Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

oren in de nek, oogwit zichtbaar.. volgende dag met een ander zadel geprobeerd (die was helaas niet te koop) en daar was mn oude paard weer. Niks aan de hand en super kunnen rijden

Anoniem schreef:Toen ze bij ons kwam, zat ze van voor tot achter vast en dit hebben we d.m.v een osteopaat en een gerichte training voor een heel groot deel opgelost.
maralyn schreef:Maarten, super dat je heb gereageerd in dit topic!!
Vind ik echt top van je.
Ook ik zou eens kritisch kijken, naar centred riding.
Want ik weet dat je leuk kán zitten... Maar ik krijg soms het gevoel, dat de instructeur daar net niet verdiept genoeg mee om gaat.
Maar... dit is gevoel.
Hoe meer onafhankelijk wil je het hebben dan. Was ook altijd jaloers op zijn beenhouding. Zo zie je maar wat stress met je houding doet
Denk dat leren ontspannen zitten een handige stap is en dan vind ik persoonlijk centered riding een aanrader. Selina schreef:Als je zonder zadel en hoofdstel in galop kan blijven zitten op zowel een Fries als een Trekpaard heb je al een betere zit dan ikHoe meer onafhankelijk wil je het hebben dan. Was ook altijd jaloers op zijn beenhouding. Zo zie je maar wat stress met je houding doet
Denk dat leren ontspannen zitten een handige stap is en dan vind ik persoonlijk centered riding een aanrader.
Dus daar ga ik lekker niet over zeuren. Na aanleiding van deze foto's denk ik wel aan een dingetje. Zover ik jullie volg zie ik dat elske enorm voorwaarts is. En dit stimuleer jij heel erg door vaak te crossen, ik heb t gevoel dat ze daardoor een beetje een sensiebel paardje wordt, aka steeds harder willen, de snelheid opzoeken. Ik heb wel redelijk ervaring met zulke dingen, dat is wat ik hier in herken.
)
respect dat je na 15 pagina's toch nog reageert over het zadel. Lijkt me toch dat 3 gediplomeerde mensen toch flink wat verstand hebben van zadels.
Mensen die de andere topic's hebben gezien zouden toch echt wel moeten zien dat jullie het beste met jullie dieren voor hebben.