Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xyzutu2 schreef:Ik ben wel benieuwd naar wat je eigenlijk doet als je zit, want het lijkt niet alsof je aan de teugels hangt, maar je hangt toch naar achteren. Wel een aparte combi.![]()
Ook klem je je onderbeen niet aan (wat achteroverhangers/trekkers ook vaak doen). Dus ik vind het wel apart. Krijg je ook niet ontzettend veel last van je nek/schouders/hoofdpijn zo? Want daar zit echt een knik, en dat betekent dat elke opwaartse beweging van het paard daar op de hoek in je halswervels botst.
Een tip die ik kreeg van Anne Muller om rechtop te zitten (en voor mijn gevoel dus ver en ver voorover) was om op 1 minuut voor 12 te gaan zitten. Als de grote wijzer die door je bovenlichaam normaalgesproken op de 12 hoort te staan, dan moeten achteroverhangers voor hun gevoel constant op 1 minuut voor 12 gaan zitten om recht te blijven. En voor de rug van je paard is het trouwens ook helemaal niet verkeerd als je een tijdje iets naar voren geleund rijdt. Dat heet niet voor niets de ontlastingszit (die je dan ook weer in allerlei gradaties hebt).![]()
Ik zou eens iemand op de grond instrueren om tegen jou te zeggen wanneer je volgens hun rechtop zit terwijl jij met de minuten voor 12 gaat experimenteren. Ik zat er maar net achter en voor mij was 1 minuut voor 12 al een enorme val voorwaarts, maar ik denk dat jij voor je gevoel eerder op 5 a 10 minuten voor 12 zult zitten als je recht zit.
Verder vind ik het mooie foto's. Heel erg fijn om eens een ruiter te zien die niet op elke foto de sporen tussen de ribben geklemd heeft!
Janine1990 schreef:xyzutu2 schreef:Ik ben wel benieuwd naar wat je eigenlijk doet als je zit, want het lijkt niet alsof je aan de teugels hangt, maar je hangt toch naar achteren. Wel een aparte combi.![]()
Ook klem je je onderbeen niet aan (wat achteroverhangers/trekkers ook vaak doen). Dus ik vind het wel apart. Krijg je ook niet ontzettend veel last van je nek/schouders/hoofdpijn zo? Want daar zit echt een knik, en dat betekent dat elke opwaartse beweging van het paard daar op de hoek in je halswervels botst.
Een tip die ik kreeg van Anne Muller om rechtop te zitten (en voor mijn gevoel dus ver en ver voorover) was om op 1 minuut voor 12 te gaan zitten. Als de grote wijzer die door je bovenlichaam normaalgesproken op de 12 hoort te staan, dan moeten achteroverhangers voor hun gevoel constant op 1 minuut voor 12 gaan zitten om recht te blijven. En voor de rug van je paard is het trouwens ook helemaal niet verkeerd als je een tijdje iets naar voren geleund rijdt. Dat heet niet voor niets de ontlastingszit (die je dan ook weer in allerlei gradaties hebt).![]()
Ik zou eens iemand op de grond instrueren om tegen jou te zeggen wanneer je volgens hun rechtop zit terwijl jij met de minuten voor 12 gaat experimenteren. Ik zat er maar net achter en voor mij was 1 minuut voor 12 al een enorme val voorwaarts, maar ik denk dat jij voor je gevoel eerder op 5 a 10 minuten voor 12 zult zitten als je recht zit.
Verder vind ik het mooie foto's. Heel erg fijn om eens een ruiter te zien die niet op elke foto de sporen tussen de ribben geklemd heeft!
1 over twaalf zeker?
TS zakt iets in haar bovenrug, die wordt krom. Waardoor ze een wat passieve zit krijgt.
xAntoinettex schreef:Nu zit ze 1 over 12 ja.
Ze bedoelt dat TS voor haar gevoel voorover moet gaan zitten, dus 1 voor 12.
Janine1990 schreef:xAntoinettex schreef:Nu zit ze 1 over 12 ja.
Ze bedoelt dat TS voor haar gevoel voorover moet gaan zitten, dus 1 voor 12.
Nee ze zit 1 voor twaalf. Ik weet niet waar de grote wijzer staat ten opzichte van de twaalf (en dus de kleine wijzer!) bij jou als het 1 over 12 is, maar bij mij zit hij dan voorbij de kleine wijzer en 12. Dus voorover.
Als ze 1 voor 12 gaat zitten staat de wijzer voor de twaalf en zit ze dus achterover. Ofwel bovenlichaam achter de loodlijn vs. bovenlijn voor de loodlijn.
Maar ik zal wel geheel achterlijk zijn.
Er zijn twee mensen die zeggen wat voor mij gevoelsmatig niet klopt
Dus ik ga er vanuit dat jullie gelijk hebben, maar ik heb geen flauw idee waar de logica is
Misschien moet ik opnieuw leren klokkijken
Janine1990 schreef:Nee ik snap er werkelijk geen hout vanEr zijn twee mensen die zeggen wat voor mij gevoelsmatig niet klopt
Dus ik ga er vanuit dat jullie gelijk hebben, maar ik heb geen flauw idee waar de logica is
Misschien moet ik opnieuw leren klokkijken

Iedereen heeft gelijk.