Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
equitation schreef:Ik blijf erbij met een goede instructeur kun je binnen een paar maanden al heel veel progressie boeken. Een b-proef is na 2 jaar echt peanuts met wekelijks les van een goede instructeur op een eigen paard. Daarnaast moet het management dus goed zijn lees passende tuigage. Echt jammer van zo'n fijne merrie dat daar niet wat zorgvuldiger mee wordt omgegaan. Blijf kritisch naar je paard kijken die vertelt je hoe goed de trainingen en het management verlopen. Aan Elske te zien is dit nu een dikke onvoldoende. Geeft niet als je maar openstaat voor verbetering. Maar als je je kop in het zand steekt blijven het dezelfde niet zo fijne plaatjes of nog erger die je kan plaatsen. Over het jongetje van 10. Het is wel even wat anders of een veertje van 10 jaar in onbalans meedeint dan een volwassen vent op een Fries die al niet bekend staan om de stevige ruggen. Het is imo echt vragen om ellende. Ik zeg er nu niks meer over, genoeg tips gegeven. Als de merrie het straks niet meer pikt of pijntjes krijgt, weet je iig dat je het aan jezelf te danken hebt. Kun je blij reageren op de enkele positieve geluiden en de rest negeren of wij gek zijn maar zo leuk is het allemaal niet. Ik vind het een serieuze zaak en de enige reden dat ik er moeite insteek om te reageren is omwille van het paard.
equitation schreef:Ik blijf erbij met een goede instructeur kun je binnen een paar maanden al heel veel progressie boeken. Een b-proef is na 2 jaar echt peanuts met wekelijks les van een goede instructeur op een eigen paard. Daarnaast moet het management dus goed zijn lees passende tuigage. Echt jammer van zo'n fijne merrie dat daar niet wat zorgvuldiger mee wordt omgegaan. Blijf kritisch naar je paard kijken die vertelt je hoe goed de trainingen en het management verlopen. Aan Elske te zien is dit nu een dikke onvoldoende. Geeft niet als je maar openstaat voor verbetering. Maar als je je kop in het zand steekt blijven het dezelfde niet zo fijne plaatjes of nog erger die je kan plaatsen. Over het jongetje van 10. Het is wel even wat anders of een veertje van 10 jaar in onbalans meedeint dan een volwassen vent op een Fries die al niet bekend staan om de stevige ruggen. Het is imo echt vragen om ellende. Ik zeg er nu niks meer over, genoeg tips gegeven. Als de merrie het straks niet meer pikt of pijntjes krijgt, weet je iig dat je het aan jezelf te danken hebt. Kun je blij reageren op de enkele positieve geluiden en de rest negeren of wij gek zijn maar zo leuk is het allemaal niet. Ik vind het een serieuze zaak en de enige reden dat ik er moeite insteek om te reageren is omwille van het paard.
Cayenne schreef:Ik gok dat zowel TS als KBK hier niet meer gaan reageren en überhaupt nieteens meer meelezen.
. Desondanks heb je nog steeds niet mijn laatste vraag beantwoord terpentijn.
terpentijn schreef:Inderdaad, er vliegen hier inmiddels al opmerkingen als dierenmishandeling en arm paard voorbij, kapot gereden en uit mekaar getrokken Elske en hemelweetniet wat.
Absurd.
Ik vind jouw reacties nogal melodramatisch. KBK als Maarten zijn niet van suiker en kiezen er zelf voor om wekelijks zoveel topics te openen. Dan kun je niet verwachten dat het niemand opvalt dat het zadel voor geen meter past.
Ik heb niemand hen mishandelaars zien noemen trouwens. piezze schreef:Op heel bokt komt altijd hetzelfde commentaar naar boven. Cap, zadelpasser en osteopaat en dierenarts. Dat zijn een soort wondermiddelen die je minstens voor 90% van de problemen kan inzetten, vooral problemen die ts zelf nog niet opgemerkt had maar door opmerkzame boksters allang in kaart zijn.
terpentijn schreef:Wat een vreselijk onaardige commentaren en steken onder water komen er hier zoal voorbij, waarbij als 1 schaap over de dam is met kritiek, andere schapen denken dat het leuk is daar nog venijnig een schepje bovenop te doen. Bijzonder contraproductief om iemand die net voor het eerst een proefwedstrijdje in de B heeft geprobeerd zo neer te sabelen, en dan ook nog met 100 x hetzelfde geleuter.
Ik denk dat Maarten en Tineke het nu wel eens weten, wat zij er aan/mee willen doe is aan hen zelf, ze zijn overigens ook niet verplicht op iedere post te reageren (dat is niemand trouwens).
Alles kan ALTIJD beter, bij wie niet, trouwens, maar nu wordt álles er heel stiekumpjes bijgehaald: van verkeerde instructeur, tot paard wordt "mishandeld", ze "hebben toch geld genoeg" en arme Fries wordt "uit mekaar getrokken" tot weetikwat allemaal. Alsof de critici al die tijd hebben zitten wachten op een aanleiding om nu maar met het gif te komen spuien. Waaronder sommige"tot nu toe meelezers"".
Kritiek is goed en mag altijd, maar dan wel opbouwende kritiek. De tendens in dit topic wordt nu steeds negatiever met elke volgende post.