Deau (3 jaar) met haar verzorgpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Curly_sue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:45

te schattig gewoon <3

BloemBloem

Re: Deau (3 jaar) met haar verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 14:46

Zo is het Musiess!

Zo ontaard ben ik niet hoor ;-) :))

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:49

BloemBloem schreef:
Ja moraalridders.... Of jullie nog nooit een paar minuten zonder cap op een paard of een pony hebben gezeten????

Oh ja hoor, niet op die leeftijd maar ook ik ben wel eens zonder cap op de pony gaan zitten (op mijn paard haal ik het niet in mijn hoofd).
Hoe dan ook, het blijft niet slim ;) en dat weet je zelf ook wel.
Maargoed, andere discussie.

Het zijn inderdaad super leuke foto's!

Bedenk overigens wel:
"De wet bepaalt dat de bezitter van een dier aansprakelijk is voor de door het dier aangerichte schade. De bezitter is degene die het dier voor zichzelf gebruikt. De bezitter zal doorgaans ook de eigenaar van het paard zijn".
Heb je nog gedoe met "eigen energie" van het paard.
Maargoed, vraag rijst wel of de eigenaar hiervan weet. :)
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 07-09-15 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 14:53

Ja hoor Snorlex de eigenaar weet hiervan :-)

Deau weet van de regels, zo weet ze heel goed dat ze het land niet mee in mag als ik de pony voor haar pak :-)

Lijk wel gek dat ik verantwoording af moet leggen omdat ik een topic plaats.

Een ongelukje zit overigens altijd in een klein hoekje. Fietsen zonder zijwielen, dat is pas spannend ;-)

Dus adem in, adem uit....

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:57

BloemBloem schreef:
Zo is het Musiess!

Zo ontaard ben ik niet hoor ;-) :))

Iedereen doet wel onverstandige dingen.. bewust of onbewust.

Laatst zat ik in de tram. Stak er een moeder met 3 kinderen (1 aan de hand vast, en 1 in zo'n draagtas voorop en een in de buggy) zo voor de tram langs. De tram in zn ankers.. iedereen ondersteboven in t looppad. En mevrouw buitem nog eem grote mond ook.

Het is hier noet van toepassing. Maar er zijn dingen onverantwoordelijker dan wat jij nu doet.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:00

Leuke pony en leuk meiske! <3

Ik wil niet zeuren hoor, maar vrouwelief, wees alsjeblieft voorzichtig op je dochter. Een fiets kan niet op je dochter d'r hoofdje gaan staan en een pony wel. Zou toch jammer zijn als dat mooie koppie van nu nooit meer jongens gaat aantrekken later, omdat ze er dan niet meer is. -O-

Ik snap dat je denkt; Zeikerds ik weet wat ik doe. Begrijp ik ook hoor maar alsjeblieft wees er secuur op. Ookal gaat ze nooit vallen. Better safe than sorry, nu en voor later als ze zelf naar ponylief toe mag.

Knap trouwens dat ze al draaft etc!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 15:02

Dan kom ik in de categorie bewust onverstandig :+

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:06

moraalridders..ja, wel moraalridders die gewoon niet willen dat er iets met dat mooie dochtertje van je zou gebeuren ;)

als je weet hoe paarden werken, dan weet je ook dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
maar schattig is het zeker, en knap..galloperen heeft mijn 7 jarige nl nog niet eens onder de knie :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 15:08

Blabla1980 schreef:
moraalridders..ja, wel moraalridders die gewoon niet willen dat er iets met dat mooie dochtertje van je zou gebeuren ;)

als je weet hoe paarden werken, dan weet je ook dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
maar schattig is het zeker, en knap..galloperen heeft mijn 7 jarige nl nog niet eens onder de knie :)

En dat is heel lief, maar tegelijkertijd heel hypocriet, dat is wat ik ervan vind :-)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:10

BloemBloem schreef:
Blabla1980 schreef:

En dat is heel lief, maar tegelijkertijd heel hypocriet, dat is wat ik ervan vind :-)

hoezo hypocriet dan?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 15:12

Omdat ik bijna 100% zeker weet dat jullie of jullie kindjes ook wel eens zonder capje op "paardje" heeft gereden op een kinderboerderij, kermis of vrijmarkt oid :-)

Nu post ik een foto van het uitstappen op een laantje wat nog geen 2 meter is en laat haar even stilstaan voor een foto en dan ben ik niet verantwoordelijk bezig. Ik vind dat nogal overdreven, maar goed
... dat is bokt :-) :+

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:16

Leuk als die kleintjes zo opgaan in hun pony verzorging!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:16

BloemBloem schreef:
Omdat ik bijna 100% zeker weet dat jullie of jullie kindjes ook wel eens zonder capje op "paardje" heeft gereden op een kinderboerderij, kermis of vrijmarkt oid :-)

Nu post ik een foto van het uitstappen op een laantje wat nog geen 2 meter is en laat haar even stilstaan voor een foto en dan ben ik niet verantwoordelijk bezig. Ik vind dat nogal overdreven, maar goed

weet je, daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in.
Mijn eerste reactie was dat ik mijn kind nooit 2 seconden op een pony zet zonder cap...maar nu ik erover nadenk heeft ze inderdaad wel eens op zo'n kermis pony gezeten zonder cap...

mischien toch hypocriet....maar niet minder goed bedoeld ;)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:18

Lijkt me echt een gouden pony! Wat een geduld straalt 'ie uit. :D Kan me voorstellen dat je meegeniet met je dochter!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 15:19

Blabla1980 schreef:
BloemBloem schreef:

weet je, daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in.
Mijn eerste reactie was dat ik mijn kind nooit 2 seconden op een pony zet zonder cap...maar nu ik erover nadenk heeft ze inderdaad wel eens op zo'n kermis pony gezeten zonder cap...

mischien toch hypocriet....maar niet minder goed bedoeld ;)

;-)

Bedankt Denise! Pony is echt geweldig!

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:27

Wat een leuk stel samen!

Wat een brave pony zeg!
Staat die in Katwijk, of zie ik het verkeerd?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 15:29

shetjeIris schreef:
Wat een leuk stel samen!

Wat een brave pony zeg!
Staat die in Katwijk, of zie ik het verkeerd?

Nee hoor, dat zie je goed :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:29

Lief!! Mooie pony! :)

paardjes131

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:37

Wat een leuk duo zeg !
om trots op te zijn :o
trek je niks aan van die anderen ik neem aan dat je zelf de risico's wel weet en dat niet heel bokt zich daar mee hoeft te bemoeien ;)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:25

Uiteraard hoef je geen toelichting te geven bij iedere opmerking van de "moraal ridders "
En even terugkomend op je reactie of niemand van ons ooit iets stoms doet in de omgeving van en met paarden??
Natuurlijk wel!! vandaar dat je ook zo een ( over?)bezorgde reacties krijgt.
Ook voor jou geld adem in.......adem uit.
En dat topic.......lekker laten staan, want naast wat puntjes van "kritiek" staan er érg leuke foto's!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:27

Ohh wat schattig <3

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:50

bloem bloem ik vind het echt hele leuke foto's,ik kan niet snappen dat je al maanden op cappen jacht bent.Mijn kindje rijd dus ook net voor dat ze 2 was had ze al een capje, gewoon van marktplaats daar staan er genoeg xs jes te koop. Ik had het de volgende dag binnen. ( casco nori past zeer goed en ook goed te verstellen, bovendien heel schattig)

Maar ik wil wel alle ouders hier benadrukken geef zelf ook het voorbeeld door je cap te dragen en eventueel je body protector. want het advies is goed bedoeld maar welk signaal geef je zelf af?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:27

Bla bla....... mijn hemel :+

Prachtig kind heb je Cin!
En wat leuk dat ze er zoveel plezier aan beleeft en je een uber brave pony hebt gevonden.

Oh, en mijn buurjongetje klapte net keihard van de glijbaan tegen mijn schutting, zonder helm zeg! Verdulleme?
Blij dat mijn schutting niet stuk is......

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:31

Wat flauw dat iedereen doet alsof het heel overdreven is dat bokkers zeggen dat het toch slimmer is een cap te dragen..

Erg schattige foto's trouwens!

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:40

wat een prachtige dochter en pony!