Nynkster schreef:Sababber schreef:Heb je foto's van dressuur werk thuis?
Hier een paar topics
[RIJ-ITP] Weer een geslaagde training met Fries Elske van Steef Geelen
[RIJ-ITP] Maarten & Elske ~ Weer een les van Rechtpaard.nl! + lol!
De bovenste link is een mooi voorbeeld. Zie alleen een blij paard als maarten er zonder zadel op zit.
).

Mijn pony wilde destijds alleen bokken omdat ze niet van alle andere paarden weg in de ring wilde. Thuis ging het prima btw.
. Volgens mij heeft ie wel beter gelegen als ik zo wat oudere foto's bekijk. Je veelzijdigheidszadel had hetzelfde probleem. Aangezien mijn paard dezelfde zadels past als de friezen die erbij staan denk ik dat ik weet waar het probleem zit, ik heb dit namelijk ook gehad. Ze hebben namelijk overeen dat ze erg rondgeribt zijn en de meeste zadels hebben een boomvorm die daar niet geschikt voor is. Je paard drukt met zijn ronde ribben vanuit het midden de achterkant omhoog, dat valt helemaal op als ze wat ronder loopt. Dan kan je voorkanten of achterkanten op gaan vullen tot je erbij neervalt maar dat haalt weinig uit. Er zijn gelukkig zadels met bomen die daar wel goed bij passen, kentaur bijvoorbeeld ligt op de friezen hier heel goed en volgens mij heeft fryso ook dit soort bomen.
Even bewust en diep uitademen en bewust nadenken over welke spieren jij allemaal aan het vasthouden bent helpt vaak heel erg om je te realiseren waarom je paard zich sterk maakt/vast houdt.