Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
luckyluuk schreef:Ben dan wel benieuwd hoe hij de paardjes zo fijn afleverd. Heb wel gehoord dat de man de paarden een hele dag aan een boom vastbindt, zodat ze leren vast te staan. En op 3 jarige leeftijd wordt er al vol op gereden.Ken iemand die ook bij hem zo,n mak paard gekocht had van 3 jr. de vrouw was nogal bang aangelegd, dus na een maand kwam meneer nog een keer uit belgie, om de pony even aan te pakken. Hij heeft dat arme beest helemaal afgejakkerd stond te zweten en te trillen en kon bijna niet meer op zijn benen staan. Ja zo krijg je ze wel mak . t'is bijna een dood paard voor een 4 jarige inmiddels zit geen leven in. Toen ben ik eens ff gaan googlen en kwam ik uit op iemand die stage liep op dat adres en heb haar toen gevraag hoe ze met de paarden omging, nou dat is niet fijn. Het meisje vond het heerlijk omdat ze ook veel mocht rijden(geen eigen paard), maar de omgang met de paarden nee dank u.
Manon_G schreef:Geerr schreef:Wat leuk zeg!
Heel veel plezier met je paard!
En... bij angelique krijgt hij een super plekje!
Ik krijg NH lessen van haar, vandaar dat ik haar ken
Ja! Mijn dochter lest sinds vorig jaar zomer bij haar en ik ben heel blij met de manier waarop zij omgaat met de paarden. Het zal voor mij wel af en toe afzien worden qua kou en slecht weer enzo, maar voor de paarden is het echt super.
anjali schreef:Is dat ook van belang als je niet met je paard gaat fokken?
Manon_G schreef:luckyluuk schreef:Ben dan wel benieuwd hoe hij de paardjes zo fijn afleverd. Heb wel gehoord dat de man de paarden een hele dag aan een boom vastbindt, zodat ze leren vast te staan. En op 3 jarige leeftijd wordt er al vol op gereden.Ken iemand die ook bij hem zo,n mak paard gekocht had van 3 jr. de vrouw was nogal bang aangelegd, dus na een maand kwam meneer nog een keer uit belgie, om de pony even aan te pakken. Hij heeft dat arme beest helemaal afgejakkerd stond te zweten en te trillen en kon bijna niet meer op zijn benen staan. Ja zo krijg je ze wel mak . t'is bijna een dood paard voor een 4 jarige inmiddels zit geen leven in. Toen ben ik eens ff gaan googlen en kwam ik uit op iemand die stage liep op dat adres en heb haar toen gevraag hoe ze met de paarden omging, nou dat is niet fijn. Het meisje vond het heerlijk omdat ze ook veel mocht rijden(geen eigen paard), maar de omgang met de paarden nee dank u.
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken. Wat ik zie is dat de paarden graag bij hem zijn, trekken naar hem toe als je bij hem in de buurt rijdt. Verder heb ik hem en het meisje wat er nu rijdt, alleen maar met rust zien rijden. Hij verwacht wel antwoord van het paard als hij iets vraagt, maar ik vind dat persoonlijk positief, zolang je iets vraagt wat het paard ook kan.
Ik heb tot nu vooral zorg gezien bij hem, bijvoorbeeld toen mijn dochter kwam rijden, wilde hij er even een jeugdzadeltje opleggen, maar hij vond dat niet goed liggen op CJ en ging heel voorzichtig passen en meten om te kijken of dat te doen was voor eventjes met een licht kind erop. Verder stapt hij bijvoorbeeld echt met aandacht op en af en heb ik hem niet zien raggen terwijl ik met hem (op jong paard) in het bos was (3 uur nu totaal). Of iets heel anders: appel geeft hij in stukjes want anders valt het op de grond en eten ze modder.
De paarden die aan het werk zijn en moeten wachten, staan idd vast en bij hen op de ranch betekent werken niet een uurtje rijden, dat betekent gewoon een halve dag aan het werk in praktische zin (er wordt op gereden om andere paarden van de wei te halen bijvoorbeeld). Cowboy style, als hij even iets anders doet, zet hij ze vast, gezadeld en al. Paarden doen dat allemaal rustig. Ik geloof dus ook best dat hij paarden vast zet om ze dit te leren.
Wat ik absoluut niet herken, is de haast om snel een paard te trainen. Ik had CJ meteen mee naar huis kunnen nemen maar hij wilde graag nog wat training afmaken. Toen ik vroeg hoe lang dat zou duren, zei hij '6 weken als je haast hebt, maar liever 3 maanden dan kan ik voldoende pauze geven tussendoor'. (zat bij aankoopprijs in). Dus misschien zijn er ook mensen die hem vragen een paard snel te trainen, ik heb niet het idee dat hij dit uit zichzelf voorstaat.
Ik kom daar natuurlijk als klant en ik zie niet alles, wat ik echter tot nu toe heb gezien, vind ik functioneel, praktisch en rustig.
troi schreef:@anjali:
Wat heeft dat te maken met zuinigheid?
Dat heeft te maken met het maken van een gebruikspaard dat onder alle omstandigheden zijn werk doet. Simpelweg andere prioriteiten dan presteren binnen vier hekjes in altijd constante omstandigheden.
Les in een natuurgebied, dat is even heel wat anders. Otte001 schreef:[ [url=m/v90rHR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het belangrijkste is dat je een goed gevoel hebt bij het paard. Ik heb vorig jaar ook een paard bij Rik gekocht en ben er heel erg blij mee. Het moest er eentje zijn die niet snel schrok en waar alle knoppen op zaten. Dat is zeker gelukt. Gisteren passeerde er een luchtballon 15 m boven ons hoofd, mevrouw was helemaal niet onder de indruk van de ballon en bleef de hele tijd staan.
Ben heel benieuwd hoe mijn paard daarop zou reageren! Mooie foto ook trouwens! Marimink schreef:Wat leuk dat je CJ gekocht hebt! Ik heb zelf ook een paard gekocht bij Rik Raats. Een groene, 5-jarige merrie, die daar al op jonge leeftijd naartoe is gekomen. Ze heeft eerst mogen uitgroeien, en wordt nu opgeleid op een tempo dat haar geen stress oplevert. Ze heeft tijdens haar hele opleiding dan ook nog geen voet verkeerd gezet en ze ontwikkelt zich tot een solide, zelfverzekerd paard. Wat betreft de negatieve reacties op het eerste bericht: ik kom er sinds ik mijn paard gekocht heb drie tot vier keer per week en heb nog niets gezien dat niet door de beugel kan.
Manon_G schreef:Marimink schreef:Wat leuk dat je CJ gekocht hebt! Ik heb zelf ook een paard gekocht bij Rik Raats. Een groene, 5-jarige merrie, die daar al op jonge leeftijd naartoe is gekomen. Ze heeft eerst mogen uitgroeien, en wordt nu opgeleid op een tempo dat haar geen stress oplevert. Ze heeft tijdens haar hele opleiding dan ook nog geen voet verkeerd gezet en ze ontwikkelt zich tot een solide, zelfverzekerd paard. Wat betreft de negatieve reacties op het eerste bericht: ik kom er sinds ik mijn paard gekocht heb drie tot vier keer per week en heb nog niets gezien dat niet door de beugel kan.
He wat leuk, dan komen we elkaar vast tegen, denk dat ik je al heb zien lopen. Welk paardje is van jou?