Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ayasha schreef:volgens mij laten ze dit beter dicht, het enige dat er over te zeggen valt mag niet meer gezegd worden dus dan houdt het toch gewoon op.

geerke schreef:ik denk dat ze best wel wat doen met de info...maar wees eerlijk,zoveel negativiteit zou ik niet vrolijk van worden.
Maarten is een ruiter die pas twee jaar rijdt.Twee jaar is niets.Dan heb je nog geen onafhankelijke zit en een goede balans.
Dat vind ik in dit geval gewoon niet eerlijk.
geerke schreef:ik denk dat ze best wel wat doen met de info...maar wees eerlijk,zoveel negativiteit zou ik niet vrolijk van worden.
Maarten is een ruiter die pas twee jaar rijdt.Twee jaar is niets.Dan heb je nog geen onafhankelijke zit en een goede balans.
geerke schreef:dus je moet Z niveau rijden om een B proef te doen?
B wil zeggen beginner...dat zegt toch genoeg?
ik wil wedden als je een gevorderde ruiter op dat zadel zet het helemaal niet zo slecht ligt.Het is een combi van factoren...
geerke schreef:dus je moet Z niveau rijden om een B proef te doen?
ik wil wedden als je een gevorderde ruiter op dat zadel zet het helemaal niet zo slecht ligt.Het is een combi van factoren...
Cayenne schreef:geerke schreef:dus je moet Z niveau rijden om een B proef te doen?
Eh nee. B betekent Basis. De basis moet dus voor elkaar zijn.
En daar hoort ook een onafhankelijke zit bij, die je onder andere door goed passend harnachement kunt ontwikkelen.
Er is niemand die hier zegt dat je Z niveau moet rijden. Beetje overtrokken
FriesWytske schreef:geerke schreef:ik denk dat ze best wel wat doen met de info...maar wees eerlijk,zoveel negativiteit zou ik niet vrolijk van worden.
En toch denk ik dat je met een goed zadel een betere balans krijgt. Kijk als je 2 of 3 jaar maar 1 keer in de week op de manege rijd. Ja, dan kun je geen goede zit hebben in die korte tijd. Maar met een eigen paard, waar je minstens 3 keer per week op rijdt. Kun je echt wel een betere balans en zit krijgen met een goed zadel en goede les. En ben bang dat het daar hier beide aan schort. Rechtrichten is noodzakelijk. Maar bij een beginnende ruiter is het van belang dat je direct goede zitles krijgt. En dat stadium is hier duidelijk overgeslagen. Als een ruiter/amazone niet goed zit op een paard, kun je nog zoveel bezig zijn met rechtrichten. Maar dan kom je geen stap verder. Omdat je dat weer te niet doet met je zit.