Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Furrow schreef:Waarom moet er zo (kinderachtig) verdedigt worden?
In mijn ogen is het net positief dat mensen dingen in twijfel brengen.... dat is iets noodzakelijk voor elke eigenaar, professioneel of zelfs gewoon persoon.
piezze schreef:Op heel bokt komt altijd hetzelfde commentaar naar boven. Cap, zadelpasser en osteopaat en dierenarts. Dat zijn een soort wondermiddelen die je minstens voor 90% van de problemen kan inzetten, vooral problemen die ts zelf nog niet opgemerkt had maar door opmerkzame boksters allang in kaart zijn.
magda_90 schreef:Daarom kleppert het zadel ook nog na al die maanden... Dan rijst bij mij echt de vraag of er daadwerkelijk wat aan gedaan wordt en of het eigenbelang toch niet groter is.Ach, ik ontstip het hier maar. Ik zie vanzelf wel het topic tegemoed waarin Elske compleet aan de staak gaat (aangezien de goedbedoelde tips toch niet opgepakt worden).
) een zachtere behandeling krijgen dan het 'normale volk'. We zijn allemaal gelijk toch? Nu weet de gemiddelde Bokker waarschijnlijk wel meer van TS en KBK dan van een Bokker zoals ik, dus misschien dat dat ook zorgt voor enige empathie en dat mensen minder hard zijn.FriesWytske schreef:Ik vind dat er in dit topic heel keurig wordt gereageerd. Als dit een andere bokker was geweest, was hij/zij al lang afgebrand. En dan maakt leeftijd op bokt echt niet uit. Als er gereld kan worden op bokt, dan doen een aantal dat. En dat zie ik helemaal niet terug in dit topic. Ja, er wordt steeds een aantal dingen herhaalt. Die overigens in bijna alle topics van KBK en Maarten wordt herhaalt. Als het zo vaak gezegd wordt, dan zou ik mezelf toch achter de oren gaan krabben. En professioneel advies gaan inwinnen. Om dit op te lossen. En niet mijn hoofd in het zand steken.
En nee, zo reed ik niet rond op wedstrijden. Toen ik net begon (ook al is dat al bijna 30 jaar geleden). Als ik zo had gereden, was ik zelfs niet op wedstrijden gegaan. Mocht ik niet eens van mijn instructie. Er werd bij ons toen erg gehamerd op de ontspanning. En dat gebeurt ook nu nog.

FriesWytske schreef:Ach, steek lekker je kop in het zand. Ook op een onderlinge wedstrijd hoort 1. je paard/pony niet zo te lopen. En 2 heb je wel eens zijn andere topics gezien. Dan zie je dat daar ook de ontspanning er niet is. En dat meneer zonder balans op het paard zit. Daar werd bovendien beweert dat het zadel klapperde, omdat de rug bolde. Wat niet klopt, want dan hadden we allemaal een klapperend zadel onder onze kont zitten. Heb ik ze toen ook gezegd.
[s]Maar steek maar lekker je kop in het zand. Wacht net als wat Marga al zei rustig op het topic dat Elske ineens niks meer wil. En wat ze dan moeten doen. Want die tijd komt er vanzelf wel aan. Wat ontzettend jammer is bij deze leuke merrie. Die heel duidelijk tekens geeft aan haar baasjes. Die ze niet 'willen' zien[s]
. Dat gebeurde hier, dat gebeurde Edward Gal in Aken, dat overkomt menig ruiter en is niet iets waar je meteen over hoeft te vallen imo. Wat belangrijk is, is of de ruiter die spanning kan laten afvloeien. In de stap lijkt dat te lukken, zelf zou ik dan hebben afgegroet, maar ieder daarin zijn eigen keuze
.
. Deze pijn heeft, zoals ik het van de foto's zie, te maken met de gespannen hand van de ruiter, de verkrampte en in onbalans zittende ruiter en een niet passend zadel. Waar de eerste twee oorzaken van pijn een redelijk logisch gevolg zijn van de wedstrijdspanning bij de ruiter, is de laatste oorzaak van de pijn een onacceptabele.
. Of dit met de ligging van het zadel te maken heeft, laat ik in het midden piezze schreef:FriesWytske schreef:Ik vind dat er in dit topic heel keurig wordt gereageerd. Als dit een andere bokker was geweest, was hij/zij al lang afgebrand. En dan maakt leeftijd op bokt echt niet uit. Als er gereld kan worden op bokt, dan doen een aantal dat. En dat zie ik helemaal niet terug in dit topic. Ja, er wordt steeds een aantal dingen herhaalt. Die overigens in bijna alle topics van KBK en Maarten wordt herhaalt. Als het zo vaak gezegd wordt, dan zou ik mezelf toch achter de oren gaan krabben. En professioneel advies gaan inwinnen. Om dit op te lossen. En niet mijn hoofd in het zand steken.
En nee, zo reed ik niet rond op wedstrijden. Toen ik net begon (ook al is dat al bijna 30 jaar geleden). Als ik zo had gereden, was ik zelfs niet op wedstrijden gegaan. Mocht ik niet eens van mijn instructie. Er werd bij ons toen erg gehamerd op de ontspanning. En dat gebeurt ook nu nog.
We hebben het over een onderlinge wedstrijd met een ruiter met krap 3 jaar ervaring. Ontspanning, jaja het woord zegt het al kan je niet afdwingen. Wie weet rijdt die kerel thuis hartstikke ontspannen rond.
)!
!
!
!
Jennifuur schreef:Jaloers? Ik hoop het niet. Nu kies je er natuurlijk zelf voor om heel bekend te zijn op Bokt, of niet. Bekend zijn op Bokt gaat gepaard met een hoop persoonlijke informatie, die hopelijk de meesten niet willen delen; dit is gewoon veel handiger en veiliger. Wel vind ik het een beetje absurd dat mensen (onbewust) aardiger zijn voor Bekende Bokkers. Al is aardiger natuurlijk wel beter, dus laat ik het omdraaien: waarom zijn mensen tegen BB'ers wel aardig, maar vaak tegen onbekende Bokkers niet, in dergelijke situaties?
. piezze schreef:FriesWytske schreef:Ik vind dat er in dit topic heel keurig wordt gereageerd. Als dit een andere bokker was geweest, was hij/zij al lang afgebrand. En dan maakt leeftijd op bokt echt niet uit. Als er gereld kan worden op bokt, dan doen een aantal dat. En dat zie ik helemaal niet terug in dit topic. Ja, er wordt steeds een aantal dingen herhaalt. Die overigens in bijna alle topics van KBK en Maarten wordt herhaalt. Als het zo vaak gezegd wordt, dan zou ik mezelf toch achter de oren gaan krabben. En professioneel advies gaan inwinnen. Om dit op te lossen. En niet mijn hoofd in het zand steken.
We hebben het over een onderlinge wedstrijd met een ruiter met krap 3 jaar ervaring. Ontspanning, jaja het woord zegt het al kan je niet afdwingen. Wie weet rijdt die kerel thuis hartstikke ontspannen rond.
piezze schreef:Het lijkt wel of mensen jaloers zijn op bekende bokkers omdat mensen daar minder gemeen tegen zouden doen. Ben ik de enige die dat opmerkt? Ik open die tralalala topics van de zg bekende bokkers normaal niet meer omdat het mij geen zak kan boeien dat melle weer eens tegen poow staat aan te kwijlen of dat koudbloedkim weer eens rijdt op het dikke trekpaard. Voor mij geld dus zeker niet dat ik ze minder hard zou beoordelen. Er is er ook nog 1 die met een heel gezin dagen gaat zwemmen met een haflinger. Dit open ik omdat ik zie fries op wedstrijd, leuk leuk en dan lees je alleen gezever over een zadel terwijl ik gewoon een hele enthousiaste vent op een paard zie. Kijk ik nou zo anders naar de foto's? Ik zie het niet echt klepperen. Hooguit dat het 1cm van de rug is op het moment dat het peerd de kop omlaag doet en de ruiter zelf naar voren gaat.oh en dat het zwarte dekje in de kamer getrokken zit waardoor het beeld versterkt wordt maar of het daadwerkelijk niet past? Dat kun je toch niet beoordelen?
sterker nog de vriendin geeft aan dat zowel de zadelpasser als de osteopaat geen rare dingen opmerken. Moeten wij als onwetende bokkertjes, we waren er niet bij, dan kritiek hebben en twijfelen? Als het echt een drama was dan zou de jury dat echt wel verteld hebben lijkt me en dan zouden ze niet met trots deze foto's geplaatst hebben zou ik denken.
Maar ik zal het best mis hebben en gaat verder kop in het zandsteekmodus aanzetten