Elster paardenmarkt 2015 [Elst GLD]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:15

Is het 7 september?
Weet iemand welke bus het dichtsbij komt?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:19

Lijnen 331, 14 en 35 alle drie :j maar sowieso is het station nog geen 5 minuten lopen :)

Libra76

Re: Elster paardenmarkt 2015 [Elst GLD]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:50

Wat zijn ongeveer de prijzen voor een onbeleerde a/b pony

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:52

yups wij gaan ook. tenminste moet nog oppas regelen voor de oudste.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 13:24

Haha Liset, jij bent vast wel om te kopen met een frietje gok ik? :))

christaerik schreef:
Wat zijn ongeveer de prijzen voor een onbeleerde a/b pony

Ik denk dat je dan vanaf 150,- zit afhankelijk van leeftijd, geslacht, papier en hoe laat je biedt?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:35

BarbaLala schreef:
Haha , jij bent vast wel om te kopen met een frietje gok ik? :))

Mwah, wel met iets anders goud-geels na mijn werkzaamheden _O- En voor die tijd houd ik ook van poffertjes :D

Ik hoop dat het weer een beetje mee zit maandag. Temperatuur vind ik niet van belang, maar hopelijk wel droog.. :(:) Vind het altijd zo sneu als al die dieren zo nat regenen!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:51

Voor hoeveel kun je er een leuke shetlander kopen?
Iemand misschien een idee haha :P

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 14:21

Amaryllis schreef:
Mwah, wel met iets anders goud-geels na mijn werkzaamheden _O- En voor die tijd houd ik ook van poffertjes :D

Ik hoop dat het weer een beetje mee zit maandag. Temperatuur vind ik niet van belang, maar hopelijk wel droog.. :(:) Vind het altijd zo sneu als al die dieren zo nat regenen!

:D Bierrrrrrrr

Drico schreef:
Voor hoeveel kun je er een leuke shetlander kopen?
Iemand misschien een idee haha :P

25,- heb je er een.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:22

Helaas heb ik niemand kunnen regelen die met de trailer wil rijden.. Dus dan hoop ik maar dat ik niet iets zie dat ik erg graag mee zou willen nemen. Of kijken of er ter plekke vervoer te regelen is :+ Al zou het maar gaan om een mini, dus zoveel plek neemt zo'n beestje niet in.

Of ik moet het geluk hebben dat christaerik een trailer meeneemt en niks koopt haha :') Aangezien je vlak bij mij in de buurt woont :P

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:05

Wij gaan heel vroeg en we laten denk ik de trailer thuis. Volgens mijn vriendin is er altijd wel iets te regelen

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:08

Voordeel van geen trailer mee nemen is dat je twee keer nadenkt of het de moeite wel is van het transport zoeken en zo wat minder snel een impuls aankoop doet.
Ik ga niet heen maar een aantal mensen houden wel een oogje in het zeil voor mij voor ponies met dwerggroei. Die vang ik op en geef ik de zorg die ze nodig hebben. Die moeten gewoon niet in de verkeerde handen belanden.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:16

Letsdunit schreef:
Voordeel van geen trailer mee nemen is dat je twee keer nadenkt of het de moeite wel is van het transport zoeken en zo wat minder snel een impuls aankoop doet.
Ik ga niet heen maar een aantal mensen houden wel een oogje in het zeil voor mij voor ponies met dwerggroei. Die vang ik op en geef ik de zorg die ze nodig hebben. Die moeten gewoon niet in de verkeerde handen belanden.

Maar betaal je daar dan voor? Bedoel er worden vaak grof geld gevraagd voor dwergjes. En zo houden we t wel in stand.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:50

Wat houd je in stand ? Het fokken van dwergen ? Nou die fok je niet bewust,dat overkomt je als fokker doordat 2 van je dieren het dwerggen dragen. Dat je als fokker op zo'n moment je verantwoording moet nemen voor zo'n veulen ben ik het mee eens. Helaas worden dwergen nogsteeds vaak als veulen niet herkend, tenzij ze natuurlijk heel erg gehandicapt zijn. en kunnen dan uit grote kuddes op de markt belanden. Of ik er wel of niet voor betaal is mijn zaak, grof geld is onzin.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:54

Letsdunit schreef:
Wat houd je in stand ? Het fokken van dwergen ? Nou die fok je niet bewust,dat overkomt je als fokker doordat 2 van je dieren het dwerggen dragen. Dat je als fokker op zo'n moment je verantwoording moet nemen voor zo'n veulen ben ik het mee eens. Helaas worden dwergen nogsteeds vaak als veulen niet herkend, tenzij ze natuurlijk heel erg gehandicapt zijn. en kunnen dan uit grote kuddes op de markt belanden. Of ik er wel of niet voor betaal is mijn zaak, grof geld is onzin.

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen! Het zijn normalen vragen omdat er vaak grofgeld voor dwergjes wordt gevraagd. Dat je ze zelf niet fokte snapte ik al, ik bedoel er dan alleen mee dat handelaren toch zien dat er zulke -goede in jou geval- mensen zijn die er ook nog voor willen betalen. Daardoor hou je de handel met dwergjes toch nog in stand, dat bedoel ik. Helaas zie je ze nog steeds op vrijwel elke markt dwergjes.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:00

Dat is zeker wel iets wat er voor zorgt dat je niet zomaar koopt, geen trailer bij hebben. Gelukkig weet ik precies wat ik zoek, en heb al meerdere markten bezocht zonder te kopen maar had toen wel een trailer bij :P

Apart dat je dwergjes opvangt! Zoek je dan wel weer een huisje voor ze uiteindelijk? Lijkt me niet dat je alles kan houden en soms ook diertjes tegen komt die het leven eigenlijk niet eerlijk voor is ivm pijn, ernstige afwijkingen?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:05

Kletskousz het lijkt meer of jij je aangevallen voelt. Ik lees gewoon een normale reactie van Letsdunit. Vind het wel top dat ze probeerd dit soort beestjes op te vangen, doen er maar weinig en daarom kijk ik ook voor haar mee en neem het eventueel mee als dat nodig is :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:07

ik natuurlijk ook. Woonde eerst een paar jaar in de straat, nu een paar straatjes verderop. Vorig jaar super goede stalschoenen gescoord!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:11

Voel me niet aangevallen hoor misschien denk je dat uit mijn laatste zin maar of ik wel of niet voor zo'n diertje betaal is eigen keuze :) Gelukkig staat niet op elke markt een dwerg, wel veel kromme shetten. Ik heb een fijn team mensen om me heen wat het mogelijk maakt een dwergje op te vangen. En ja soms moet je de keuze maken ze in te laten slapen, maar dan weet ik wel dat ze niet verder in verkeerde handen belanden.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:22

Vind het super dat je dat doet en ze zo de zorg krijgen die ze nodig hebben. :) Inderdaad, soms zal je wat moeten laten gaan, maar dan heb je het beste met het diertje voor gehad.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:25

Ik zit te twijfelen om te gaan.. T punt is dat ik daarna eigenlijk naar school moet, maar als ik de trailer meeneem, wordt dat lastig... En er hangt nog wat af van zondag (wel of niet verkoop van een paard)

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 00:09

Letsdunit schreef:
Voel me niet aangevallen hoor misschien denk je dat uit mijn laatste zin maar of ik wel of niet voor zo'n diertje betaal is eigen keuze :) Gelukkig staat niet op elke markt een dwerg, wel veel kromme shetten. Ik heb een fijn team mensen om me heen wat het mogelijk maakt een dwergje op te vangen. En ja soms moet je de keuze maken ze in te laten slapen, maar dan weet ik wel dat ze niet verder in verkeerde handen belanden.

Dan heb ik jou berichtje verkeerd gelezen. Mijn excuus.
Wel fijn dat je ze een goed huisje wilt en kan aanbieden absoluut. Maar ik vind, en dat is mijn mening als je ervoor betaald dat er dan wel
Soort van deze handel in stand houd, als je beetje begrijp wat ik bedoel.
Een handel ziet toch dan in dat ze nog geld opleveren, ipv verantwoordelijkheid te nemen.
Afijn, hoop ze niet tegen te komen en zowel dat ze inderdaad een goed huisje bij jou zullen treffen. :)
Heb je d'r al veel opgevangen?

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 00:45

Hoe laat is de beste tijd om te gaan ? Eerste trein vanuit Kesteren gaat om 6.25

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 07:18

vilheide schreef:
Hoe laat is de beste tijd om te gaan ? Eerste trein vanuit Kesteren gaat om 6.25

Prima tijd hoor :j markt is officieel geopend vanaf 4 uur, maar later komen is echt niet erg!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:50

Mijn stal eigenaren gaan, wellicht wat kopen. En nodigde mij uit om mee te gaan. Alles kunnen regelen, dus ik ga ook voor het eerst heen! Ze willen er optijd zijn, en is een stukje rijden... Dus om 2 uur vannacht vertrekken. (Gaaaaap) hahaha

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:22

Voor iedereen die gaat: keep me updated! Zit in de nachtdienst, en moet daarna echt even slapen dus ben er zelf pas begin middag. Gelukkig ga ik alleen spulletjes halen en geen pony's :p.. Maar alle info foto's en updates zijn natuurlijk super om te lezen in me dienst :D

Heel veel plezier alvast! :D