Wedstrijd-debuut met stoere Friese merrie [naam]!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:34

Maarten: fijn dat je reageert +:)+
( al vermoed ik niet dat je mijn eerdere goedbedoelde post echt hebt gelezen :o )
Dus ik val (ondanks je laatste reactie) ook in herhaling...

Het is fijn dat Elske dit zadel past maar voor jou is het niet passend :n
Dit is misschien "hard" gezegd en ja, alleen beoordeelt op de fotoos :j
Juist vanaf meerdere fotoos is dit mooi te zien.
Vergroot de fotoos maar eens ( en die uit andere topics van je) en dan met name waar jouw knieen toch regelmatig zitten.
Die zitten nl regelmatig onder je kniewrongen. Je beugels zijn echt niet te lang ( eerder te kort dus bovenbeen zou bij juiste zit nog langer worden dus knie nog lager), je trekt je tenen vaak op (dus knie omhoog) en dan nog zitten je knieen niet in het midden vd kniewrong ( zoals het hoort).

Doordat dit zadel voor jou te klein en kort is, zul je heeel veeel moeite blijven houden met je balans wat dus voor jezelf en Elske niet fijn is :(:) ...

En nee, ik speel niet voor zadelpasser maar heb wel genoeg ruiters gezien op voor hen niet passende zadels (das weer wat anders nl :o ).

Ik hoop dat jullie er iets mee doen want he doet jezelf erg tekort zo!
Succes ermee!

Anoniem

Re: Wedstrijd-debuut met stoere Friese merrie Elske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:39

Dit zadel past mij prima, maar door mijn eigen spanning vertekent het beeld een beetje. :)

Afbeelding

Voor de mooiheid zou ik de beugels nog wel een gaatje langer kunnen doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:40

inderdaad,er kan gewoon een handbreedte achter je kont en het ligt goed.Wipt niet omhoog...

En Paard kijkt erg blij!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:42

Leuke fotos!

Voor een volgende keer. Geen idee of t genoemd is.

Je mag altijd starten op JOUW tijd. Ookal vallen er twee uit voor je.
Dit mag je eisen. :)
Zo heb je altijd voldoende inrijtijd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:44

Persoonlijk zou ik als ik jou was een zadel nemen met de wrong meer naar voren.
Kijk maar eens naar de zadels van Gal.
Met zijn lange stelten is een zadel recht naar beneden vaak niet prettig.
Ook op deze foto zit je op de rand met je knie.
Dat voorkom je met 2 gaatjes langer. Maar grote kans dat je dan in spanning je beugels verliest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:47

Er waren geen vaste tijden. Het begon om 6 uur, mij werd verteld dat er een uitloop was van 10 minuten. Een proefje duurde ongeveer 5 minuten en er waren 3 mensen voor mij waarvan er dus 2 uitvielen.

Een zadel met de wrongen meer naar voren past niet op [naam]'s rug. [naam] liet tijdens het zadelpassen heel duidelijk merken welke zadels wel en welke zadels niet pasten. :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:49

Wrong hinderd een paard niet maarten. Want dat is niet vast zegmaar.
Tot aan het eind van de boomtak is er druk. De wrong ligt los.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:49

Dat heeft niets met de rug te maken waar de wrong zit.
Wel hoe jij dan zit.
Maar oke dat is weer offtopic.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:57

als ik naar deze foto kijk , lijkt het zadel wel passend!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:19

Op foto 7 en 14 zit je redelijk ontspannen en juist met je benen en hakken. En je knie zit onder je kniewrong (dus onder je zadel)
op foto 8 en 10 heb je je hakken omhoog (spanning etc) en daar zit je knie bijna in het "niets / lucht" voor je zadel te zweven dus tegen het randje ipv aantal cm in de kniewrong.
Maw zadel is voor jouw niet passend / te klein / te kort...

Maar ik zal er wel langs kijken, heb m'n brilleke ook nie op :o
Succes ermee iig!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:24

bruintje123 schreef:
Dat heeft niets met de rug te maken waar de wrong zit.
Wel hoe jij dan zit.
Maar oke dat is weer offtopic.

Kan wel betekenen dat er meer zadel aan de kant van de wrong tegen de schouder ligt, meer als veelzijdigheidszadel dus, sommige paarden vinden dit niet prettig.

Zitlessen zouden niet verkeerd zijn Maarten, Weet je nog dat je met Tineke hebt geoefend zonder teugels en als je je handen hield of er teugels in zaten dat je anders ging zitten/rijden?
Wellicht daar toch mee verder oefenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:27

We doen dit regelmatig als afwisseling. :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:39

Anoniem schreef:
We doen dit regelmatig als afwisseling. :)

Heb je eigenlijk ook een springzadel? Is het imo ook waard als je maar weinig springt hoor. ;)

En fijner op buitenrit in verlichte zit. :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:40

Misschien wil ze ook wel wat andere zitoefeningen doen, of dat Steef je wat opdrachten geeft om te oefenen tussen de lessen door?
Dan kun jij leren hoe je wat ontspannener kan zitten. Dan kun jij je merrie helpen en dan komen jullie er wel.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 05:24

Ze doen prima wat met het advies. Er zijn toch zadelmakers langs geweest.
Het goed bedoelde commentaar kwam als een tornado op ze af. Ik snap het dat ze het topic dan niet eens meer lezen! Zeker als er ook nog word beweerd dat ze niet goed voor hun diertjes zijn, noem je dat goed commentaar.

Ik zie een blij paard en blij baasje op de foto van maarten hier wat boven. Dat was een mooi beeld geweest op de wedstrijd en enige reden waarom dat er niet was is de spanning. Want op andere fotos uit andere topics is Maartens houding ook prima?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 05:56

Vind je werkelijk dat Maarten op de laatste foto goed zit?
Ik zou eerder zeggen hij "zit" niet. En deze foto zegt natuurlijk niets over hoe het zadel ligt; dat het achter te los ligt zie je toch pas als hij uit het zadel komt? :D
Zou wel benieuwd zijn naar een filmpje maar ik heb zo'n gevoel dat dat er niet gaat komen. :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:38

Ik vind het zadel jou ook niet goed passen op deze foto, je knie ligt op de rand van het zweetblad.. En als ik helemaal eerlijk ben vind ik je gewoon te groot voor elske. Een paard wat zelf al balans mist en dan een lange ruiter die zelf ook weinig balans heeft dat is 10 keer moeilijker voor beiden..

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:13

Leuk dat jullie ook wedstrijden willen gaan rijden voor de afwisseling.
Kritiek is er al zat gegeven, die ik overigens wel een beetje terecht vind maar daar ga ik verder niet op in. ;)

Misschien een handige en leuke, leerzame tip; Er zijn regelmatig (ik weet niet of dat ook in jullie buurt is) oefenwedstrijden waarbij je een officiële jury krijgt die tijdens je proef zoals normaal een protocol bijhoudt, maar daarnaast mag er ook iemand naast de jury komen staan die de proef dus vanuit jury-perspectief filmt, daarbij spreekt de jury live commentaar in. Vaak roepen ze je na de proef nog even bij zich om de proef door te nemen met alle ins en outs en soms helpen ze je dan ook nog even mee in de zin van een korte les.
Zoiets is soms ook in een clinic vorm maar worden ook als wedstrijden georganiseerd. Ik zou daar eens naar kijken. :j

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:19

Ik woon +/- 5 km van de paarden van TS en wil best eens met eigen ogen gaan kijken hoor.
Vertekenen de foto's en zitten we (incluis mijzelf) ernaast?

Maar het lijkt me vrij overdreven voor TS om op een dergelijke manier "verantwoording" af te moeten leggen aan mensen op een forum achter een computer.
We kunnen er voor zorgen dat TS zich wellicht nog "achter de oren krabt", maar daar houdt het voor ons ook op (helaas misschien).

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:35

Anoniem schreef:
Er zijn 3 zadelmakers en een osteopaat geweest die hebben bevestigd dat dit zadel goed ligt op Elske. Onafhankelijk van elkaar.

Shoot me if i'm wrong maar vind het toch wel knap dat jij nu zegt dat er 3 zadelmakers zijn bij geweest en KBK steeds beweerde dat jullie er maar eentje hadden.
Of zijn er nog 2 andere komen kijken naar het zadel in die 4 dagen dat het topic nu open is? :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:37

Sowieso heb ik gelezen dat die eerste 2 geen goed werk leverden en dat alleen die laatste, waarvan er ook een naam te vinden is op bokt, goed werk heeft geleverd.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:40

MarlindeRooz schreef:
Sowieso heb ik gelezen dat die eerste 2 geen goed werk leverden en dat alleen die laatste, waarvan er ook een naam te vinden is op bokt, goed werk heeft geleverd.

Maar dan klopt dat ook niet want Maarten zegt dat ze alle 3 hebben bevestigd dat het zadel goed ligt..

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:21

Jtragter schreef:
En zijn er ook foto's gemaakt van Lana??? <3 <3 <3

Quote em nog even <3

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:37

zonnebloem18 schreef:
We verzoeken jullie om discussies die niet over de foto's gaan (onder andere over het zadel en het niveau ruiter in B-wedstrijden) in een apart topic te voeren. RIJ-ITP is daarvoor echt niet de juiste plaats voor dit soort discussies. Zoals in de vorige moderatoropmerking aangegeven verzoeken we jullie wederom om niet in de herhaling te vallen.

Ik zal dit nog maar even quoten ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:45

jessdaniels schreef:
zonnebloem18 schreef:
We verzoeken jullie om discussies die niet over de foto's gaan (onder andere over het zadel en het niveau ruiter in B-wedstrijden) in een apart topic te voeren. RIJ-ITP is daarvoor echt niet de juiste plaats voor dit soort discussies. Zoals in de vorige moderatoropmerking aangegeven verzoeken we jullie wederom om niet in de herhaling te vallen.

Ik zal dit nog maar even quoten ;)

Dus er mogen alleen nog "oeh en aaaah" reacties geplaatst worden... :x