Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
karijn schreef:Wat een gaaf beest! Prachtig.
Ik snap best dat je ten tijde van de shoot misschien had willen voorkomen dat het spektakel zou worden maar ik vind het zonde van de foto's. Ik zou echt voor een nieuwe serie foto's gaan.
karijn schreef:Dat bedoel ik ook. Je hoeft hem niet anders te laten lopen maar het uitgooien van je ankers maakt je houding slecht en dat doet afbreuk aan het totale plaatje. Dat probeer ik te zeggen. Dus een nieuwe shoot en dan trots en fier rechtop zitten. Zeker als hij uit zichzelf niet anders loopt, zou ik het zeker proberen.

Eef_Bam schreef:Als eerste op basis van de foto's: wat een gaaf paard om te zien en knap dat jullie zo snel door de klasses gevlogen zijn!
Het filmpje werd ik echter minder blij van, ik zie heel veel spanning en spektakel, maar weinig takt en losgelatenheid. Ik zou hem af en toe zelfs licht onregelmatig willen noemen achter...
Heb je hem röntgenologisch laten keuren bij aankoop?

Citaat:Dit paard is juist ongelooflijk los en het klinkt heel raar hij kan niet anders draven, vorige eigenaar is er serieus weleens op aangesproken door juryleden dat deze draf niet gevraagd word in de lagere klasses, maar dit paard kan gewoon niet anders draven, hij draaft ontzettend groot, onregelmatig is hij zeker niet maar hij maakt het zichzelf af en toe veelste moeilijk en zoekt dan z'n ritme/tact, en een staartenzwiepert is het altijd is geweest maar spanning nee dat heeft hij niet.
Knap! En ik vind je hoofdstel ook prachtig, welke is dat?
knollentuin schreef:Ik vind dat je daar een prachtig paard hebt, maarrrr ik ga wel mee de de critici hier, hoe knap ook dat je in zo korte tijd naar het zz-l gereden bent ik zie een aantal dingen waar ik als je mijn leerlung was of als t mijn paard was mee aan de slag zou gaan.
Het paard loopt in een houdibg en is te traag in het achterbeen, hij loopt in een houding en die houding is in mijn ogen niet helemaal hoe het hoort, het ziet er spectaculair uit en juryleden belonen het ( vokgens mij zijn daar hele discussies over op bokt) en daarom wordt er zo doorgetraind.
Paard zwiept enorm met de staart dat duidt op spanning, je repliek dat je paard geen spanning heeft gaat hier niet op, je paard geeft spanning aan en je vangt dat signaal niet op.
Dit allemaal komt misschien heel negatief over maar zo is dat niet bedoeld, het is positief bedoeld om je te motiveren hiermee aan de slag te gaan zodat je niet alleen beter scoort op wedstrijden maar beter leert rijden en voelen.
Het verhaal dit is hoe hij beweegt is me te makkelijk, hij moet sneller in het bewegibgsritme en in het filmpje is helemaal goed te zien hoe hij niet van achteruit komt, dit is een zweefdraf en die is niet gewenst.