Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
moonforever schreef:jessdaniels schreef:Sorry maar als je paarden uitbreken en in pellets gaan staan, en er zelfs ijzerdraad in de hoefijzers vast komt te zitten moet je je toch écht even zorgen gaan maken om de staat van je weiland.
Ook: zegt* niet zecht.
Hoe vaak moet ik het zeggen ? Die staan tegen het hooi aan zodat zeil niet weg waait. En ontsnappen zullen ze niet doen. Dit is omdat ik er bij ben en het open laat staan en het weiland is gewoon goed.
Jullie kunnen ook ff x aardig doen inplaats van steeds herhalen dat slecht is enzo. Is niet spik en span.. zodra er op de plek van de wei dingen liggen haal ik gelijk af. Gaat iets kapot maak ik het gelijk.
Ik ken me eigen paarden beter als jullie?
moonforever schreef:Klopt inderdaad Eva wat je zecht,
Zo is bokt ze willen alleen alle leuke dingen zien. En wat fout is heb je heel bokt over je heen.
Ik weet het is een zootje.
Maar lig er iets in de wei wordt gelijk opgeruimd. Maar ze kijken zelf ook echt wel uit.
Staat gewoon stroom op.
En anders nog als je niet wilt dat een paard gewond raakt of iets ken je ze beter op stal houden kunnen ze niks.
Laten we gewoon gezellig houden
.
Citaat:En misschien heb jij alles op orde maar dat heeft echt niet iedereen. Bij mij is het ook niet perfect maar de paarden redden zichzelf wel hoor. Alsof ze haar paarden op een palLet met spijkers laat staan?
Mijn paard heeft meer dan een week achter prikkeldraad gestaan en er ligt nu al 2 weken een in elkaar gestorte hooi bak in het land. Nou alle paarden leven nog hoor en mankeren niks. Je kan ook overdrijven.
Caitlin_K schreef:Het lijkt mij nu wel duidelijk voor TS toch?
Niet IEDERE bokker hoeft het te zeggen, lijkt mij. Ookal ben ik het met menig bokker eens, het is niet nodig.
Ik moest lachen TS! Ik heb ook van die duivels staan die af en toe eens een rondje erf gaan en onder de stroomdaden door glippen.
Jolene85 schreef:Ongelooflijk sommige reacties hier! Na 1 of 2 x n opmerking over het hekwerk is het wel duidelijk hoor voor TS. Dit topic ging niet over de veiligheid etc (en TS weet heus wel hoe haar paarden ergens op reageren) maar om iets grappigs. Het zijn juist de paarden die in nette afgebakende weitjes en paddocks vaak wat krijgen omdat ze niks gewend zijn qua spullen in hun omgeving. Jammer dat er altijd ( vaak dezelfde) mensen op n negatieve manier reageren op iets waar het topic compleet niet over gaat. Grappige foto's en fijn dat je slimme poowns hebt die rustig blijven! Veel plezier nog!
daar moet je ook niet aan denken... Lonneke2001 schreef:Volgens bokt moeten onze paarden voortaan in een 'weide' van 30x30 meter (want dan worden de paarden niet dik) met 30 meter hoge stalen wanden, een stalen vloer en als het kan ook nog een stalen dak, zodat ze niet nat worden, het liefst geen deur want stel je voor dat ze die open krijgen![]()
Heel onrealistisch, maar als ik alle commentaren lees dan vind ik het wel wat apart wat er allemaal gevraagd word, een houten hek houd een paard echt niet tegen als hij in paniek is, en dan springt hij en heeft hij bloeddaar moet je ook niet aan denken...

..
ChristaB schreef:Ik vind het super dat je paarden zo rustig blijven. Waarschijnlijk gaan ze niet eens trekken als de draad ergens achter blijft hangen maar zoeken ze gewoon zelf een oplossing. Geweldig vind ik dat. Veel paarden denken niet meer voor zichzelf en dat zijn juist de paarden die zich openhalen aan de enigste spijker op het hele terrein. Kijken niet waar ze lopen omdat er nooit zomaar een op stakel is op hun route.