Asirika training M1 (Sirius X Duc de normandie)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 23:28

Dat het op de foto's lijkt alsof ik veel druk in mijn handen heb kan ik persoonlijk niet plaatsen.
Ik zie zelf een paard wat in verbinding staat op uitzondering van de schouder binnenwaarts foto's en die ene foto waar ze niet door de kaak is.
Wat ik wel bij mezelf zie zijn afhangende schouders en mijn balans is niet goed wat compenseert in achterover zitten.
Work in progress

Anoniem

Re: Asirika training M1 (Sirius X Duc de normandie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:37

Ik ben wel benieuwd naar wat je eigenlijk doet als je zit, want het lijkt niet alsof je aan de teugels hangt, maar je hangt toch naar achteren. Wel een aparte combi. :+
Ook klem je je onderbeen niet aan (wat achteroverhangers/trekkers ook vaak doen). Dus ik vind het wel apart. Krijg je ook niet ontzettend veel last van je nek/schouders/hoofdpijn zo? Want daar zit echt een knik, en dat betekent dat elke opwaartse beweging van het paard daar op de hoek in je halswervels botst.

Een tip die ik kreeg van Anne Muller om rechtop te zitten (en voor mijn gevoel dus ver en ver voorover) was om op 1 minuut voor 12 te gaan zitten. Als de grote wijzer die door je bovenlichaam normaalgesproken op de 12 hoort te staan, dan moeten achteroverhangers voor hun gevoel constant op 1 minuut voor 12 gaan zitten om recht te blijven. En voor de rug van je paard is het trouwens ook helemaal niet verkeerd als je een tijdje iets naar voren geleund rijdt. Dat heet niet voor niets de ontlastingszit (die je dan ook weer in allerlei gradaties hebt). :)
Ik zou eens iemand op de grond instrueren om tegen jou te zeggen wanneer je volgens hun rechtop zit terwijl jij met de minuten voor 12 gaat experimenteren. Ik zat er maar net achter en voor mij was 1 minuut voor 12 al een enorme val voorwaarts, maar ik denk dat jij voor je gevoel eerder op 5 a 10 minuten voor 12 zult zitten als je recht zit.

Verder vind ik het mooie foto's. Heel erg fijn om eens een ruiter te zien die niet op elke foto de sporen tussen de ribben geklemd heeft!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:18

mooie merrie, heeft veel uitstraling!

Ook ik vind dat je soms een beetje teveel naar achteren neigt te hangen, probeer daar aan te denken, veel succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:21

xyzutu2 schreef:
Ik ben wel benieuwd naar wat je eigenlijk doet als je zit, want het lijkt niet alsof je aan de teugels hangt, maar je hangt toch naar achteren. Wel een aparte combi. :+
Ook klem je je onderbeen niet aan (wat achteroverhangers/trekkers ook vaak doen). Dus ik vind het wel apart. Krijg je ook niet ontzettend veel last van je nek/schouders/hoofdpijn zo? Want daar zit echt een knik, en dat betekent dat elke opwaartse beweging van het paard daar op de hoek in je halswervels botst.

Een tip die ik kreeg van Anne Muller om rechtop te zitten (en voor mijn gevoel dus ver en ver voorover) was om op 1 minuut voor 12 te gaan zitten. Als de grote wijzer die door je bovenlichaam normaalgesproken op de 12 hoort te staan, dan moeten achteroverhangers voor hun gevoel constant op 1 minuut voor 12 gaan zitten om recht te blijven. En voor de rug van je paard is het trouwens ook helemaal niet verkeerd als je een tijdje iets naar voren geleund rijdt. Dat heet niet voor niets de ontlastingszit (die je dan ook weer in allerlei gradaties hebt). :)
Ik zou eens iemand op de grond instrueren om tegen jou te zeggen wanneer je volgens hun rechtop zit terwijl jij met de minuten voor 12 gaat experimenteren. Ik zat er maar net achter en voor mij was 1 minuut voor 12 al een enorme val voorwaarts, maar ik denk dat jij voor je gevoel eerder op 5 a 10 minuten voor 12 zult zitten als je recht zit.

Verder vind ik het mooie foto's. Heel erg fijn om eens een ruiter te zien die niet op elke foto de sporen tussen de ribben geklemd heeft!

1 over twaalf zeker?

TS zakt iets in haar bovenrug, die wordt krom. Waardoor ze een wat passieve zit krijgt.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:36

Leuke foto's! Prachtig paard
Bij mij op de manege staat ook een duc de normandie maar dan zeoliet x duc de normandie erg leuk paard!

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:55

Prachtige foto's, daar mag je trots op zijn! Asirika ziet er goed uit!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:50

Super mooie merrie!
Vind de rijfotos goed en de tips zijn al gegeven!

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:39

Gave fotos selena!! Hebt haar mooi aan het lopen. Houding en zit komt vanzelf! ooit gaat er een lampje branden en dan weet je het (was bij mij ook zo en nog steeds bezig).

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:05

Wat leuk Selena!!! Knappe Asirika op Bokt uitgelicht! Mooie foto's! Echt leuk om naar te kijken! *\o/*

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:13

Gaaf paard, het ziet er al goed uit! :D

Marcella2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:14

Gaaf paard daar ga je nog ver mee komen!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:44

Mooie foto's echt prachtig paardje ka lekker sjouwen! Heb één tip voor je wat betreft je handen, het valt me op dat je ze vrij hoog draagt. Als je de lijn van de teugel volgt en de lijn van je onderarm, zie je dat deze niet op elkaar aansluiten, dit hoort één rechte lijn te zijn. Hierdoor krijg je een beter contact en ga je meer mee met de beweging van het paard. nu zit er als het ware een knik in de communicatie. Veel succes!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:21

Wat grappig! Ik ken dat paard van lang geleden. Volgens mij heb ik haar toen eens kunnen kopen. Vond het toen al een goed paard dus het is absoluut leuk haar nu terug te zien en te zien dat ze het zo goed doet!

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:27

Super leuk paard!!!

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:21

Janine1990 schreef:
xyzutu2 schreef:

1 over twaalf zeker?

TS zakt iets in haar bovenrug, die wordt krom. Waardoor ze een wat passieve zit krijgt.

Nu zit ze 1 over 12 ja.
Ze bedoelt dat TS voor haar gevoel voorover moet gaan zitten, dus 1 voor 12.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:58

xAntoinettex schreef:
Nu zit ze 1 over 12 ja.

Nee ze zit 1 voor twaalf. Ik weet niet waar de grote wijzer staat ten opzichte van de twaalf (en dus de kleine wijzer!) bij jou als het 1 over 12 is, maar bij mij zit hij dan voorbij de kleine wijzer en 12. Dus voorover.
Als ze 1 voor 12 gaat zitten staat de wijzer voor de twaalf en zit ze dus achterover. Ofwel bovenlichaam achter de loodlijn vs. bovenlijn voor de loodlijn.

Maar ik zal wel geheel achterlijk zijn.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:17

Janine1990 schreef:
xAntoinettex schreef:
Nu zit ze 1 over 12 ja.

Nee ze zit 1 voor twaalf. Ik weet niet waar de grote wijzer staat ten opzichte van de twaalf (en dus de kleine wijzer!) bij jou als het 1 over 12 is, maar bij mij zit hij dan voorbij de kleine wijzer en 12. Dus voorover.
Als ze 1 voor 12 gaat zitten staat de wijzer voor de twaalf en zit ze dus achterover. Ofwel bovenlichaam achter de loodlijn vs. bovenlijn voor de loodlijn.

Maar ik zal wel geheel achterlijk zijn.

Nee, het gaat om de grote wijzer. De kleine staat bij de 12, daar moet ze zitten. Maar als ze achterover zit, zit ze dus 1 over 12 omdat de grote wijzer als het ware achterovsr hangt.
Als ze voor haar gevoel 1 voor 12 gaat zitten, dus een beetje voorover, zal ze recht komen te zitten.
Snapje? Ach wat maakt het eigenlijk ook uit :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:18

Nee ik snap er werkelijk geen hout van _O- Er zijn twee mensen die zeggen wat voor mij gevoelsmatig niet klopt _O- Dus ik ga er vanuit dat jullie gelijk hebben, maar ik heb geen flauw idee waar de logica is _O- Misschien moet ik opnieuw leren klokkijken :')

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:20

Janine1990 schreef:
Nee ik snap er werkelijk geen hout van _O- Er zijn twee mensen die zeggen wat voor mij gevoelsmatig niet klopt _O- Dus ik ga er vanuit dat jullie gelijk hebben, maar ik heb geen flauw idee waar de logica is _O- Misschien moet ik opnieuw leren klokkijken :')

Haha als je het idee maar snapt :D

Overigens knappe knol TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:31

:+ Iedereen heeft gelijk. :D
Of je 1 (of meer) minuut voor of na 12 zit, hangt af van welke kant je kijkt/fotografeert. :D

Afbeelding
Projecteer hier een klok overheen: Op deze eerste foto zit ze op 4 over 12, ze moet naar 1 voor 12 denken om recht te zitten.
Op andere foto's als het paard de andere kant op loopt zou ze om naar voren te komen moeten denken aan 1 over 12. Maar dat is dus compleet afhankelijk van of je naar links kijkt of naar rechts.

Ik koos er zelf voor om te denken in 'ik moet 1 minuut voor 12 gaan zitten', omdat ik dan door de 'voor' meteen aan naar voren dacht.
Maar je kunt het ook andersom doen, geen van beide is goed/fout.

Het belangrijkste is dat je je heupen ziet als de as van de klok waar de wijzers uit komen, en je bovenlijf als een wijzer die op 12 kan staan (recht omhoog) of een of meerdere minuten ervoor of erachter. Als jij achterover hangen ziet als iets voor 12 zitten, dan moet je dus als mentaal plaatje/doel 1 over 12 nemen.
Als jij het achterover hangen juist associeert met juist te ver over de 12 hellen (als je het dus van de andere zijde bekijkt), dan moet je gevoelsmatig iets voor 12 gaan zitten.

Het is dus niet zo ingewikkeld; kies gewoon de associatie die jou het meest logisch aanvoelt (iets voor of na 12), stap daarmee in het zadel en voel je vervolgens griezelig onevenwichtig ver naar voren hangen, terwijl je in werkelijkheid recht zit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:39

_/-\o_

Zoals gewoonlijk is het wanneer ik het niet snap weer eens kinderlijk eenvoudig _O-
Bedankt voor je uitleg, nu snap ik het helemaal!!

Wat betreft het dan voelen alsof je ernstig naar voren/naar achteren (maar net waar je probleem zit) zit, herken ik dat wel. Maar ik zit zelf nu gelukkig wel normaal.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:12

Je bent goed op weg hoor! Maar let op dat je je niet vast zet in je bovenlijf. Blijven ademen :+
Op de foto's lijk je hard in de mond te zitten en dat geeft bij je paard geen fijn gevoel (en beeld). Dus beetje losser laten in de teugels. Heb iemand ooit horen zeggen dat je ernaar moet streven om te rijden alsof je in elke hand 100 gram boter vast hebt. Als je dat gevoel hebt, dan ben je met zachte hand aan het rijden. Een gevoel om naar te streven dus (als je niet weet hoe dat voelt, pak in elke hand 100 gram van iets vast en onthoud dat gevoel). Succes

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:01

Wat Fjordhorse zegt bedoelde ik dus ook, het komt bij mij een beetje over alsof je hard in de mond zit. Ik denk dat het feit dat je iets achterover zit hier ook bij mee werkt.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 16:20

Bedankt allen voor de tips ik ga hard aan de slag !