Pony met een ongevraagde nieuwe coupe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 15:48

Mijn pony's staan inderdaad voor de hobby in mijn tuin (de betreffende pony heet ook daadwerkelijk Hobby), waardoor de coupe niet van belang is. Daarnaast is dit voor mij erg makkelijk te relativeren naast andere zaken in het leven. Ik kan me echter goed voorstellen dat mensen erg verdrietig zijn als ze lang hebben moeten wachten op lange manen of een belangrijke keuring of wedstrijd hebben.
Over de brutaliteit van mensen verbaas ik me niet meer zo en ik ben ook niet direct bang dat ze mijn pony's wat aan zullen doen. Ik hoop alleen dat de betreffende penny zich niet bedenkt om op deze pony te gaan zitten. Als je de rodeo overleeft, gooit ze zich achterover en lig je er als ruiter onder.

Voor het mooie winterplaatje heb ik niets hoeven doen, destijds hadden we een prachtige dag. Dan worden alle foto's mooi :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:51

Zoolgangster schreef:
eenitraM schreef:
Haha :') Ik vind je leuk TS! 95% van de mensen/paardeneigenaren die slachtoffer zijn geworden van penny's gaan huilen in een hoekje

Het gros van de paardeneigenaren die wèl huilen doen dat als hun paard voor belangrijke keuringen en shows manen hoort te hebben die niet verknipt zijn...

Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je een paard alleen als weidestoffering hebt of als bos/manégecrosser het je wat minder raakt als een pennie de schaar erin zet.
Vooral als je paard verder ongedeerd is.

Aaaah :(:) Ik heb bijna medelijden met je bekrompen gedachte.

Wat ik zo weet, maakt het niet uit hoe de manen er bij staan op een keuring. Het kan een voordeel zijn soms, want op een bepaalde manier vlechten/scheren kan je de 'zwakkere' bouw van een paard iets verbloemen. Maar over het algemeen worden dieren niet afgestraft als ze geen manen/staart hebben.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:52

Hobby schreef:
ayla31 schreef:
alleen ziet dit er ook uit als eraf geschuurd?

Ik denk dat dat vooral komt door mijn fotografeerkwaliteiten. Er zit nog een lange pluk doorheen (die zal tijdens de knipbeurt wel aan de linkerkant gehangen hebben), maar de rest is echt keurig recht afgeknipt. Best netjes op één lengte :j
De rest moet ik nog kortwieken, daar ben ik dan weer niet zo'n held in. Knip zelf alleen maar staarten. Anders maar even een vriendin lief aankijken die gewend is aan de sportcoupe...
Het idee dat er blijkbaar iemand vindt dat mijn pony onverzorgde manen heeft, zorgt er bij alleen maar voor dat ik heel hard moet grinniken. Het zijn maar manen, het groeit wel weer aan. Ik had voorheen grotere problemen met het feit dat mijn pony's als groene kliko werden gebruikt. Dan vond ik broodzakken, broccoli en prei terug in de paddock.
Inmiddels heb ik daar een mooi bord voor aan mijn hek:

[ Afbeelding ]

Ach, waarschijnlijk hangt die pluk manen nu waarschijnlijk bij een penny in de kamer, als trofé....
Ik plukte vroeger plukjes manen van het prikkeldraad om mee naar huis te nemen en af en toe aan te voelen of ruiken :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:53

Nens77 schreef:
Ach, waarschijnlijk hangt die pluk manen nu waarschijnlijk bij een penny in de kamer, als trofé....
Ik plukte vroeger plukjes manen van het prikkeldraad om mee naar huis te nemen en af en toe aan te voelen of ruiken :+

:j ik herinner mij dat ook nog. Al was ik wel bang voor de schok die ik kreeg als ik een pluk haar van prikkeldraad af haalde. (+15 jaar geleden :') )

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:57

Wow Lonnie! :wow:

Alles is inderdaad relatief. Ik vind het voor het uiterlijk niet zo interessant of er wel of niet manen aan zitten maar ik zou toch over de pis zijn. Gewoon omdat ik het not done vind als iemand zomaar aan andermans paarden zit... >;)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:00

Heleennn schreef:
Ik vind het eigenlijk geweldig hoe luchtig jij hier mee omgaat :D Er hangen immers geen levens van af :')

Dit vind ik ook! Je gaat er echt heel nuchter mee om!

Wel echt heel vreemd, die acties van sommige penny's :')

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 16:12

Nens77 schreef:

Whaha, dan mag ze die manen wel eerst wassen!

:wave: Irene!

Ben wel wat gewend, ik woon vlakbij een nieuwbouwwijk en mijn pony's worden dagelijks geknuffeld door iedereen die voorbij komt wandelen of met de kleine gaat fietsen. We zijn een beetje de plaatselijke kinderboerderij en zolang ze aan de andere kant van het hek blijven vind ik dat prima.
Bij mij overheerst vooral de verbazing dat iemand een mening heeft over de manen van mijn pony en daar dan ook nog naar gaat handelen.
Grote kans dat ik bij mijn andere pony minder nuchter gereageerd had en hiervoor had ik ook verwacht dat ik boos zou worden, Nee dus.

Morgen maar even zien dat ik de rest van de manen bij werk. Dan zal ik wel een foto van de nieuwe coupe plaatsen. Eerst mijn snijmesje maar weer ergens uit de kast opvissen. Nooit gedacht dat ik die nog nodig zou hebben na het overlijden van mijn kwpn...

LisaD

Re: Pony met een ongevraagde nieuwe coupe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:15

Als iemand de manen van mijn pony zomaar zou knippen, dan zouden mijn handjes flink jeuken om hun even te knippen :oo!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 16:16

Even voor de duidelijkheid; ik heb werkelijk geen idee wie haar manen geknipt heeft...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:20

Ik zou waarschijnlijk net zo droog reageren als jij en blij zijn dat het bij manen knippen is gebleven. En zo lang het daarbij blijft... beter in ieder geval dan dat je dierbare beestjes als klikobak worden gebruikt, zoals je al ergens schrijft, of als rodeopaard met alle gevolgen van dien.

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:23

haha, wat meesterlijk hoe jij hiermee om gaat.
en wat een leuke paardjes trouwens !!
Zolang het daarbij blijft inderdaad, alhoewel zij/hij wel zijn/haar lesje zou leren als ze even een rodeo-lesje krijgt haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:28

Ik zou ook nog amused zijn geweest, aan de andere kant, mooier engelenhaar dan dit voor in de boom had je echt nergens kunnen vinden.

Is je bordje al klaar om erbij te hangen.
Paarden niet voeren EN niet knippen?

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:31

Ik heb ook zo iets gehad alleen was het geen manen knippen maar waren ze op mijn ponY aan het rijden..!!!

Ts heb echt respect voor je dat je er zo goed mee om gaat
Ik zou het wat minder goed mee om kunnen gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:01

eenitraM schreef:

Wat ik zo weet, maakt het niet uit hoe de manen er bij staan op een keuring. Het kan een voordeel zijn soms, want op een bepaalde manier vlechten/scheren kan je de 'zwakkere' bouw van een paard iets verbloemen. Maar over het algemeen worden dieren niet afgestraft als ze geen manen/staart hebben.
Ga je lekker? >;)
Op bepaalde keuringen zijn de manen wél daadwerkelijk belangrijk.
Om maar een voorbeeldje te noemen: de Trekpaardenkeuring van het KvtH, daar moeten de manen ingevlochten zijn en als de manen daarvoor te kort zijn, heb je een probleem.
En ik denk dat je als Tinker-eigenaar op de keuring ook net wat meer bekijks krijgt als hij mooie lange manen heeft i.p.v een sport-coupe.

Gelukkig is dit bij jou niet het geval, TS!
Ben wel benieuwd naar een foto van na het bijknippen. :))

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:11

Nens77 schreef:
ayla31 schreef:
alleen ziet dit er ook uit als eraf geschuurd?

Ik denk dat dat vooral komt door mijn fotografeerkwaliteiten. Er zit nog een lange pluk doorheen (die zal tijdens de knipbeurt wel aan de linkerkant gehangen hebben), maar de rest is echt keurig recht afgeknipt. Best netjes op één lengte :j
De rest moet ik nog kortwieken, daar ben ik dan weer niet zo'n held in. Knip zelf alleen maar staarten. Anders maar even een vriendin lief aankijken die gewend is aan de sportcoupe...
Het idee dat er blijkbaar iemand vindt dat mijn pony onverzorgde manen heeft, zorgt er bij alleen maar voor dat ik heel hard moet grinniken. Het zijn maar manen, het groeit wel weer aan. Ik had voorheen grotere problemen met het feit dat mijn pony's als groene kliko werden gebruikt. Dan vond ik broodzakken, broccoli en prei terug in de paddock.
Inmiddels heb ik daar een mooi bord voor aan mijn hek:

[ Afbeelding ]

Ik plukte vroeger plukjes manen van het prikkeldraad om mee naar huis te nemen en af en toe aan te voelen of ruiken :+[/quote]

Oei, eerst lezen voor plaatsen, excuus voor de rare zin

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:22

Sjolvir schreef:
Ik zou ook nog amused zijn geweest, aan de andere kant, mooier engelenhaar dan dit voor in de boom had je echt nergens kunnen vinden.

Is je bordje al klaar om erbij te hangen.
Paarden niet voeren EN niet knippen?

zelfde vraag, respect hoe jij hier mee omgaat :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:23

mooi dat je zo positief blijft ! :+
ik zou door het lint gaan als ik mn pony de volgende dag kaal zie ! :o

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:29

Zoolgangster schreef:
Het gros van de paardeneigenaren die wèl huilen doen dat als hun paard voor belangrijke keuringen en shows manen hoort te hebben die niet verknipt zijn...

Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je een paard alleen als weidestoffering hebt of als bos/manégecrosser het je wat minder raakt als een pennie de schaar erin zet.

Mijn paard is "alleen maar" boscrosser, maar dan nog zou ik het absoluut niet waarderen als één of andere Penny de manen van mijn paard afknipt. Mensen moeten gewoon van andermans dieren/spullen afblijven! Voeren, manen knippen, in de wei erop klimmen... Zou ik allemaal niet waarderen :n

Vind het knap dat jij er nog om kunt lachen TS := Ik zou écht dus niet blij mee zijn en dan druk ik me nog zacht uit :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:32

Een vreemde met een schaar bij mijn pony is erg eng.Ik zou daar toch een beetje van wakker liggen.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:34

iemand knipt de manen van mijn pony, ik knip hun haar! ~~}> ~~}> ~~}>

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:35

KoudbloedKim schreef:
eenitraM schreef:

Ga je lekker? >;)

Op een IJslanderkeuring kan je daar ook wel wat punten voor verliezen ja... Zou het in dat geval zelf écht niet grappig vinden.

Maar in dit geval: leuk dat je het zo luchtig opneemt! Ik zou meteen een grappig / duidelijk bordje verzinnen om aan de omheining te hangen! :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:43

KoudbloedKim schreef:
eenitraM schreef:

Ga je lekker? >;)
Om maar een voorbeeldje te noemen: de Trekpaardenkeuring van het KvtH, daar moeten de manen ingevlochten zijn en als de manen daarvoor te kort zijn, heb je een probleem.
En ik denk dat je als Tinker-eigenaar op de keuring ook net wat meer bekijks krijgt als hij mooie lange manen heeft i.p.v een sport-coupe.

Gelukkig is dit bij jou niet het geval, TS!
Ben wel benieuwd naar een foto van na het bijknippen. :))

Ik doel meer op het boscrossverhaalponyiet ;)

Waarnaast moet je lezen... Ik zei; over t algemeen....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:45

[quote="eenitraM"]

Aaaah :(:) Ik heb bijna medelijden met je bekrompen gedachte. [/quote="enitraM]

Oh, IK heb een bekrompen gedachte? Ik schreef het niet vanwege mezelf maar vanwege ervaringen van mensen met paarden die net een prijs hadden gewonnen en een dag later een kaalgeknipte staart + manenkam konden bewonderen... Zie je de fotoshoot met hun pas kampioen geworden paard al voor je?

Dat heeft naar mijn bescheiden mening verder weinig met mijn bekrompen gedachtengang te maken... Ik vraag me af wie hier nu werkelijk bekrompen is...
Wat mij betreft is jouw opmerking een ongegrond argumentum ad hominem zullen we maar zeggen. :')

Uiteraard is het verder fijn dat TS het wat luchtiger opneemt. Hoe ze haar paard verder ook gebruikt. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:54

Heb het mee gemaakt met een ex bijrijder die vond het nodig de manen van mijn paard wedstrijd klaar te maken. Nou het zag er niet uit, en ik was er echt niet blij mee. Ik vind dat je van dieren van een ander af blijft.

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:54

Zoolgangster schreef:
eenitraM schreef:
Haha :') Ik vind je leuk TS! 95% van de mensen/paardeneigenaren die slachtoffer zijn geworden van penny's gaan huilen in een hoekje

Ik denk daar wel even anders over denken. Ik rijd geen officiële wedstrijden maar ze hoeven mijn fjordje zn maantes echt niet aan te raken. Die zijn nu net lekker aan het groeien :o

Hij staat gestald op een manege dus zal niet snel gebeuren, en laat heus wel kindjes toen maar bij zijn manen gwn niet^^

We grappig dat je er zo op reageerd TS! Gelukkig is het niet mega kort;)