misschien toch onze laatste B proef.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Re: misschien toch onze laatste B proef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 18:00

Wauw wat een tips super bedankt en de complimenten!

Ik zag ook dat iemand zij over de impuls vind het super knap dat je het vanaf een foto kan zien! Die zijn toch wel laag aan cijfers zeg ik wel! De eerste proef was een 5 en de 2e proef een 6 en dit zijn dan foto's uit de eerste proef.

Over het zadel die laten we ieder jaar nakijken voor hem dan omdat ie toch steeds extra spiertjes krijgt. We laten hem nakijken door de gene die deze zadels maakt dus daar moet eigenlijk niks mis mee zijn.
Het kan natuurlijk door het zadel komen dat ik niet lekker door zit.
Maar vind het gewoon zo gek dat anderen mensen die op hem rijden wel lekker door op hem kan zitten.

Balkjes rijden zelf heb ik nog niet gedaan heb het alleen tijdens het longeren een keer gedaan.
Het komt dat ik het bijna nooit doen omdat ik het alleen doe en eigenlijk geen zin meer heb na het rijden om het op te ruimen :+

Ik denk dat ik dan nog dit jaar in de B blijf rijden dan.
We zitten namelijk er al een jaar in (plus onderlingen ondertussen) dus dacht ben het wel zat :p
Maar indd ik ben nog niet boven de 195 gekomen nog niet eens boven de 190 punten.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 18:07

Eerste proef zoals op de foto's
Afbeelding

En tweede proef helaas geen foto's
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:10

Dat zijn tenminste opmerkingen waar je iets mee kunt, laat dit aan je lesgever zien en doe er je voordeel mee. Want in de L1 zal je ook vast wel zo af en toe wp rijden maar elke keer maar weer afwachten of het net wel of net niet is , daar is geen bal aan. Wedstrijdrijden kost een hoop geld en dan is het wel zo fijn dat je je paard echt goed voor elkaar hebt en gewoon voor de bovenste plekken kunt rijden. En voor minimaal 65 %.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 08:11

Elke wedstrijd stuur ik me protcols door naar me instrecteur.
Ja daar heb je indd gelijk in dat wedstrijden best duur zijn...
Ik heb gevraagd thuis of ik in november een wedstrijd mag rijden in de B :)

Ik heb mijn protcols trouwens allemaal even bij gepakt en mijn impuls is nooit hoger geweest dan 6...

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:57

Ik had ook nooit hoger dan een 5 of 6. Mijn laatste wedstrijd had ik een 7! Dit heb ik grotendeels voor elkaar gekregen door heel veel overgangen stap draf stap te maken. En dan beginnen met 1 pas stap en weer aandraven en als dat goed gaat dit steeds meer uitbreiden naar meer passen stap. Ook echt laten wachten op je hulp voordat hij terug mag naar stap!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:01

Sizzle schreef:
De meeste mensen mochten willen dat ze het paard zo mooi voor de loodlijn kunnen rijden. Die middendraf foto is prachtig, paard is geconcentreerd, verruimd de pas en verlengt het frame. Ik vind het een verademing in vergelijk tot de op de kop lopende paarden die je meestal ziet :)
Ik weet natuurlijk niet hoe hij voelt, maar als je hulpen goed doorkomen dan zou ik mooi promoveren.
Als hij nog wat op de handrem loopt of onrustig is met het hoofd dan zou ik nog wachten.

Ik ben het hier volledig mee eens,hou alsjeblieft deze hoofdhalshouding als referentie,genot om je foto's te bekijken!!!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 19:49

Weer zoon leuke compliment! dankje :)!!