisch verzorgd, en er gewoon op springt om zonder zadel rond te crossen.
Dit dier heeft gewoon plezier met haar baas, en dit keer dan wellicht iets minder.... ook de baas ervaarde meer spanning, dat geef je dan door... lekker boeiend ;-)
Het is een hobby mensen..... :')

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:39

Diablo schreef:
ingedebruijn schreef:
Waar baseer je dit op? :')

Er was al iemand die zei er vlakbij te wonen en best eens wilde kijken. Om het daarna snel af te doen met dat dat toch te ver zou gaan. Yeah right.
Verder baseer ik dat op de kinderachtige, doordrammerige manier van posten van jullie. Mijn dochter van twaalf gedraagt zich nog volwassener.

Oh als-je-blieft.
Dat was ik. Het ging constant over "momentopname" en "live".
Ik geef daarop aan "ik woon dichtbij" maar vermeld daarbij direct het volgende:
"Het lijkt me vrij overdreven voor TS om op een dergelijke manier verantwoording af te moeten leggen aan mensen op een forum achter een computer.
We kunnen er voor zorgen dat TS zich wellicht nog achter de oren krabt, maar daar houdt het voor ons ook op (helaas misschien)".

Dus :evaw: met yeah right.

Ik heb helemaal geen behoefte om daar langs de kant te gaan staan.
Mijn mening is --> laat toch nog naar het zadel kijken. Uit verschillende posts blijkt dat ook "live" het zadel niet fijn lijkt te liggen.
Wil TS daar niets me doen? Heel jammer maar prima.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 25-08-15 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:56

equitation schreef:
TS vindt het zadel en zijn instructeur prima ondanks pagina's lang (vaak) onderbouwde meningen. Nouja dan is het klaar toch. Je kunt advies geven maar niet opdwingen. Ik vind het ook jammer dat er waarschijnlijk op deze manier doorgereden wordt maarja zo kunnen we op elke hoek wel van de straat wel combinaties aanwijzen waarvan je denkt, nou daar kan met een paar simpele en kundige adviezen een hoop winst voor het paard behaald worden.

Ik vind het ook erg jammer dat er op deze manier wordt doorgereden.
Het gaat om een redelijk jong paard met een slecht passend zadel op de (bij Friezen toch al niet al te sterke) rug en met een ruiter die het paard vreselijk in de weg zit en flink in de rug klapt. Dus ja, hoe lang wil je met zo'n paard doen? Dat is denk ik de frustratie van de bokkers die hier hun mening over het zadel geven.
Dan kun je aan de ene kant je paard natuurlijk wel "fantastisch verzorgen" maar aan de andere kant de rug "fantastisch naar de kl**te helpen".

Superzonde van zo'n leuke merrie.

nikkietjuh

Re: Wedstrijd-debuut met stoere Friese merrie Elske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:13

Tjonge ik snap niet hoe je dit in de categorie "lol met je knol" kunt scharen. Ik vind het vooral vrij egoïstisch allemaal. Het paard moet mee in alle uitspattingen waar je vooral zelf eigenlijk nog lang niet klaar voor bent. Ik zie een zeer gefrustreerd paard met een ruiter die alleen aan zijn eigen plezier denkt. Om dan nog maar niet te spreken over het totaal niet passende tuig. De gehele optoming doet niks voor het paard.
Wees eens reëel en doe alleen de dingen met je paard waar jullie beide plezier aan beleven!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:40

Ik denk dat men het allemaal groter maakt dan het is. Paard is niet zielig en zelfs zou het zadel totaal niet passen. Dan nog is het hun eigen zaak. Hun geld, hun keuze. Je kunt niet de hele wereld redden. Begin bij jezelf voor je naar een ander wijst.
En egoïstisch? dat is elk mens, zeker diegene die op een paard stappen. Anders zou je het paard wel op jouw rug meenemen toch?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:46

Ach, je moet maar zo denken: als zelfs Dubbeldam en Gal niet altijd de stress van hun paard kunnen controlleren.............

Zonder uitdaging geen ruimte voor verbetering. Volgende keer wordt vast beter.

Er zijn nog meer bokkers die niet stressvrij door hun eerste proef komen ;)
[RIJ-ITP] Ons eerste wedstrijdje.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:49

nikkietjuh schreef:
Tjonge ik snap niet hoe je dit in de categorie "lol met je knol" kunt scharen. Ik vind het vooral vrij egoïstisch allemaal. Het paard moet mee in alle uitspattingen waar je vooral zelf eigenlijk nog lang niet klaar voor bent. Ik zie een zeer gefrustreerd paard met een ruiter die alleen aan zijn eigen plezier denkt. Om dan nog maar niet te spreken over het totaal niet passende tuig. De gehele optoming doet niks voor het paard.
Wees eens reëel en doe alleen de dingen met je paard waar jullie beide plezier aan beleven!

noem mij eens een ruiter die niet aan zijn eigen plezier denkt,maar op een paard stapt omdat het paard daarom smeekt?
Alle ruiters zijn egoistich namelijk.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:50

Moderatoropmerking:
Ondanks meerdere waarschuwingen is gebleken dat een groot gedeelte van de gebruikers niet in staat is om zich aan de bestaande regels en de geplaatste moderatoropmerkingen te houden. Wij hebben jullie meermaals gevraagd om vriendelijk te blijven en om discussies die niet over de foto's gaan in een ander topic voort te zetten, daarbij is ook meermaals gevraagd om de discussie rondom het wel of niet passen van het zadel niet te blijven herhalen.
Helaas is gebleken dat dit niet mogelijk is, gebruikers bleven offtopic gaan, bleven de discussie over het zadel voeren en werden zelfs persoonlijk tegen elkaar. Daarom gaat er nu een definitief slotje op dit topic.

Ontzettend jammer voor de gebruikers die zich wel aan de regels hielden en voor de gebruikers die proberen anderen te sturen zodat het topic open bleef.