Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:50

Wat een gaaf paard, je rijd 'm goed!

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 09:51

Starbreeze schreef:
Grappig TS, ik ken dit paard nog van toen hij een klein Vikkie'tje was :D toen had hij ook al zo'n aparte expressieve draf! Veel plezier en succes met hem.

Haha echt wie ben je dan ? :Y)

karijn

Re: Vikkie ZZ-Licht by Queelens Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:49

Wat een gaaf beest! Prachtig.
Ik snap best dat je ten tijde van de shoot misschien had willen voorkomen dat het spektakel zou worden maar ik vind het zonde van de foto's. Ik zou echt voor een nieuwe serie foto's gaan.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:19

Schitterend paard, een schimmel blijft toch altijd wat extra's houden hihi.

Houding is op de eerste foto's misschien niet zo mooi maar zoals iedereen in het filmpje kan zien is dat een moment opname. Het lijkt me ook geen makkelijk paard om uit te zitten gezien haar krachtige draf.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 14:31

karijn schreef:
Wat een gaaf beest! Prachtig.
Ik snap best dat je ten tijde van de shoot misschien had willen voorkomen dat het spektakel zou worden maar ik vind het zonde van de foto's. Ik zou echt voor een nieuwe serie foto's gaan.

Dankjewel, spektakel of geen spektakel een andere shoot zal niet werken want hij loopt nu eenmaal niet anders. Hij was nu wat heter het enige wat nu anders was was dat ik af en toe m'n anker uit moest gooien.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:41

Dat bedoel ik ook. Je hoeft hem niet anders te laten lopen maar het uitgooien van je ankers maakt je houding slecht en dat doet afbreuk aan het totale plaatje. Dat probeer ik te zeggen. Dus een nieuwe shoot en dan trots en fier rechtop zitten. Zeker als hij uit zichzelf niet anders loopt, zou ik het zeker proberen.

Billy_Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:13

Wat een krachtpatser zeg, echt een machtig paard!!
Ik vind het ook knap hoe mooi wit hij altijd is :P

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:23

Wat een gave bink zeg! Kennis van me heeft ook schimpie van Corland maar die draf komt geen cm in de buurt van die van jou haha. Veel succes met em!

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 21:04

karijn schreef:
Dat bedoel ik ook. Je hoeft hem niet anders te laten lopen maar het uitgooien van je ankers maakt je houding slecht en dat doet afbreuk aan het totale plaatje. Dat probeer ik te zeggen. Dus een nieuwe shoot en dan trots en fier rechtop zitten. Zeker als hij uit zichzelf niet anders loopt, zou ik het zeker proberen.

Weet ik word aan gewerkt haha ;)

zoutvaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:06

Mooi beest heb je zeg.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:30

Gaaf paard!
Veel succes straks op je 2e zzl wedstrijd.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:33

WOW WAT EEN GAVE KNOL!!!

VEEEEL FOTOS PLAATSEN!! :))

Ik wil je ook complimenteren op dr manier waarop je met de kritiek omgaat!! :j

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 01:23

Eef_Bam schreef:
Als eerste op basis van de foto's: wat een gaaf paard om te zien en knap dat jullie zo snel door de klasses gevlogen zijn!

Het filmpje werd ik echter minder blij van, ik zie heel veel spanning en spektakel, maar weinig takt en losgelatenheid. Ik zou hem af en toe zelfs licht onregelmatig willen noemen achter...
Heb je hem röntgenologisch laten keuren bij aankoop?

licht ik vond m eigenlijk soms best onregelmatig, echter ook met 1 voorbeen (of dat lijkt zo door de spanning? )

vind t wel n erg gaaf paard en TS je zit echt goed/stil :) :)

leuk paardje, leuke fotos filmpje vond k dan wat minder sorry

maaar veel geluk met hem komt goed want je zit netjes:)

edit

Citaat:
Dit paard is juist ongelooflijk los en het klinkt heel raar hij kan niet anders draven, vorige eigenaar is er serieus weleens op aangesproken door juryleden dat deze draf niet gevraagd word in de lagere klasses, maar dit paard kan gewoon niet anders draven, hij draaft ontzettend groot, onregelmatig is hij zeker niet maar hij maakt het zichzelf af en toe veelste moeilijk en zoekt dan z'n ritme/tact, en een staartenzwiepert is het altijd is geweest maar spanning nee dat heeft hij niet.

sorry had dit niet gezien maar hij wil dus graag te veel?/te hoog/hard/? oid en daarom zijn er storingen?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 05:16

Wat zijn jullie een gave combi zeg! :D

Verwijderd00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 06:51

Wat een ontzettend leuk paardje! Echt een knapperd, zeg!
Heel veel succes en plezier nog samen!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 06:59

Ik vind dat je daar een prachtig paard hebt, maarrrr ik ga wel mee de de critici hier, hoe knap ook dat je in zo korte tijd naar het zz-l gereden bent ik zie een aantal dingen waar ik als je mijn leerlung was of als t mijn paard was mee aan de slag zou gaan.
Het paard loopt in een houdibg en is te traag in het achterbeen, hij loopt in een houding en die houding is in mijn ogen niet helemaal hoe het hoort, het ziet er spectaculair uit en juryleden belonen het ( vokgens mij zijn daar hele discussies over op bokt) en daarom wordt er zo doorgetraind.
Paard zwiept enorm met de staart dat duidt op spanning, je repliek dat je paard geen spanning heeft gaat hier niet op, je paard geeft spanning aan en je vangt dat signaal niet op.
Dit allemaal komt misschien heel negatief over maar zo is dat niet bedoeld, het is positief bedoeld om je te motiveren hiermee aan de slag te gaan zodat je niet alleen beter scoort op wedstrijden maar beter leert rijden en voelen.
Het verhaal dit is hoe hij beweegt is me te makkelijk, hij moet sneller in het bewegibgsritme en in het filmpje is helemaal goed te zien hoe hij niet van achteruit komt, dit is een zweefdraf en die is niet gewenst.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 07:12

De foto's zijn echt gaaf, wat een immens tof paard heb jij onder je kont! Lopen kan die zeg, kan me indenken dat jullie zo door de klasses zijn gevlogen :j Knap! En ik vind je hoofdstel ook prachtig, welke is dat?

Ik ga wel mee met de critici dat hij op film niet regelmatig is, ik dacht vooral door tactfouten door de spanning. Hij geeft té veel nu (wat hem wel echt siert, heerlijk werkwillig paard zo te zien), maar te weinig door het lijf. Wat Knollentuin zegt over het trage achterbeen sluit ik me ook bij aan. Wat dat betreft is jouw beenhouding ook geen "symptoom" van het feit dat hij te heet is, maar juist hetgeen wat weggeeft hoe je paard gereden is: te veel op hand, te weinig op been. Om dat achterbeen er beter bij te krijgen (houdinkje eruit) en spanning af te kunnen laten vloeien ga je juist met je been eraan moeten rijden. Daar kun je hem meer mee begeleiden, wat ook de spanning tussen de oortjes kan laten afnemen :)

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 07:37

Wat een gave schimmel! <3
Ik had mijn 3 jarige Zhivago X Corland gekocht omdat ik een allround paard wilde en dacht dat dat met Corland wel goed kwam... Als ik deze zie lopen vrees ik voor een carrière switch :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 07:57

Wat een gigantisch gaaf paard! Moet niet simpel zijn, met die grote draf. Maar hij heeft uitstraling

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:17

Práchtig paard!!

Harde kritiek, maar wel waar. Alles is al gezegd en jouw benen op de foto's stoorden mij ontzettend. Máár ik geloof (na het zien van het filmpje) echt wel dat het paard zo liep als jij zegt, en dat je af en toe de ankers moest uitgooien. Maar dat hoeft niet altijd zo in je houding te zien te zijn. Echter snap ik wel dat je het doet, want naast dat jij een heel bewegelijk en vrij overdreven paard (in zijn bewegingen) hebt, vind ik ook dat jij dezelfde 'soort' houding hebt. Dit komt uiteraard omdat je de bewegingen van je paard op moet vangen en mee moet zitten, maar ik heb het idee dat het ook iets minder overdreven uitgezeten kan worden.

MAAR ik vind jouw houding op het filmpje wel heel goed, je ZIT echt op je paard en beweegt goed mee. Wel ben ik van mening nog steeds van mening dat het ietsjes minder overdreven uitgezeten kan worden.

Het gebeurd iedereen wel eens dat je paard heet wordt, en dat kan in je houding zichtbaar worden. Geen enkele ruiter kan mij het tegendeel wijs maken. Ik vind de meesten hier dan ook vrij hard. Plaats maar eens een filmpje van jezelf...

De foto's zijn mooi en je mag er trots op zijn. Jij weet zelf wel dat je beter kan!

Wel vind ik dat je paard gespannen is op het filmpje.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:20

knollentuin schreef:
Ik vind dat je daar een prachtig paard hebt, maarrrr ik ga wel mee de de critici hier, hoe knap ook dat je in zo korte tijd naar het zz-l gereden bent ik zie een aantal dingen waar ik als je mijn leerlung was of als t mijn paard was mee aan de slag zou gaan.
Het paard loopt in een houdibg en is te traag in het achterbeen, hij loopt in een houding en die houding is in mijn ogen niet helemaal hoe het hoort, het ziet er spectaculair uit en juryleden belonen het ( vokgens mij zijn daar hele discussies over op bokt) en daarom wordt er zo doorgetraind.
Paard zwiept enorm met de staart dat duidt op spanning, je repliek dat je paard geen spanning heeft gaat hier niet op, je paard geeft spanning aan en je vangt dat signaal niet op.
Dit allemaal komt misschien heel negatief over maar zo is dat niet bedoeld, het is positief bedoeld om je te motiveren hiermee aan de slag te gaan zodat je niet alleen beter scoort op wedstrijden maar beter leert rijden en voelen.
Het verhaal dit is hoe hij beweegt is me te makkelijk, hij moet sneller in het bewegibgsritme en in het filmpje is helemaal goed te zien hoe hij niet van achteruit komt, dit is een zweefdraf en die is niet gewenst.

Ik vind het een ongelooflijk leuk dier maar ga wel mee met bovenstaand. Paard loopt voor onder je uit, drukt de rug weg en komt achter niet voldoende mee. Je hebt daardoor wel een mooi voorbeen maar niet de lossigheid in de rug en een ondertredend achterbeen. Voor de beweging begrenzen en achter erbij en dan weer uitbouwen. Ik snap wel een beetje waarom veel mensen zo rijden, het ziet er spectaculair uit en de grote namen doen het ook.. maar of het goed is voor je paard?

Succes met je wedstrijd!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:51

Wat een leuk dier zeg! En dan met een springafstamming!
Ik snap wel dat je hem scherp moet houden maar je krijgt hem niet beter voor je been of scherper door hem maar heel hard naar voren te rijden. Daar jaag je hem alleen maar mee uit elkaar en meer op de hand. Hij moet zeker scherper en actiever doortreden achter. Hij misbruikt de draf nu eigenlijk om net geen mooie aanspanning in ontspanning te maken. Hij zet zich wat vast en gaat dan steken met het voorbeen. En maakt daarin ook veel tactfouten. Hij zal door veel tempowisselingen en het correct naar de hand toerijden losser moeten worden in zijn lichaam. Dat hij een verende verbinding over de bovenlijn gaat maken. Dat gaat hij waarschijnlijk moeilijk vinden. Hij verstopt zich nu in een zweefdraf. En hij laat jou niet helemaal fijn zitten want je zal meer op je kont moeten gaan zitten. Schouders terug, bekken kantelen en meer op je zitbeenknobbels zitten.

Het is een gaaf dier met zeker nog potentie maar er zijn basisdingen die je niet mag overslaan, anders loop je vast.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:00

Gaaf dier!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:24

Ik vind het een mooi paard maar om eerlijk te zijn vind ik jouw houding alles behalve, ook op het filmpje.
Ook ik zie een onregelmatigheid van achteren.
Ik vind hem niet eens groot draven, eerder zoals Suzanne zegt, stekerig. Bovendien vind ik hem hectisch wat het jou ook niet makkelijker maakt.
Dat hij niet klein kan draven, kan hij het niet of kan jij het niet?
Als een shower als Totilas klein en simpel kan draven moet deze het toch ook kunnen?

Ik ga met Suzanne mee wb de tips.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:35

Wat een prachtig dier!!! <3

En ik vind dat je hem prima rijd, succes met wedstrijden