Wedstrijd-debuut met stoere Friese merrie [naam]!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:49

geerke schreef:
Nou...ik zie geregeld M ruiters die de basis ook nog niet voor elkaar hebben.Maar het is maar net wat je onder basis verstaat.

Dat klopt Geerke, maar dat punt is in dit topic niet aan de orde ;)

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:49

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:51

Pendrag schreef:
Jannepauli schreef:

Dit dus. Het contrast kan niet groter zijn. Arme Elske.

overgelijkbaar...deze ruiter heeft vaker wedstrijden gereden en is duidelijk meer gevorderd dan Maarten.

LiannePuthzy

Re: Wedstrijd-debuut met stoere Friese merrie Elske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:52

wat stoer dat je mee hebt gedaan maarten!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:52

Als ze zo beginnend zijn zou het ze sieren om ook iets met tips te doen van ervaren bokkers toch? Wat is anders de reden van het openen van dit topic met zulke foto's.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:54

Joh volgens mij brandt niemand Maarten af hoor :')
Of althans, het gros van de posters.
Sommige reacties zijn idd wat overtrokken.
Maar de meeste reacties bestaan uit feedback met betrekking tot de spanning die te zien is.
Waar iedereen over valt is de struisvogelpolitiek met betrekking tot het zadel.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:55

geerke schreef:
overgelijkbaar...deze ruiter heeft vaker wedstrijden gereden en is duidelijk meer gevorderd dan Maarten.

Alsof Elske daar wat aan heeft. O, Maarten rijdt nog niet zo lang en heeft last van wedstrijdspanning. Dan geeft het niets dat ie m'n mond dwars door midden trekt, zit te bonken in een niet passend zadel en zijn evenwicht niet kan houden |o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:56

Pendrag schreef:
geerke schreef:

Alsof Elske daar wat aan heeft. O, Maarten rijdt nog niet zo lang en heeft last van wedstrijdspanning. Dan geeft het niets dat ie m'n mond dwars door midden trekt, zit te bonken in een niet passend zadel en zijn evenwicht niet kan houden |o

maak je het niet wat erger dan dat het is?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:58

Kom op Geerke, je kan van deze foto's af absoluut niet zeggen dat je een "happy athlete" ziet

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:58

Geerke je kunt alle smoezen verzinnen om steeds maar de fluwelen handschoenen aan te doen, maar als paardenmens met wél ervaring zie jij toch ook dat dit zadel niet past, paard vluchtgedrag vertoont en dat de ruiter moeite heeft erop te blijven zitten. Moet je dit dan maar goedpraten onder het mom geen ervaring? Dit is gewoon niet goed te praten

Daarbij krijgen wij idd geen reacties meer hier, maar worden we door een aantal alleen lekker zwart gemaakt in een ander topic

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:45

Moderatoropmerking:
Na overleg hebben we besloten dat ik te snel het definitieve slotje heb geplaatst. Bij dezen is het een tijdelijk slotje geweest en hebben we besloten het topic een laatste kans te geven.

We verzoeken jullie om discussies die niet over de foto's gaan (onder andere over het zadel en het niveau ruiter in B-wedstrijden) in een apart topic te voeren. RIJ-ITP is daarvoor echt niet de juiste plaats voor dit soort discussies. Zoals in de vorige moderatoropmerking aangegeven verzoeken we jullie wederom om niet in de herhaling te vallen.
Citaat:
Na overleg met het moderatorteam is het topic weer open, maar wij verzoeken jullie om on topic te blijven en niet te veel in herhaling te vallen. Iedereen heeft recht zijn mening te uiten, maar om nu door te blijven gaan op één onderwerp is niet de bedoeling en gaat ook vervelen. Dit houdt ook de discussie niet interessant. Graag daar op letten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:57

TS wil je nog reageren in dit topic of en wat je met de opmerkingen over de zadelmaker gaat doen?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:01

Mbt de wedstrijdspanning zijn ook veel goede tips gegeven. En onthoud: niet eerder starten dan wanneer je moet! Zelfs als dat betekent dat je niet kan starten, niet starten als het niet lekker voelt. Dan heeft je paard in ieder geval een positieve ervaring op het losrijterrein gehad in plaats van een gespannen ervaring in de ring.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:03

Ik zou ook wel graag de kijk van ts en partner op de gehele situatie willen weten nu alles wat tot rust is gekomen?
Wat is hun mening nu tov niet reageren op echte adviezen en het achter dit topic om allemaal wel bespreekbaar maken?
Heb je nu misschien een andere mening tov de houding van je paard?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:07

TS;
Wat ik je graag mee wil geven is vooral om zelf je ogen open te houden en kritisch te kijken.
Leun niet teveel op wat één iemand en/of expert zegt, heb ook ik inmiddels geleerd.

De spanning bij jou en Elske zal vast verdwijnen naarmate jullie meer op wedstrijd zullen gaan.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:23

Ik heb een beetje geGoogled en als ik heel eerlijk ben vind ik t zadel niet dramatisch slecht liggen zoals hier wel wordt gesteld. :=

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:25

eenitraM schreef:
Ik heb een beetje geGoogled en als ik heel eerlijk ben vind ik t zadel niet dramatisch slecht liggen zoals hier wel wordt gesteld. :=

Mag ik vragen wat je dan gegoogled hebt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:28

eenitraM schreef:

ik vind het ook wel meevallen....zonder te googlen.Ik zadels slechter zien liggen dat dit.Het blijft trouwens heel moeilijk oordelen met een ruiter er op.Zo beoordeel je doorgaans geen zadel,maar goed.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:33

Nav de reakties verwacht een vreselijk liggend zadel en dito rijdende ruiter te zien.

Valt mij wel mee. :j

Wel zie ik een ruiter die steun zoekt aan zijn paard en teugels.

Zolang je niet onafhankelijk kan zitten en een rustige onafhankelijke hand zou ik zelf niet op wedstrijd gaan.

Oefen eerst op je houding thuis en investeer in goede instructie en ga dan weer starten zou ik als advies mee willen geven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:33

m/t8Phwm.jpg

Dus een goed passend zadel mag zo los van de rug komen?

I.I.g. ben ik erg benieuwd of er nog daadwerkelijk gereageerd gaat worden aangezien TS en lover dit schijnbaar wel voluit konden in de HK. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:35

Toch wel mooi dat er nou een hele heisa is geweest over mods die het topic onterecht dicht gooien. Vervolgens zeggen ze dat het open mag maar dat de discussie over het zadel er niet eentje is om hier te hebben met de vraag om ermee op te houden. Wat is het eerste waar Bokt weer over begint? Het zadel :')

Daar wil ik nog even aan toevoegen dat een zadel op het eerste oog prima kan liggen als er geen ruiter in zit. Op het moment dat er wel een ruiter in zit en het kantelt dusdanig naar voren dat het van achter gaat klapperen ligt het zadel dus absoluut niet meer goed.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-15 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:35

gefeliciteerd met je succesje.
op de foto's ziet het er allemaal een beetje wild uit, komt inderdaad ook door je lange haren.
Ik weet niet of ik dat mooi vind en of het netjes staat....

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:40

Is centered riding niet iets voor je?

Ik heb zelf ook een tijdje twee instructeurs gehad. Een rij technisch en eentje puur voor mijn houding en zit. Friezen zitten vaak toch al wat moeilijker. Verder is het fijn om je dan echt even puur op je zit te kunnen concentreren :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:49

Er zijn 3 zadelmakers en een osteopaat geweest die hebben bevestigd dat dit zadel goed ligt op [naam]. Onafhankelijk van elkaar.
[naam] heeft geen makkelijke rug en we hebben veel zadels uitgeprobeerd en deze ligt gewoon goed.
Op de foto's lijkt hij misschien te klapperen, in het echt is dit niet het geval.
[naam] heeft geen mooi verleden, is te vroeg ingereden en niet op de juiste manier.

Toen ze bij ons kwam, zat ze van voor tot achter vast en dit hebben we d.m.v een osteopaat en een gerichte training voor een heel groot deel opgelost.
Op de foto's is spanning te zien en die is ook verklaarbaar, zoals we al hebben gedaan.
Verder heeft [naam] hier niks over gezegd in ons HK topic dus zou fijn zijn als dat niet werd bedacht.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:51

Is er ook gereden tijdens het zadel passen ts of kbk? Een zadel kan in stilstand/stap perfect passen, maar tijdens het rijden weer niet namelijk. :)

Ik moet de andere bokkers gelijk geven dat de foto's vreselijk zijn. Maar ik weet dat jullie thuis niveau veel beter is. Voortaan als je zulke foto's deelt, kan je het beste wat thuis foto's erbij zetten zodat mensen weten dat het er verder niet zo aan toe gaat en zich dus geen zorgen hoeven te maken. :)

Edit, ik zie nu je reactie over het zadel. In dat geval zou ik zeker gaan voor een boomloos zadel want een boomzadel dat net niet helemaal lekker past (zoals jullie huidige) moet je niet willen.